X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi crosslane coupé

2012-09-27
Strona główna -> Audi -> Q5

Audi crosslane coupé

Swoim pojazdem koncepcyjnym Audi rozpoczyna nowy rozdział w dziedzinie stylistyki, rozwiązań dotyczących motoryzacji i stosowanych w niej napędów.

To całkowicie nowatorska fuzja techniki, inżynierii i wzornictwa, zapowiadająca przyszłą linię modeli serii Q.

Pionierski pojazd, wykorzystując Multimaterial Space Frame, wyznacza całkowicie nową drogę w zakresie wagi pojazdów, kosztów i łącznego bilansu energetycznego. Staje się kolejnym etapem rewolucji Audi ultra – czyli systematycznie wdrażanej przez koncern zasady lekkich konstrukcji.

Innowacyjny i wydajny napęd Plug-in Hybrid, bazuje na specjalnie skonstruowanym, 1,5 litrowym, trzycylindrowym silniku TFSI i dwóch silnikach elektrycznych. Spala tylko 1,1 litra na 100 km i emituje zaledwie 26 gram CO2., redefiniując obecne założenia.
Rezultatem tych rozwiązań jest pojazd miejski, adresowany w dużej mierze do młodych, lubiących sport klientów. Przemawia za tym również zdejmowany dach i system Audi connect - usługi dopasowywane do indywidualnych potrzeb.

Pionierski: Multimaterial Space Frame. Multimaterial Space Frame kompaktowego Audi crosslane coupé składa się z trzech materiałów – aluminium, tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK) i tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym (GFK). Bez obciążenia samochód koncepcyjny waży około 1390 kilogramów, razem z dużym akumulatorem litowo-jonowym.

Profile aluminiowe tworzą zamkniętą, sztywną strukturę wokół kabiny auta. Wsporniki pod maską łączą z kabiną ramę nośną chłodnicy Singleframe, również wykonaną z aluminium. Przednie i tylne konstrukcje chroniące przed zderzeniami zbudowane są z tworzywa CFK (wzmacnianego włóknem węglowym). Do nośnych struktur CFK w kabinie auta należą progi wewnętrzne, tunel środkowy, ściana czołowa i wsporniki poprzeczne w podłodze. Koncepcję nadwozia uzupełniają płaskie części wykonane z tworzywa GFK (zbrojonego włóknem szklanym) i częściowo wzmocnione tworzywem CFK.

Koncern Audi jest przekonany, że wysoce zintegrowana struktura Multimaterial Space Frame to właściwa drogą do przyszłości. Jej waga znajduje się na poziomie monolitycznej karoserii z CFK. Dla użytkowników oznacza to znaczące korzyści pod względem kosztów zakupu i codziennej eksploatacji.

Innowacyjny: Dual-Mode Hybrid. Napęd hybrydowy Plug-in Audi crosslane coupé, nazwany Dual-Mode Hybrid, jest zarówno innowacyjny, jak i wydajny. Składa się na niego silnik spalinowy, dwa silniki elektryczne i pojedyncza przekładnia; moc jednostki wynosi 130 kW (177 KM). Audi crosslane coupé przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,6 sekundy, w trybie elektrycznym - w 9,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 182 km/h. Średnie zużycie paliwa 1,1 litra na 100 km, emisja CO2 to 26 gram na km. Akumulator litowo-jonowy 17,4 kWh pozwala w trybie elektrycznym na przejechanie około 86 km.

« < 1 2 3 > »

Komentarze