X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi crosslane coupé

2012-09-27
Strona główna -> Audi -> Q5

Tylne lampy różnią się nieco od przednich reflektorów i podzielone są linią klapy bagażnika na dwie części. W dolnej części zderzaka, zbudowanej z tworzywa CFK, umieszczony jest biegnący ku górze, aluminiowy dyfuzor. Dach składa się z dwóch powłok CFK i waży zaledwie 10 kilogramów. Kierowca i pasażer mogą go elektrycznie odblokować, zdjąć i umieścić nad bagażnikiem.

Przesuwalny: bagażnik. Bagażnik tworzy oddzielną platformę w strukturze karoserii. Jest przytwierdzony do oparć tylnych siedzeń, które z kolei oddzielone są od siedzisk. Po naciśnięciu przycisku cała część przesuwa się około 40 centymetrów do przodu, dzięki czemu zdemontowany dach może zostać schowany w taki sposób, by jednocześnie chronić bagaż. W takim położeniu zostaje udostępniona przestrzeń pod bagażnikiem, oferując płaski schowek na brudne lub mokre przedmioty.

Kierowca i pasażer zasiadają w sportowych, elektrycznie regulowanych fotelach z wbudowanymi zagłówkami, których powłoki pokryte są włóknami CFK. W środkową konsolę wbudowany jest duży drążek, który wysuwa się przy starcie i służy do obsługi napędu hybrydowego. W kierownicy umieszczone są panele kontrolne, umożliwiające kierowcy obsługiwanie większości funkcji przy pomocy kciuków. Podobną łatwość obsługi zapewnia duży ekran dotykowy na konsoli środkowej.

Nisko umieszczona deska rozdzielcza jest wyraźnie zwrócona w stronę kierowcy. Pokrętła klimatyzacji mają miniaturowe wyświetlacze. Wskaźniki deski rozdzielczej można przełączać na dwa poziomy, miernik mocy wizualizuje stan pracy napędu.

Audi crosslane coupé prezentuje nowe usługi online po hasłem Audi connect. Pasażerowie przez cały czas połączeni są z Internetem – korzystając z Twittera, Facebooka, lub wysyłając zdjęcia i filmy, które zrobili po drodze. Nowość stanowi „Escape Manager” – program, za pomocą którego pasażerowie mogą oceniać i komentować swoim znajomym przebyte odcinki dróg.

Geometryczna wyrazistość: wygląd wewnętrzny. Wygląd wewnętrzny Audi crosslane coupé to konsekwentna kontynuacja kształtów geometrycznej i wyrazistej sylwetki tego samochodu. Na przykład pokrycia instrumentów i kratki wywietrzników nawiązują do kształtu trapezu. Wąskie szczeliny i trójwymiarowe powierzchnie odzwierciedlają bezkompromisowość Audi w utrzymaniu wysokiego standardu.

Głównym materiałem we wnętrzu Audi crosslane coupé jest tworzywo CFK, zastosowane w różnych odmianach. W belkach deski rozdzielczej włókna ułożone są w jednym kierunku – co stanowi nowość w branży motoryzacyjnej. W niektórych strefach zastosowano jaśniejsze odmiany tworzywa, w innych – ciemniejsze. Efekt ten osiągnięto poprzez różną ilość warstw zastosowanego lakieru.

To samo zróżnicowanie dotyczy elementów aluminiowych. Większość jest błyszcząca, jednak wywietrzniki powietrza wykonane są z czarnego, anodowanego stopu. Podłoga pojazdu zbudowana jest z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym (GFK). W niektórych miejscach zastosowano materiał składający się z grubych sznurów, przeplatanych gumowymi wstawkami, tworzący wytrzymałą, sztywną wykładzinę.

Także w przypadku skóry projektanci Audi zdecydowali się na materiały najwyższej jakości. Głównym gatunkiem jest miękka skóra półanilinowa. Element kontrastowy stanowi czarny welur o solidnej, nieco szorstkiej powierzchni przypominającej zamsz.

 

źródło: Audi

« < 1 2 3 > »

Komentarze