Citroen na Salonie Samochodowym w Genewie

i pragnienie spełniania oczekiwań klientów poprzez nieustanne innowacje.


Marka przystępuje do szeroko zakrojonej ofensywy produktowej. Prezentuje nie tylko nowe oblicza modeli z linii C, ale także kontynuuje podbój rynku premium, wprowadzając model DS3 Cabrio.
Ofensywa produktowa jest wspierana przez tę technologiczną. Jako pionier filtra cząstek stałych i systemu Stop&Start, a także inicjator hybrydowego układu napędowego z silnikiem wysokoprężnym oraz pierwsza marka, która wprowadziła do sprzedaży samochód z napędem elektrycznym, CITROËN prezentuje nową przełomową technologię Hybrid Air. Jest to rozwiązanie typu „full hybrid” wykorzystujące sprężone powietrze w połączeniu z hydrauliką, czyli know-how zakorzenionym w genach Marki. Ta innowacja odzwierciedla dewizę CITROËNA, który pragnie proponować wszechstronne technologie dostępne dla każdego.


Technologiczna ofensywa na rzecz środowiska. CITROËN prezentuje w Genewie unikalną w skali światowej technologię Hybrid Air, opracowaną przez PSA Peugeot Citroën we współpracy z koncernem Bosch, w oparciu o ugruntowane doświadczenie i wiedzę inżynierów Marki, którzy do perfekcji opanowali wykorzystanie hydrauliki w samochodzie. Hybrid Air oferuje zużycie paliwa poniżej 3l/100km i brak akumulatorów, zapewniając zmniejszenie oddziaływania na środowisko, bardziej przystępną cenę i zachowanie przestrzeni wewnątrz samochodu. Rewolucyjna technologia jest szczególnie dostosowana do modeli z segmentów B i C oraz samochodów dostawczych. Z okazji Salonu Samochodowego w Genewie będzie ona prezentowana na honorowym miejscu w nowym CITROËNIE C3.


Ponadto Marka proponuje szeroki wachlarz najnowocześniejszych technologii, które pozwalają zaspokoić potrzeby użytkowników:

  • hybrydowy układ napędowy z silnikiem wysokoprężnym Hybrid4, dostępny w modelu DS5 (25% wersji sprzedanych w Europie w 2012 roku),
  • technologię Full Electric w miejskim samochodzie C-ZERO, a także w dostawczej wersji Berlingo, dostępnej z napędem elektrycznym w drugim kwartale 2013 roku,
  • technologię mikro-hybrydową e-HDi, która stanowi najskuteczniejszy system na rynku i jest dostępna w większości modeli Marki. Znamiennym przykładem jej zastosowania jest silnik e-HDi 70 oferowany w nowym C3 o poziomie emisji CO2 wynoszącym 87 g,
  • nową rodzinę silników benzynowych PureTech, oferujących większą moc i bardziej ekologicznych: +15% mocy i -25% zużycia paliwa i emisji CO2 w stosunku do poprzedniej generacji silników benzynowych.

Energiczna ofensywa produktowa. Linia C: wiodące nowości. CITROËN kontynuuje ofensywę produktową i modernizuje w tym roku dwa kluczowe modele gamy: C3 oraz C4 PICASSO – wiodący model w kategorii minivanów, którego drugą generację zapowiada koncepcyjny TECHNOSPACE.
Nowy CITROËN C3 potwierdza swoje atuty, zachowując panoramiczną szybę przednią, niepowtarzalną osobowość, energiczny styl podkreślony nowym designem przodu, komfort podróżowania, niezrównane wrażenia w czasie jazdy dzięki wykorzystaniu jeszcze bardziej innowacyjnych technologii.
Potwierdzając możliwości Créative Technologie, prototyp TECHNOSPACE stanowi zapowiedź drugiej generacji CITROËNA C4 Picasso, który wkroczy w nową epokę dzięki rekordowemu poziomowi CO2 wynoszącemu 98 g/km, różnorodnym rozwiązaniom technologicznym poprawiającym komfort, nowatorskim proporcjom oraz mocnej i wyrazistej sylwetce.


Linia DS: jeszcze bardziej urzekająca i ekskluzywna. Mając na swoim koncie 300 000 samochodów sprzedanych od 3 lat, CITROËN kontynuuje podbój rynku Premium, wprowadzając do sprzedaży model DS3 Cabrio oraz pokazuje w Genewie dwie limitowane edycje linii DS: DS3 Racing w szlachetnym wykończeniu w tonacji matowego złota oraz DS4 Electro Shot. Dla podkreślenia swej obecności w świecie luksusowych kreacji Marka wystawia unikalny egzemplarz wykonany we współpracy z włoską edycją magazynu Vogue Homme, DS3 Cabrio L’Uomo Vogue, który zostanie zaoferowany na licytacji w dniu 6 marca o godz. 19, na rzecz stowarzyszenia Women Create Life. Stowarzyszenie powstało w ramach Światowej Organizacji Zdrowia, a jego celem jest promocja działań przyczyniających się do poprawy warunków zdrowotnych kobiet i dzieci poprzez sztukę i kulturę.

W 1955 roku CITROËN DS w spektakularny sposób zapoczątkował to nowe rozwiązanie. Łącząc sprężony gaz i hydraulikę o wysokim ciśnieniu, zastosowana technologia pozwalała wspomagać lub sterować jednocześnie zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i pół-automatyczną skrzynię biegów.
W 1958, inżynierowie Marki wykonali prototyp hybrydowego 2 CV, w którym połączenie sprężonego powietrza i hydrauliki służyło do wspomagania silnika termicznego przy przyspieszaniu. Ten projekt nie opuścił fabryki, z braku rynku i technologii dostosowanych do jego produkcji seryjnej w tamtych czasach.
W 2013, technologia Hybrid Air stanowi rewolucję w konstrukcji samochodów.


Połączenie silnika benzynowego i sprężonego powietrza za pośrednictwem hydrauliki. Technologia Hybrid Air opiera się na połączeniu licznych dobrze sprawdzonych zespołów i technologii: silnik benzynowy Puretech, system magazynowania energii w formie sprężonego powietrza, zespół składający się z dwóch silników-pomp hydraulicznych i automatyczna skrzynia biegów wykorzystująca przekładnię planetarną. Cały układ jest kierowany przez system nadzorujący, który steruje poleceniami kierowcy, dążąc do optymalizacji wydatku energetycznego. Dostępne są trzy tryby działania: tryb powietrzny (zerowa emisja), tryb benzynowy, w którym działa tylko silnik cieplny, oraz tryb kombinowany, w którym moc silnika cieplnego łączy się z mocą napędu sprężonym powietrzem.

Przełomowe osiągi. Hybrid Air nie wymaga stosowania akumulatorów (bardziej przystępna cena, zachowanie przestronności wnętrza, łatwiejszy recykling) i oferuje przełomowe osiągi (zmniejszenie zużycia paliwa o 45% w cyklu miejskim w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym, poziom zużycia paliwa poniżej 3l/100km, poziom emisji CO2 69g/km de, efekt boost).
Technologia, która jest szczególnie dostosowana do samochodów miejskich, jest prezentowana z okazji Salonu Samochodowego w Genewie w nowym CITROËNIE C3. Eksponowany prototyp wyróżnia się doborem kolorów i materiałów oraz wykończeniem felg, obudowy lusterek zewnętrznych i listew reflektorów. Prototyp, który dzięki zastosowaniu technologii Hybrid Air wykazuje rekordowe zużycie paliwa na poziomie 2,9l /100km, jest wyposażony w nowe opony Michelin® o specjalnych wymiarach (165/50 R 18) pozwalające obniżyć zużycie paliwa o blisko 0,2l/100km. Opony wyróżniają się dużą średnicą i zredukowaną szerokością, umożliwiając zmniejszenie oporu toczenia, masy i poziomu emisji hałasu.


Linia C: wiodące nowości. CITROËN TECHNOSPACE wkracza w nową epokę. Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso i C3 Picasso złożyły się na sukces CITROËNA, stanowiąc referencję wśród minivanów. Od 1999 roku sprzedaż w tej kategorii osiągnęła poziom blisko 3 milionów samochodów.
Obecnie CITROËN rozpoczyna nowy etap na drodze dynamicznego rozwoju, prezentując z okazji Salonu Samochodowego w Genewie prototyp CITROËN TECHNOSPACE, będący zapowiedzią nowego kompaktowego vana, którego rynkowa premiera planowana jest w drugiej połowie 2013 roku.
Potwierdzając możliwości Créative Technologie, prototyp dokona postępu na miarę nowej generacji dzięki:

  • rekordowemu poziomowi emisji CO2 wynoszącemu 98 g/km, który stał się możliwy dzięki nowej modułowej płycie EMP2 (Efficient Modular Platform 2) łączącej niezawodną architekturę z optymalną masą.
  • różnorodnym rozwiązaniom technologicznym poprawiającym komfort, wśród których w pełni dotykowy interfejs funkcji kierowania z panoramicznym ekranem 12’’ o wysokiej rozdzielczości.
  • nowatorskim proporcjom stanowiącym idealną symbiozę zwartej budowy (długość: 4,43m / szerokość: 1,83m / wysokość: 1,61 m), wyjątkowej przestronności wnętrza i rekordowej pojemności bagażnika (537 litrów VDA).
  • mocnej i wyrazistej stylistyce sylwetki podkreślonej dynamicznymi liniami oraz technologicznymi reflektorami i uzupełnionej światłami tylnymi z efektem 3D nawiązującymi do najnowszych prototypów Marki.
  • wnętrzu w loftowym stylu wyróżniającym się czystymi liniami, doskonałym doświetleniem i wysokiej jakości materiałami.

Nowy CITROËN C3 przedłuży sukces wiodącego modelu Marki, którego sprzedaż od 2002 roku osiągnęła blisko 3 miliony egzemplarzy. Nowy CITROËN C3, którego światowa premiera odbędzie się z okazji Salonu Samochodowego w Genewie i który zostanie wprowadzony do sprzedaży od kwietnia 2013 roku, zwiększa i wzbogaca atuty swojego poprzednika, oferując jeszcze więcej niż C3. Takim argumentom nie sposób się oprzeć:

  • jeszcze więcej Créative Technologie, w postaci szyby przedniej Zénith, która cieszy się niepodważalnym powodzeniem, zapewniając najlepszą widoczność w swojej kategorii, oraz nowych, bardziej efektywnych silników (o poziomie emisji CO2 od 87g/km).
  • jeszcze więcej osobowości poprzez bardziej wyrazisty styl, nowy design przodu samochodu, nowe światła tylne.
  • jeszcze więcej przyjemności i komfortu dzięki przytulnym obiciom, a także większemu wyborowi elementów wyposażenia poprawiających wygodę i przyjemność jazdy, jak chociażby kamera cofania, która ułatwia codzienne manewrowanie.

Lnia DS, jeszcze bardziej urzekająca i ekskluzywna. Linia DS, która osiągnęła sprzedaż ponad 300 000 egzemplarzy na przestrzeni zaledwie 3 lat, stanowi chlubę Marki na arenie międzynarodowej. Uosabiając francuski luksus, linia oferuje niepowtarzalny styl, z ogromnym ładunkiem wyobraźni i emocji, oraz wykwintne wyrafinowanie.


CITROËN DS3 Cabrio, przyjemność w każdej chwili. Dostępny w sprzedaży od początku roku CITROËN DS3 Cabrio pozwala cieszyć się każdym promieniem słońca dzięki inteligentnej koncepcji, nie ograniczonej niedogodnościami tradycyjnych kabrioletów. DS3 Cabrio to prawdziwy DS3, z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, dzięki którym zyskuje niepowtarzalny charakter, nie tracąc atutów układu jezdnego pierwowzoru.


Szeroki wachlarz personalizacji powiększa się o składany, płócienny dach w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, niebieskiej Bleu Infini oraz z monogramem DS. DS3 Cabrio wyróżnia się elegancją linii DS, która znajduje wyraz w innowacyjnym układzie tylnych świateł z efektem 3D oraz oryginalnym kształcie tylnej klapy. Proponując rozwiązania odbiegające od klasycznych modeli, DS3 Cabrio wnosi powiew świeżości do świata kabrioletów dzięki:

  • możliwości elektrycznej obsługi dachu do 120 km/h,
  • największemu bagażnikowi w swojej kategorii,
  • 5 pełnowymiarowym miejscom.

CITROËN DS3 Racing, kwintesencja sportowego ducha. Zdobywając osiem tytułów Rajdowego Mistrza Świata WRC w kategorii producentów oraz dziewięć tytułów w kategorii kierowca /pilot z duetem Sébastien Loeb i Daniel Elena, CITROËN zajmuje poczesne miejsce w historii sportów samochodowych. Marka nawiązuje do tego przedsięwzięcia, prezentując z okazji Salonu Samochodowego w Genewie model DS3 Racing w nowej, brawurowej odsłonie.


Nawiązując do rajdowej atmosfery, edycja 2013 utrzymana jest w bardzo ekspresyjnym stylu: czarna matowa karoseria kontrastuje z dachem w złotym, matowym kolorze i jest podkreślona specjalną naklejką. Unikalny złoty kolor w matowym odcieniu jest powtórzony na tylnym spojlerze, obudowach lusterek wstecznych, szewronach, a także na ozdobnej listwie deski rozdzielczej i na podstawie dźwigni zmiany biegów.

Naklejka dachowa, skopiowana na desce rozdzielczej, upamiętnia nagrody zdobyte przez zespół Citroën World Rally Team od pierwszego zwycięstwa w 2001 roku.
Nowa wersja DS3 Racing jest wyposażona w światła tylne 3D LED zapoczątkowane w modelu DS3 Cabrio i posiada aluminiowe, czarno-złote felgi 18’’.


Nowa edycja zachowuje wszystkie atuty wersji Racing. Opracowany przez zespół CITROËN RACING silnik 1,6 l wykorzystuje specjalistyczną wiedzę technologiczną i doświadczenia Marki, rozwijając moc 202 KM. Układ jezdny był przedmiotem starannych zabiegów dla zapewnienia intensywnych wrażeń w czasie jazdy oraz stałego dialogu pomiędzy kierowcą z drogą.


CITROËN DS4 Electro Shot: piorunujące wrażenie. Po DS4 Just Mat o wyrazistej osobowości i DS4 Pure Pearl w wykwintnym stylu, CITROËN rozszerza gamę o nową edycję DS4: Electro Shot.


Wprowadzona do sprzedaży z okazji Salonu Samochodowego w Genewie i oparta na wersji wykończenia So Chic limitowana edycja inauguruje dwubarwną, charakterystyczną dla linii DS kolorystykę w modelu DS4, w postaci dachu i spojlera w odcieniu błyszczącej czerni, uzupełnionych bocznymi listwami drzwi i aluminiowymi felgami 17’’ w tym samym kolorze lakieru. Chromowane lusterka wsteczne ożywiają nowy zewnętrzny wystrój.

CITROËN DS4 Electro Shot jest pierwszym modelem stworzonym przez nową pracownię personalizacji działającą w zakładzie produkcyjnym w Mulhouse. Pracownia jest prowadzona przez projektantów karoserii, dla których zawód jest pasją i którzy stawiają sobie za cel spełnianie oczekiwań klientów DS, szukających produktu unikalnego, najwyższej jakości i w jak największym stopniu spersonalizowanego.

 

źródło: Citroen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3061

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *