Mitsubishi ASX 2.2 AT RalliArt

Limitowaną serię najpopularniejszego modelu spod znaku Trzech Diamentów wyposażono po raz pierwszy w automatyczną przekładnię oraz dynamiczny i niezwykle oszczędny silnik Diesla konstrukcji Mitsubishi o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM a także napęd na 4 koła. ASX RalliArt wyróżnia się również zestawem wysmakowanych elementów wyposażenia i dodatków ze słynnym logo RalliArt.

Czas na automat. Sprzedaż ponad 400.000 egzemplarzy na całym świecie, poczynając od premiery modelu ASX w 2010 roku, w tym niemal 200.000 egzemplarzy na jego najważniejszym rynku – w Europie (wraz z Rosją) dowodzi, że ASX jest światowym sukcesem Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Opierając się na tak solidnym fundamencie, Mitsubishi Motors utrzymuje samochód na fali sukcesu, stale go ulepszając i odświeżając, by być na bieżąco z trendami rynkowymi i upodobaniami klientów. Po debiucie ASX po faceliftingu w 2013 roku , kolejnym etapem rozwoju samochodu jest premiera oczekiwanej przez wielu klientów wersji z przekładnią automatyczną, którą opracowano ze szczególnym uwzględnieniem wymagań europejskich klientów.

Przekładnia automatyczna “INVECS-II”. Zgodnie z nomenklaturą stosowaną przez Mitsubishi Motors, “INVECS” (“Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System” – opracowanie własne MMC), przekładnia INVECS-II jest sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, do której najważniejszych funkcji należy zaliczyć:

-blokadę przekładni hydrokinetycznej,
-tryby zmiany biegów “D” oraz “Sport”
-automatyczną zmienę biegów od 1 do 6 w trybie „D”
-możliwość zmieniania biegów łopatkami przy kierownicy w trybie „Sport”
Czysty silnik (Diesel) + inteligentna automatyczna przekładnia
Korzystając z uniwersalnego charakteru płyty podłogowej Project Global, inżynierowie z MMC stworzyli i zastosowali w modelu ASX 2.2 AT świetną kombinację podzespołów opracowaną już dla potrzeb modelu Outlander nowej generacji:

Czysty Diesel “4N14”. Jednostka 4N14 to większy pojemnościowo (2,2 litra) wariant rodziny silników “4N1”, która powstała w wyniku współpracy Mitsubishi Motors Corporation z Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. “4N1” jest rodziną niezwykle oszczędnych silników z zapłonem samoczynnym wykonanych z aluminium, wyposażanych w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 16 zaworów, 4 cylindry i system bezpośredniego wtrysku Common Rail. Silniki spełniają normę czystości spalin Euro 5 i charakteryzują się jednym z najniższych stopni sprężania (14.9:1), jakie można spotkać w silnikach Diesla. Podobnie jak w modelu Outlander, inżynierom z MMC udało się obniżyć spalanie w ASX bez stosowania skomplikowanego (i mającego swoją dodatkową masę) systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC.  Wariant samochodu z silnikiem 2,2 litra jest dostępny wyłącznie z automatyczną przekładnią i układem przeniesienia napędu 4WD. Automatyczny system Stop & Go (AS&G) w tej konfiguracji nie jest stosowany.

150 KM – 360 Nm – 5,8 l/100 km – 153 g/km. Przy stosunkowo niewielkich modyfikacjach i nieznacznym przyroście masy (tylko 10 kg więcej od najcięższej konfiguracji 1.8 DiD), nowa wersja 2.2 DiD 6 A/T oferuje dobrą dynamikę, a większa pojemność skokowa poprawia charakterystykę momentu obrotowego, pozwalając na jednoczesne utrzymanie niskiego zużycia paliwa i emisji CO2, które stały się już uznanymi cechami modelu ASX.

Mitsubishi ASX RalliArt – niepowtarzalny styl i emocje. RalliArt to nazwa dobrze znana z tras rajdowych nie tylko wielbicielom marki Mitsubishi. Limitowaną serię Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT wyposażono w najwyższej jakości tapicerkę skórzano-materiałową ze znaczkiem RalliArt i czerwonymi przeszyciami, światła do jazdy dziennej LED, aluminiowe, czarne obręcze kół, podświetlane nakładki na progi z logo ASX a także chromowane ramki nawiewów oraz osłony przedniego i tylnego zderzaka. Słynny emblemat RalliArt umieszczono także na przednich błotnikach, tylnej klapie samochodu i welurowych dywanikach we wnętrzu.

Cena. Cena Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT RalliArt wynosi 129 990 zł. Obecnie – po uwzględnieniu zniżki w wysokości 12 000 zł – ten model kosztuje 117 990 zł a za lakier metalizowany klienci dopłacą 2300 zł.

 

źródło: Mitsubishi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3061

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *