68 400 sprzedanych aut marki Skoda

Szczególnym zainteresowaniem na początku roku cieszyły się modele Fabia (+30,9%) i Superb (+80,3%).

„Skoda konsekwentnie i stanowczo kontynuuje swoją misję w 2011 roku.”, wyjaśnia Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Skoda ds. Sprzedaży i Marketingu. „Skupiamy się na realizacji konkretnego celu – chcemy co najmniej podwoić sprzedaż do 2018 roku. Pierwszy miesiąc 2011 roku wyraźnie pokazał, że jesteśmy na dobrej drodze, by tego dokonać. Nasze wyniki w poszczególnych regionach zanotowały wzrost powyżej średniej. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyła się Škoda Fabia, która zyskała wielu nowych klientów na całym świecie, np. w Indiach.”

 

 

Na swoim rodzimym czeskim rynku Skoda zdecydowanie pozostaje liderem, a na największym zagranicznym rynku azjatyckim notuje wzrost sprzedaży aż o 40% (20 500 sprzedanych aut). W Rosji sprzedaż wzrosła niemal dwukrotnie – 3 400 sprzedanych pojazdów w porównaniu do 1 800 samochodów w styczniu 2010 (+83,6%). W Indiach natomiast Skoda zanotowała wzrost o 60,8% z 2 800 sprzedanymi pojazdami.

 

 

Skoda pozostaje również topową marką na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie ogólnie, wg najnowszych danych JATO Dynamics – światowego lidera w branży danych motoryzacyjnych, sprzedaż nowych samochodów osobowych spadła (jak chociażby w przypadku marki Fiat). Spośród najbardziej popularnych marek Europy Środkowo-Wschodniej tylko Skoda, Volkswagen i Opel mogły cieszyć się wzrostem odpowiednio o 4,7%, 3,9% i 3,5%. Skoda jest też numerem jeden w sprzedaży konkretnych modeli. Octavia i Fabia pozostają najczęściej kupowanymi samochodami. Sprzedaż Octavii w 2010 roku wzrosła o +7,7% w porównaniu do 2009 r.

 

źródło: Skoda

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3285

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *