X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz z kolejnym rekordem sprzedaży

2014-05-08
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa G -> W461 (1990-2001)

Mercedes-Benz z kolejnym rekordem sprzedaży

ponad pół miliona aut w ciągu 4 miesięcy

Mercedes-Benz rozpoczął drugi kwartał br. imponującym wzrostem sprzedaży - w kwietniu br. dostarczył klientom 133 077 aut, o 14,2 proc. więcej niż przed rokiem. Od początku roku samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy znalazły już ponad pół miliona nabywców, co stanowi 14,9-proc. wzrost względem analogicznego okresu 2013.

"Notujemy dwucyfrowy wzrost sprzedaży 10. miesiąc z rzędu, między innymi z powodu ogromnego sukcesu nowej Klasy C" - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. "Kwietniowy wzrost dowodzi, że podążamy właściwym kursem i zdobywamy nowych klientów na całym świecie".

Mercedes-Benz sukcesywnie zwiększa sprzedaż na Starym Kontynencie. Łącznie, w kwietniu br. do europejskich nabywców dostarczono 62 868 aut (+10,3 proc.), a od początku roku - 224 257 (+8,2 proc.). Na rodzimym, niemieckim rynku klienci kupili w ubiegłym miesiącu 24 430 samochodów z gwiazdą, o 2,5 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. To dla Mercedes-Benz jeden z trzech największych rynków zbytu po USA i Chinach.

W Stanach Zjednoczonych firma osiągnęła w kwietniu br. nowy rekord sprzedaży: 25 887 sztuk, co oznacza 9,5-proc. wzrost rok do roku i zapewnia Mercedes-Benz tytuł najczęściej wybieranej marki premium. Szczególnie wysoki popyt notuje Klasa S, której oferta w ubiegłym miesiącu wzbogaciła się o topowe warianty S 600 oraz S 65 AMG, napędzane jednostkami V12.

Największym motorem wzrostu po raz kolejny okazał się rynek azjatycki: w Chinach (włącznie z Hong Kongiem) dostarczono w kwietniu br. 22 438 samochodów Mercedes-Benz, o 38,2 proc. więcej niż przed rokiem. W połowie miesiąca swój debiut świętowała w Pekinie nowa Klasa C z wydłużonym o 8 cm rozstawem osi. Wariant ten będzie produkowany w pekińskich zakładach Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC).

Oferowany wyłącznie w Państwie Środka, trafi do sprzedaży w trzecim kwartale br. Jego premiera stanowi kolejny etap w realizacji strategii Daimlera dla Chin. To obecnie drugi po USA rynek zbytu Klasy C.

Sprzedaż rosła również na innych rynkach azjatyckich: na Tajwanie i w Korei Południowej firma odnotowała rekordowe wyniki i dwucyfrowe wzrosty. Mimo trudnych warunków rynkowych w Japonii, spowodowanych zwiększeniem stawek podatkowych, Mercedes-Benz zachował tam pozycję lidera wśród producentów aut premium.

Wyniki sprzedaży poszczególnych modeli. Miniony kwiecień był kolejnym miesiącem wzrostu popularności kompaktowych Mercedesów. Łącznie, samochody Klas A, B, CLA i GLA znalazły w tym czasie 36 625 nabywców (+20,3 proc.). Kompaktowy SUV GLA, który wyjechał na drogi w marcu br., zdążył już zdobyć nagrodę "Design Trophy Award" w kategorii SUV-ów, przyznawaną za najlepsze wzornictwo przez niemiecki magazyn "Auto Zeitung".

Nie słabnie zapotrzebowanie na Klasę E, która w kwietniu br. trafiła do 23 107 klientów (+33,0 proc.; dane dla limuzyny i kombi). Jeszcze większy przyrost sprzedaży ma na koncie odmiana coupe (+50,9 proc.).

Ogółem, modele coupe, kabriolety i roadstery - nazywane w Mercedes-Benz "samochodami marzeń" - notują znakomite wyniki. Od początku roku wybrało je ponad 50 tys. nabywców, z czego około 20 tys. przypada na auta z nadwoziami otwartymi.

« < 1 2 > »

Komentarze