Mercedes-Benz GLA 45 AMG
Mercedes-AMG kontynuuje ofensywę modelową i wraz z GLA 45 AMG
debiutuje w dynamicznie rosnącym segmencie kompaktowych SUV-ów. To najmocniejszy model w swojej klasie. Jego 4-cylindrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 2 litrów generuje imponującą moc 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a jednocześnie zużywa niewiele paliwa (średnio 7,5 l/100 km w cyklu NEDC).
GLA 45 AMG ma przy tym osiągi godne maszyn z Affalterbach. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,8 s i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Połączenie napędu na obie osie AMG 4MATIC oraz 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT zapewnia najwyższą wydajność i niezawodną trakcję.
Cel: młodsi klienci. GLA 45 AMG to trzeci po A 45 AMG i CLA 45 AMG model z 4-cylindrowym silnikiem turbo, skierowany do młodszych grup klientów - śledzących aktualne trendy, przywiązujących dużą wagę do stylizacji, dynamiki i niezależności. Te właśnie cechy ucieleśnia nowy SUV z Affalterbach.
Najmocniejszy na świecie seryjny silnik 4-cylindrowy. 2-litrowy silnik turbo pod maską GLA 45 AMG generuje moc 265 kW (360 KM) oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - plasuje się na równi z autami supersportowymi. Oto dane techniczne modelu w skrócie:
Mercedes-Benz GLA 45 AMG
- Pojemność skokowa: 1991 ccm
- Średnica x skok: 83,0 x 92,0 mm
- Moc maks. 265 kW (360 KM) przy 6000 obr./min
- Maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 2250-5000 obr./min
- Średnie zużycie paliwa (NEDC): 7,5 l/100 km
- Emisja CO2: 175 g/km
- Norma emisji spalin: EU 6
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
W trakcie rozwoju 4-cylindrowej jednostki turbo projektanci skupili się na ograniczeniu emisji cząstek stałych. W efekcie GLA 45 AMG już dzisiaj spełnia wymagania drugiego etapu normy Euro 6, które wejdą w życie w 2017 roku. Silnik wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze (ciśnienie wtrysku do 200 barów). Połączenie wielofazowego wtrysku i wieloiskrowego zapłonu pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji spalin. System działa wyjątkowo elastycznie - po rozruchu na zimno może podać do pięciu dawek paliwa na jeden cykl pracy. Ograniczenie indywidualnych porcji paliwa ma kluczowe znaczenie w obniżeniu ilości cząstek stałych.
Turbosprężarka twin-scroll i sportowy układ wydechowy AMG. Aby uzyskać żywiołową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Mercedes-Benz zastosował turbosprężarkę twin-scroll, zapewniającą bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara).