X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi crosslane coupé

2012-09-27
Strona główna -> Audi -> Q5

Silnik spalinowy to specjalnie stworzony, trzycylindrowy TFSI o pojemności 1,5 litra, generujący moc 95 kW (130 KM) i moment obrotowy 210 Nm. Przekładnia daje możliwość połączenia silnika spalinowego wraz z prądnicą z pozostałym napędem, za pomocą sprzęgła kłowego.

Dual-Mode Hybrid umożliwia różne sposoby pracy. Przy prędkości do 55 km/h auto jest napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym EM 2, a potrzebna energia pochodzi przede wszystkim z akumulatora. W pracy szeregowej silnik spalinowy i prądnica (silnik elektryczny EM 1) wytwarzają energię elektryczną dla wsparcia akumulatora, odciążenia go lub zastąpienia, gdy jest wyczerpany.

Jazda z napędem elektrycznym jest możliwa do prędkości 130 km/h. Od prędkości 55 km/h system napędowy pozwala połączyć silnik TFSI i prądnicę z wałem napędowym. Podczas pracy w opcji hybrydowej źródła napędu optymalizują sprawność i wydajność. Powyżej 130 km/h auto jest napędzane w przeważającej części poprzez trzycylindrowy silnik, ale w razie potrzeby może go wspomagać EM 1.

Kierowca Audi crosslane coupé może wybierać pomiędzy programami „cruise” i „race”. Program „cruise” kładzie większy nacisk na jazdę elektryczną. Kierowca nie odczuwa ani zmian biegów, ani charakterystycznego odgłosu startu silnika. Kiedy silnik TFSI pracuje, jego obroty zawsze są dopasowane do aktualnej prędkości, bez efektu „gumowej taśmy”. Wysoki współczynnik sprawności przekładni sprawia, że napęd Dual-Mode Hybrid jest bardzo wydajny przede wszystkim podczas jazdy po mieście.

Przyszłościowy: wygląd zewnętrzny. Długość czteromiejscowego (2 + 2) Audi crosslane coupé to 4,21 metra, szerokość - 1,88 metra, wysokość - 1,51 metra. Rozstaw kół wynosi 2,56 metra. Sylwetka karoserii sprawia wrażenie mocnej, wyrazistej i stanowi zapowiedź nadchodzącej stylistyki w generacji modeli Audi Q.

W przedniej części pojazdu dominuje chłodnica Singleframe, podzielona na liczne segmenty. Jej wyrazista rama jest wbudowana jako część nośna w Multimaterial Space Frame. Rozwiązanie to stanowi konstrukcyjną myśl przewodnią w Audi crosslane coupé: nowatorskie połączenie wizji, techniki i stylistyki.

Trapezowate reflektory wykorzystują technologię Audi Matrix LED. Małe, indywidualnie regulowane diody posiadają wszystkie funkcje świecenia, a mikroreflektory pozwalają na ich dokładne ustawienie. W zderzaku znajdują się duże wloty powietrza o gładkiej powierzchni. Dwa wąskie otwory w masce ukazują górne wsporniki aluminiowe Multimaterial Space Frame.

Boki samochodu przykuwają wzrok poziomymi krawędziami nad kołami. Tylne szyby kończą się mocno wygiętym słupkiem C, podkreślając sportowy charakter Audi crosslane coupé. Ponadto, dzięki specjalnie skonstruowanej ramie, możliwe było niskie osadzenie progów i drzwi. Przy ich otwieraniu widoczne są aluminiowe struktury Multimaterial Space Frame.

« < 1 2 3 > »

Komentarze