Najwyższa sprzedaż w historii Mercedes-Benz

(+15,9 proc.) – więcej niż w którymkolwiek poprzednim miesiącu w swojej historii. Od stycznia do września br. klienci kupili 1 062 638 samochodów koncernu (+10,1 proc.). Modele kompaktowe i odnowiona Klasa E cieszą się wyjątkową popularnością, a nowa Klasa S jest już liderem w segmencie limuzyn na rynku niemieckim. Jej globalną pozycję dodatkowo wzmocni wrześniowa premiera w Chinach.

Znakomite wyniki uzyskane w trzecim kwartale (368 201 sztuk, +18,0 proc.) to przede wszystkim zasługa sukcesu trójramiennej gwiazdy w Stanach Zjednoczonych i w Chinach. Mercedes-Benz konsekwentnie zwiększa też swoje udziały na rynkach europejskich i pozostaje najchętniej wybieraną marką premium w Niemczech, Japonii oraz USA.

– Nigdy wcześniej Mercedes-Benz nie sprzedał w ciągu jednego miesiąca tylu aut. Nowa Klasa S jest już zdecydowanym liderem wśród limuzyn w Europie, a nasze auta kompaktowe i nowa Klasa E również są niezwykle popularne – mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. – Analizując wyniki z minionych miesięcy możemy śmiało powiedzieć, że Mercedes-Benz pobije w tym roku kolejny rekord sprzedaży.

We wrześniu Mercedes-Benz dostarczył nabywcom w Europie 71 085 pojazdów, osiągając 14,2-proc. wzrost, i to mimo niesprzyjających warunków rynkowych. Imponujące rezultaty zanotowano zwłaszcza w Wielkiej Brytanii (+28,0 proc.), Turcji (+31,5 proc.) i w Rosji (+20,1 proc.).

W rodzimych Niemczech trójramienna gwiazda uzyskała we wrześniu 9-proc. udział w rynku i od początku roku pozostaje liderem wśród marek premium.

W trzecim kwartale br. do Chin (włącznie z Hong Kongiem) dostarczono 56 992 samochody, osiągając 26,3-proc. wzrost. Obecnie trafia tam jeden na sześć nowych Mercedesów. W Japonii, gdzie Mercedes-Benz jest najchętniej wybieraną marką premium, od lipca do września br. sprzedano 14 558 pojazdów (+32,8 proc.).

Wrzesień okazał się kolejnym rekordowym miesiącem również w USA. Wynik 24 697 sztuk (+6,7 proc.) raz jeszcze zapewnił Mercedes-Benz pozycję numer jeden wśród marek premium. Od stycznia do września br. do Stanów Zjednoczonych trafiło 215 056 samochodów niemieckiej marki (+12,2 proc.).

Od początku sprzedaż na rynkach Ameryki Łacińskiej wzrosła aż o 47,5 proc. Na coraz bardziej istotnym rynku brazylijskim Daimler niedługo otworzy własną fabrykę. Od 2016 roku zakłady w Iracemápolis nieopodal Sao Paulo będą wytwarzały kolejne generacje Klasy C oraz GLA na rynek lokalny.

Po pierwszych dziewięciu miesiącach br. Mercedes-Benz jest najpopularniejszą marką samochodów premium także w Polsce (dane PZPM). W tym czasie zarejestrowano nad Wisłą 4584 auta spod znaku trójramiennej gwiazdy (+17,4 proc.). Wrzesień zamknięto wynikiem 505 sztuk (+12,2 proc.).

Nieustającą popularnością cieszą się kompaktowe modele Mercedes-Benz. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. Klasa A, Klasa B i Klasa CLA znalazły łącznie 267 467 nabywców, osiągając 68,3-proc. wzrost. Zmysłowy design CLA docenili nie tylko klienci, ale i Czytelnicy magazynu „auto, motor und sport” – czterodrzwiowe coupe zostało niedawno wyróżnione nagrodą „Autonis”, zarezerwowaną dla najlepiej stylizowanych aut na rynku. Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Mercedes-Benz zaprezentował czwarty kompaktowy samochód – GLA, który już od wiosny 2014 roku rozpocznie podbój segmentu niewielkich SUV-ów.

We wrześniu br. kolejny znaczący przyrost sprzedaży odnotowała nowa Klasa E (34 340 aut, +26,3 proc.). Od początku ubiegłego miesiąca model ten wzmacnia pozycję Mercedes-Benz także w Chinach.

SUV-y z gwiazdą mają już ugruntowaną pozycję rynkową. Od początku roku znalazły rekordową liczbę 236 129 nabywców, o 17,3 proc. wyższą niż w analogicznym okresie 2012. Trzy na pięć aut sportowo-użytkowych Mercedesów powstaje obecnie w zakładach w Tuscaloosa w stanie Alabama (USA). Decyzję o otwarciu fabryki podjęto dokładnie 20 lat temu, a pierwszym produkowanym tam modelem była Klasa M – dziś najpopularniejsze auto w swojej klasie (89 342 sprzedane egzemplarze od początku roku, +10,5 proc.).

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. smart fortwo znalazł na całym świecie 73 782 nabywców (od stycznia do września 2012 r.: 78 984). Dwuosobowe auto cieszy się rosnącą popularnością na rynku chińskim, gdzie we wrześniu sprzedano 1640 egzemplarzy modelu (+22,5 proc.).

 

źródło: Daimler

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3285

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *