X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Golf 7 Variant, wymiary, dane techniczne,

2013-08-23
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Nowy VW Golf Variant

Golf Variant bazuje na Golfie VII Hatchback i wykorzystuje technologie i zalety modułowej platformy podłogowej

dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). A to oznacza niższą masę (nawet o 105 kg), zoptymalizowany układ podzespołów (dodatkowe 100 litrów pojemności na bagaż), ostrzejsze proporcje nadwozia, nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo i komfort, nowe silniki benzynowe i wysokoprężne (oszczędniejsze nawet o 15 procent) oraz nowe technologie zawieszenia.

Prowadzenie. Po raz pierwszy w Golfie Variancie zastosowano seryjnie udoskonaloną elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, która znacznie poprawia zachowanie się na zakrętach. Ponadto nowy Variant po raz pierwszy może być zamówiony z adaptacyjną regulacją zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy. Kierowca wybiera przyciskiem, czy samochód podczas jazdy ma się zachowywać komfortowo, czy też sportowo. Funkcja wyboru profilu jazdy w połączeniu z DCC oferuje dodatkowo także tryb Eco i Individual. W trybie Individual możliwe jest skonfigurowanie parametrów samochodu odpowiednio do własnych preferencji. Jako alternatywa dla DCC (z obniżonym o 10 mm nadwoziem), dostępne jest także klasyczne sportowe zawieszenie, obniżone o 15 mm.

Siedem silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. W nowym Golfie Variancie, niezależnie od mocy, zastosowane zostały całkowicie nowe silniki benzynowe (TSI) i wysokoprężne (TDI). Wszystkie siedem jednostek napędowych (spektrum mocy od 63 kW/85 KM do 110 kW/150 KM), oferowanych w momencie wprowadzenia na rynek, jest wyposażonych seryjnie w system Start-Stop i tryb rekuperacji (zamiana energii kinetycznej w elektryczną). Za zmianę biegów w Golfie Variancie odpowiedzialna jest pięciobiegowa lub sześciobiegowa przekładnia manualna. Cztery z siedmiu silników TSI i TDI może być połączonych także z 6-biegową lub 7-biegową DSG. Golf Variant TDI oferowany będzie opcjonalnie z napędem na wszystkie koła 4MOTION. W Polsce ta wersja dostępna będzie w terminie późniejszym.

TSI ze spalaniem 5 l/100 km. Silniki benzynowe (TSI, seria EA211), dostępne w chwili wprowadzenia na rynek, rozwijają moc 63 kW/85 KM, 77 kW/105 KM, 90 kW/122 KM i 103 kW/140 KM i wszystkie są bardzo efektywne. Na przykład wariant 1.2 TSI BlueMotion Technology o mocy 77 kW, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, zużywa tylko 5 l/100 km i może rozpędzić się do 193 km/h. Nawet silnik TSI 90 kW zużywa w nowym europejskim cyklu jazdy (NEFZ) średnio tylko 5,3 l/100 km (DSG: 5,1 l/100 km).

TDI ze spalaniem 3,9 l/100 km. Również wyjątkowo efektywne są nowe silniki wysokoprężne (TDI, seria EA288) w Golfie Variancie. Ich spektrum mocy sięga od 66 kW/90 KM do 110 kW/150 KM. Silnik TDI o mocy 77 kW z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 3,9 l/100 km, wersja TDI 110 kW – 4,2 l/100 km.

« < 1 2 > »

Komentarze