Dacia na Salonie Samochodowym w Genewie

Dzięki jasnemu zobowiązaniu, obejmującemu bogate wyposażenie, niezawodność i przystępną cenę, Dacia zdołała zdobyć zaufanie swoich klientów i wywalczyć sobie znaczącą pozycję na rynku motoryzacyjnym. Marka potrafiła stworzyć ofertę dostosowaną do różnych potrzeb klientów na poszczególnych rynkach:
– Dacia umożliwiła mniej zamożnym konsumentom europejskim zakup pierwszego w ich życiu nowego samochodu,
– w krajach regionu Euromed (Rumunia, Bułgaria, Turcja, kraje Afryki Pn.) Dacia stała się współtwórcą przemian gospodarczych poprzez zapewnienie powszechnego dostępu do rynku motoryzacyjnego.

Zachęcając klientów, żeby kupowali rozważnie, Dacia przyczyniła się do zmiany ich przyzwyczajeń. Znalazło to również swoje odzwierciedlenie w postaci silnego przywiązania do marki, z wysokimi wskaźnikami zakupu kolejnego samochodu marki i rekomendacji wśród klientów Dacii (badanie TNS Sofres 2013).

Nasi klienci cechują się umiejętnością rozróżniania między tym, co istotne a tym, co zbędne, zarówno przy zakupie samochodu, jak i w innych sytuacjach. W roku 2005 wprowadziliśmy po raz pierwszy Dacię na rynek europejski, posługując się hasłem „Bądź logiczny, wybierz Logana”. Od tego czasu gama Dacii rozrosła się do 7 modeli, ale takie podejście charakteryzuje do dziś liczbą 2,7 miliona klientów Dacii. Renaud Pirel, dyrektor marketingu gamy Dacia.

 

Kolejny rok wzrostu sprzedaży Dacii. W 2013 roku sprzedaż Dacii napędzana sukcesem Dustera oraz odnową oferty Logana i Sandero, wzrosła o 19,3% do poziomu blisko 430 000 samochodów. Dacia kontynuowała w ubiegłym roku swoją ekspansję, rozpoczynając sprzedaż na rynkach sześciu kolejnych krajów: Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Danii, Cypru i Malty. Marka, obecna już na terenie 43 krajów, zamierza właściwie wykorzystać niedawną odnowę gamy do powiększenia swojego sukcesu.

Odnowienie modeli z gamy Dacii i rozwój naszej sieci pozwoliły na dalsze sukcesy handlowe marki w kolejnych krajach, przy równoczesnym umacnianiu naszych pozycji na pozostałych rynkach. Rafael Treguer, dyrektor handlowy Dacii
 
Rekordowe wyniki sprzedaży Dacii w Europie. Dacia odnotowuje największy wzrost udziałów w rynku wśród marek samochodowych w 2013 roku. Marka przesunęła się o jedną pozycję w górę i zajmuje obecnie 16 miejsce w Europie i 5 we Francji. Dacia odnotowuje rekordowe wyniki sprzedaży w Europie.
W porównaniu do ubiegłego roku sprzedała o 26% samochodów więcej. Marka znacząco zwiększyła sprzedaż na wielu rynkach, w szczególności we Francji (+ 11%), Hiszpanii (+ 80,9%), Portugalii (+ 74%), Holandii (+ 49%) i w Polsce (+18,9%).

We Francji marka przesunęła się o jedną pozycję w górę i zajmuje obecnie 5 miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych łącznie. Aż 4 modele Dacii znalazły się w pierwszej trójce pod względem sprzedaży klientom indywidualnym:
– Duster zajmuje pierwsze miejsce wśród SUV-ów z segmentu C;
– Sandero uplasował się na trzecim miejscu wśród hatchbacków z segmentu B;
– Lodgy jest drugi wśród kompaktowych minivanów z segmentu C;
– Dokker znalazł się na drugim miejscu wśród kombivanów.

Na rynku hiszpańskim Dacia dokonała spektakularnego wyczynu, odnotowując wzrost sprzedaży o 80,9% w porównaniu do poprzedniego roku, co zapewniło marce miejsce w pierwszej dziesiątce marek na rynku w 2013 roku: modelem najczęściej sprzedawanym klientom indywidualnym okazała się Dacia Sandero.

Na rynku brytyjskim, na którym Dacia zadebiutowała w styczniu 2013 roku, do dzisiaj sprzedano 17 146 samochodów, co zapewniło marce 0,7% udziałów w rynku. Czasopismo Autocar Magazine uznało pierwszy rok Dacii na tym rynku za najlepszy wśród nowych marek samochodów na terenie Wielkiej Brytanii.

W Polsce Dacia po raz kolejny odnotowała wzrost sprzedaży i trafiła do pierwszej dziesiątki marek samochodowych, zarówno w segmencie aut osobowych jak i dostawczych. W ciągu trzech ostatnich lat Dacia w Polsce zwiększyła swoją sprzedaż ponad dwukrotnie – od 5 506 samochodów w roku 2011 do 12 225 samochodów w roku 2013 (osobowe i dostawcze). W 2013 roku na polskim rynku Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce marek pod względem sprzedaży samochodów osobowych, z ilością 10 812 zarejestrowanych aut.  Największy udział w tym wyniku miała odnowiona pod koniec roku 2013 Dacia Duster (ze sprzedażą 4 669 szt.), która w segmencie małych SUV-ów zajęła 4 miejsce. W czołówce swojego segmentu uplasował się także  minivan Lodgy  – w 2013 roku zajął 3 miejsce w segmencie ze sprzedażą 1 927 samochodów. Sukces w swoim segmencie odniósł także model Dokker i furgonetka Dokker Van.

Dacia – lider sprzedaży w trzech krajach regionu Euromed. Dacia odnotowuje dalszy wzrost sprzedaży w krajach regionu Euromed. Marka znacząco zwiększyła sprzedaż swoich modeli w Turcji, Maroku i Rumunii, stając się jednocześnie liderem na rynku motoryzacyjnym Bułgarii.

W Turcji Dacia wyprzedziła szereg marek od dawna obecnych na tym rynku i zajmuje na nim obecnie 8 pozycję. Dzięki sukcesom modeli Lodgy (lidera w swoim segmencie) i Dokkera udziały Dacii w rynku tureckim wynoszą obecnie 4,3%. W styczniu br. Tureckie Stowarzyszenie Dystrybutorów Samochodów przyznało marce Dacia tytuł „Fastest Growing Light Commercial Vehicle Brand” (Gamy lekkich samochodów użytkowych o najszybszym wzroście sprzedaży).

Dacia jest również liderem na rynkach Rumunii i Maroka i nadal zwiększa sprzedaż w tych krajach. W Rumunii Marka zwiększyła w 2013 roku swoje udziały w rynku o 5,4 punktu w porównaniu do roku poprzedniego i to  pomimo ogólnego spadku na tym rynku o 7%. Obecnie Dacia ma 31,7% udziałów w rynku i umacnia swoją pozycję lidera.

Udziały Dacii w rynku marokańskim wzrosły o 4,4 punktu i wynoszą obecnie 25,2%. O sukcesie Dacii w Maroku niezmiennie decyduje Logan, lider wśród samochodów osobowych na tym rynku od 2006 roku. Dokker i Duster plasują się na trzecim i czwartym miejscu w klasyfikacji najlepiej sprzedających się w Maroku modeli.

W Bułgarii Dacia wysunęła się przed tradycyjnych liderów tego rynku, zdobywając 10,9% udziałów w rynku. Sandero i Duster zajmują odpowiednio drugie i czwarte miejsce na bułgarskim rynku samochodów osobowych. Natomiast Dokker jest najlepiej sprzedającym się samochodem dostawczym. W grudniu 2013 roku Dokker Van został ogłoszony „Vanem Roku” przez bułgarskie czasopismo motoryzacyjne Press Auto Club. Ponad pięćdziesięciu dziennikarzy wybrało Dokkera w oparciu o następujące kryteria: design, silnik, wyposażenie, zachowanie na drodze, bezpieczeństwo, cena i koszty użytkowania.

DACIA – PONAD MILION SYMPATYKÓW NA FACEBOOKU
Entuzjastyczne nastroje fanów na stronach społecznościowych Dacii są reakcją na sukcesy handlowe marki. W listopadzie 2013 roku Dacia miała już ponad milion fanów na Facebooku, dających w ten sposób świadectwo swojego przywiązania do marki. Dacia jest obecna w tej sieci społecznościowej od 2010 roku i posiada obecnie jedną stronę międzynarodową oraz dwadzieścia lokalnych. Sam fanpage turecki liczy ponad 426 tys. fanów, a plasująca się bezpośrednio za nim strona rumuńska – 272 tys. fanów. Dacia proponuje swojej społeczności unikalne treści oraz atrakcyjne animacje, takie jak na przykład gra „Nowa Dacia Duster”, która została zamieszczona w listopadzie 2013 roku na hiszpańskiej, polskiej i międzynarodowej stronie. Animacja ta spowodowała wzrost liczby rejestracji na stronach marki na Facebooku i powiększenie grona fanów do 1,4 mln na początku 2014 roku. Sieci społecznościowe są doskonałym sposobem prowadzenia dialogu z naszymi sympatykami w oczekiwaniu na okazję spotkania się z nimi na takich imprezach jak Wielki Piknik Dacii we Francji (ponad 15 tys. uczestników w 2013 roku) czy karawana Dacii na plażach Maroka. W Polsce popularny jest fanpage Dacia. Wybieram mądrze z prawie 10 000 zaangażowanych fanów.

DACIA NOWEJ GENERACJI. W marcu 2012 roku model Lodgy z rozmachem zapoczątkował nową generację samochodów Dacii. Modele nowej generacji zachowują wszystkie cechy, które zadecydowały o sukcesie marki Dacia: bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, wysoką niezawodność i prostą ofertę… wzbogacone o nowy, bardziej atrakcyjny design, nowoczesne, oczekiwane przez klientów elementy wyposażenia i nowe jednostki napędowe. Nowa stylistyka marki. Aby uzyskać jeszcze mocniejszy efekt rozpoznawalnej stylistyki marki, nowy design Dacii pojawia się we wszystkich nowych modelach.

Nowocześniejsza stylistyka nadwozia. Zmieniony przód pojazdów zdobi łączący reflektory grill, optycznie zwiększający szerokość samochodów. Dwie poziome listwy umieszczone na grillu podkreślają wrażenie solidności auta, wprowadzając przy tym akcent nowoczesności. Również bardziej dopracowane stylistycznie reflektory nadają samochodom nowoczesny wygląd. Reflektory i grill tworzą obecnie optycznie jedną całość, z podkreślającymi przód nadwozia czarnymi akcentami.

Zachowano prosty kształt boków nadwozia, z silnie zarysowanymi, podkreślającymi solidność konstrukcji błotnikami. Poszerzone rozstawy kół oraz duże koła (15- i 16-calowe w wersji Stepway) stwarzają wrażenie większej stabilności na drodze.

Nowy design gamy modeli Dacii jest zgodny z duchem czasu przy zachowaniu niezmienionych proporcji. Kształty nadwozia są starannie dopracowane, ale bez zbędnych udziwnień. David Durand, dyrektor designu gamy Dacia

Nowa generacja modeli Dacii zyskuje bardziej dynamiczny wygląd dzięki wprowadzeniu nowych, wzbogacających podstawową ofertę, metalizowanych kolorów nadwozia: Niebieski Minéral dla Lodgy i Dokkera, wprowadzony po raz pierwszy w Nowych Daciach Logan i Sandero, Niebieski Persan opracowany specjalnie dla Sandero Stepway, kolor Niebieski Azurite oraz Szary Comète dostępny w Nowym Dusterze. W ofercie pojawia się również szereg atrakcyjnych materiałów, dostępnych zależnie od poziomu wyposażenia, w szczególności elementów chromowanych, takich jak chromowana końcówka rury wydechowej.

Spójna stylistyka wnętrza. Jednolitość stylu Dacii obowiązuje również we wnętrzach samochodów. W każdym z modeli Dacii występują wspólne elementy, podkreślających spójność stylu: okrągłe dysze nawiewu, umieszczone w kierownicy logo oraz klamki drzwi.

Nowe modele posiadają identyczną środkową konsolę deski rozdzielczej z nowoczesnym wykończeniem i chromowanymi obramowaniami zegarów (zależnie od wersji). Podobnie jak od zewnątrz, również wnętrze wyższych poziomów wyposażenia jest wzbogacone o szereg atrakcyjnych elementów wykończenia, na przykład czarne lśniące powierzchnie. Wyróżnikiem poszczególnych poziomów wyposażenia są wzory na siedzeniach pokrytych wyższej jakości tapicerką.

Jedynym wyjątkiem jest model Duster, którego zmieniony przód podkreśla stabilność oraz terenowy charakter auta. Wystrój wnętrza nawiązuje zdecydowanie do świata samochodów 4×4 dzięki całkowicie nowej desce rozdzielczej ze środkową konsolą obramowaną pionowymi panelami, podkreślającymi solidny wygląd całości.

Bogata gama elementów wyposażenia. Nowa generacja samochodów Dacia oferuje jeszcze bogatsze, oczekiwane przez klientów wyposażenie – jak zawsze w atrakcyjnej cenie.

We wszystkich modelach Dacii jest obecnie dostępna podwójna oferta systemów multimedialnych.
– Dacia MEDIA NAV – system multimedialny z nawigacją i dużym ekranem dotykowym. Prosty i łatwy w obsłudze duży ekran dotykowy o przekątnej 7 cali (18 cm) oraz strona główna menu umożliwiają łatwy dostęp do 6 funkcji: radia, mediów, telefonicznego zestawu głośnomówiącego, map, nawigacji i ustawień. Dodatkowo jego obsługa jest możliwa za pomocą pilota przy kierownicy. Dacia Media Nav jest również wyposażony w technologię Bluetooth®, pozwalającą na korzystanie z zestawu głośnomówiącego i słuchanie muzyki oraz system nawigacji z funkcją wyświetlania 2D i 3D (Birdview). Przenośne urządzenia, takie jak telefon komórkowy czy odtwarzacz MP3, można podłączyć do gniazda USB lub jack, umieszczonych dla ułatwienia w panelu czołowym.

– Dacia Plug & Radio, multimedialny system wyposażony w najważniejsze funkcjonalności, prosty i sprawnie działający, obejmujący radioodtwarzacz CD odczytujący pliki w formacie MP3, technologię Bluetooth® i gniazda USB i jack umieszczone w panelu czołowym. Jego obsługa jest możliwa za pomocą pilota przy kierownicy.

Przydatne wyposażenie podnoszące komfort prowadzenia. Cała gama jest obecnie wyposażona w standardzie we wspomaganie układu kierowniczego (wersja Euro 5). Dzięki temu wyższy komfort jazdy jest dostępny już w najtańszej wersji.

Na desce pojawia się pełen zestaw instrumentów pokładowych. Wszystkie samochody z gamy Dacia są obecnie wyposażone w nowy zespół wskaźników, obejmujący w zależności od wersji: wyświetlacz temperatury zewnętrznej, zegar, oddzielne strzałki-lampki kierunkowskazów, jak również komputer pokładowy podający chwilowe i średnie zużycie paliwa, zasięg na pozostałym paliwie, ilość pozostałego paliwa w litrach, przebieg od ostatniego tankowania i przebieg pozostały do kolejnego przeglądu.

Nowa generacja samochodów Dacii oferuje nowe elementy wyposażenia: ogranicznik/regulator prędkości, system wspomagania parkowania tyłem i automatyczną blokadę drzwi podczas jazdy.

Nie zapomniano o bezpieczeństwie – montowany w nowych modelach Dacii system ABS jest oferowany wraz z układem wspomagania nagłego hamowania we wszystkich modelach. Układ dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) jest dostępny w standardzie w większości modeli (w opcji w przypadku Lodgy i Dokkera). Wszystkie wersje Dustera z ESC są wyposażone w Hill Start Assist (system wspomagania ruszania pod górę). Zapewnia to kierowcy większy komfort jazdy. Podczas ruszania (zarówno do przodu, jak i na biegu wstecznym) na drodze o znacznym nachyleniu, system ten utrzymuje przez 2 sekundy ciśnienie w układzie hamulcowym, dając kierowcy czas na ruszenie z miejsca. Następnie stopniowo zmniejsza ciśnienie w układzie hamulcowym.

Odnowiona oferta nowoczesnych silników. Tempo rozbudowy i odnawiania oferty silnikowej jest świadectwem zdolności Dacii do konstruowania ofert odpowiadających potrzebom klientów.

Nowoczesne i oszczędne jednostki napędowe.
TCe 90. Oszczędny silnik TCe 90 jest oferowany w modelach Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway. Jednostka ta pozwala połączyć przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa i emisji CO2, co obniża koszty użytkowania auta. Dzięki turbosprężarce o bardzo małym momencie bezwładności oraz układowi zmiennych faz rozrządu zaworów ssących, ten benzynowy, 3-cylindrowy silnik o pojemności 898 cm3 rozwija moc 66 kW (90 KM) przy 5 250 obr./min. To dynamiczna, szybko reagująca i elastyczna jednostka dzięki sięgającemu 135 Nm momentowi obrotowemu, dostępnemu od najniższych obrotów (90% już przy 1 650 obr./min).  Zasięg auta z tym silnikiem jest o blisko 30% większy od zasięgu jego poprzednika 1.6 MPI 90.

TCe 115. Dostępny w modelach Dokker, Dokker Van i Lodgy, silnik TCe 115 (zależnie od rynku, w Polsce w modelu Lodgy) jest pierwszą benzynową jednostką Grupy Renault z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ze względu na niewielką dzięki aluminiowemu kadłubowi masę jest montowany w lżejszych modelach marki. Stanowi to ponadto gwarancję znacznej dynamiki i przyjemności prowadzenia. Z niewielkiej pojemności skokowej (1,2 l) rozwija on moc 115 KM, a jego osiągi są porównywalne z osiągami silnika o pojemności 1,6 l.

Duży moment obrotowy – 190 Nm – w 90% dostępny już od 1 500 obr./min, a w pełnej wartości w zakresie od 2 000 do 4 000 obr./min, gwarantujący doskonałe przyspieszenia. Silnik TCe 115 cechuje się niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2.

TCe 125. Zastosowany po raz pierwszy w Nowej Dacii Duster, silnik TCe 125 stanowi połączenie mocy i elastyczności. Dzięki mocy 125 KM i dużemu momentowi obrotowemu (205 Nm przy 2 000 obr./min), ta turbodoładowana jednostka zapewnia doskonałe przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca i na kolejnych biegach nawet przy niskich obrotach. Niezwykle wydajny silnik TCe 125 jest również bardzo ekonomiczny dzięki obniżonym kosztom użytkowania, jakie zapewnia niewielkie zużycie paliwa i bezobsługowy łańcuch rozrządu „for life”. W połączeniu z 6-przełożeniową skrzynią biegów, montowaną w Nowym Dusterze, zapewnia dobrą dynamikę jazdy przy równoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2.

Nowa generacja silników 1.5 dCi – jeszcze bardziej ekonomiczne, o jeszcze wyższych osiągach. Już obecnie powszechnie doceniany za swoją niezawodność, wysokie osiągi i niskie zużycie paliwa, silnik 1.5 dCi, bestseller Grupy Renault, został dodatkowo zoptymalizowany. Nowa generacja tego silnika wyposażona została w układ wtryskowy i układ doładowania o większej wydajności, co pozwoliło zwiększyć moment obrotowy o 20 Nm. Wprowadzone zmiany zapewniają większą przyjemność prowadzenia auta i obniżenie emisji CO2. Silnik 1.5 dCi jest zależnie od modelu dostępny w wersjach 75 i 90 KM oraz w wersjach 90 i 110 KM w Lodgy i w Nowej Dacii Duster.

Najbardziej kompletna na rynku oferta wersji LPG. Z uwagi na cenę wynoszącą poniżej 1 euro/litr, Dacia nadal promuje LPG jako ekonomiczną alternatywę w stosunku do innych rodzajów paliw. W zależności od kraju sprzedaży, wszystkie modele z gamy Dacii (z wyjątkiem Sandero Stepway) mogą być oferowane w wersji zasilanej gazem. Nowe Dacie Logan, Logan MCV i Sandero są dostępne z silnikiem 1.2 16 V 75 LPG. Dacia Duster 4×2 jest dostępna z silnikiem dwupaliwowym benzyna/LPG 1.6 16 V 105 LPG. Natomiast dwupaliwowy silnik benzyna/LPG 1.6 MPI 84 LPG jest dostępny w modelach Lodgy i Dokker.


DACIA – GWARANCJA NIEZAWODNOŚCI. Dacia plasuje się w ścisłej czołówce najbardziej niezawodnych marek w roku 2013, wśród 20 marek posiadających największe udziały w rynku francuskim (badanie dot. niezawodności, przeprowadzone przez Auto Plus – współczynnik liczby awarii i liczby samochodów wprowadzonych do ruchu od 2005 roku).

Dacia korzysta z bogatego know-how Grupy Renault w zakresie zapewniania jakości oraz stosuje niezwykle wymagające procesy i standardy wprowadzone przez Alians. Podobnie jak wszystkie zakłady Grupy, fabryki w Casablance, Tangerze i Pitesti stosują SPR (System Produkcji Renault). System ten, działający we wszystkich zakładach produkcyjnych Grupy Renault, pozwala spełnić naczelny wymóg, jakim jest zapewnienie wysokiej jakości produkowanych samochodów dzięki zastosowaniu bardzo wymagających standardów produkcji.

Dacia korzysta również z niezawodnych silników Aliansu Renault-Nissan, na przykład jednostki 1.5 dCi – najlepiej sprzedającego się silnika Aliansu (ponad milion egzemplarzy w 2013 roku). W Nowej Dacii Duster wykorzystano również doświadczenie Nissana w konstruowaniu samochodów z napędem 4×4.

Dacia podejmuje wyzwanie produkowania niezawodnych samochodów po bardzo konkurencyjnej cenie. Już trzeci, kolejny rok Dacia jest uznawana za producenta, którego samochody są najtańsze w obsłudze technicznej, jak na to wskazało badanie niezawodności „Que Choisir” („Co wybrać?” – luty 2014 r.), przeprowadzone wśród 30 tys. kierowców w Europie (w Belgii, Hiszpanii, Francji, we Włoszech i w Portugalii).

Ten wynik jest nagrodą za nieustające dążenie Dacii do zaoferowania swoim klientom:
– samochodów wyposażonych w nowe, oszczędne silniki,
– usług posprzedażnych i oferty części po bardzo konkurencyjnych cenach,
– wysokiej ceny przy odsprzedaży samochodu,
– niezmienionej ceny kupna, pomimo znacznie bogatszego i atrakcyjniejszego wyposażenia nowych modeli.
 

Bezstresowa eksploatacja i obsługa serwisowa. Wszystkie modele Dacii są objęte 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km). Zapewnia ona obsługę w Autoryzowanej Sieci Obsługi Dacia przez wysokiej klasy mechaników. Dacia oferuje również możliwość przedłużenia gwarancji, zapewniającą użytkownikom jeszcze większy komfort.

 

źródło: Renault

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3285

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *