X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Moc Golfa R wzrosła do 300 KM

2014-01-30
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Efektywny system zarządzania temperaturą. Silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem serii EA888 charakteryzują takie innowacyjne rozwiązania, jak wbudowany w głowicę cylindrów, chłodzony cieczą przewód doprowadzający spaliny do turbosprężarki (w celu obniżenia zużycia paliwa przy pełnym obciążeniu) i podwójny system wtrysku bezpośredniego. Dzięki nowemu, całkowicie elektronicznemu systemowi regulacji cieczy chłodzącej, silnik TSI Golfa R znacznie szybciej osiąga optymalną temperaturę pracy, co redukuje straty spowodowane tarciem i obniża zużycie paliwa. Ponadto TSI dysponuje zmiennym sterowaniem zaworów z podwójną regulacją wałka rozrządu. Dodatkowo skok zaworów po stronie wylotowej posiada dwustopniową regulację.

Napęd na wszystkie koła 4MOTION. Sprzęgło Haldex piątej generacji. Typowy dla Golfa R jest stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. W najnowszym Golfie R zastosowany został system 4MOTION najnowszej generacji, połączony z manualną, 6-biegową skrzynią biegów ze wzmocnionym sprzęgłem i skróconymi skokami przełożeń. Jako wyposażenie dodatkowe dostępna jest automatyczna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG, w której alternatywnie można zmieniać biegi także manualnie.

Napęd 4MOTION Golfa R, udoskonalony między innymi poprzez zastosowanie sprzęgła Haldex 5, aktywuje się, zanim jeszcze wystąpi poślizg. Pozwala to na prawie całkowite wyeliminowanie utraty trakcji. System wykorzystuje sterowanie wstępne zależne od aktualnego stylu jazdy. Przy niewielkim obciążeniu lub toczeniu się, napędzana jest przednia oś, a tylna oś jest odsprzężona. Takie podstawowe ustawienie pozwala obniżyć zużycie paliwa. W razie potrzeby tylna oś Golfa R zostaje natychmiast płynnie dołączona przez sprzęgło Haldex, uruchamiane elektrohydrauliczną pompą olejową.

Rozdział sił zależny od sytuacji. Moduł sterowania w sposób ciągły oblicza idealny moment napędowy dla tylnej osi i poprzez pompę olejową określa stopień zamknięcia sprzęgła wielotarczowego. Docisk tarcz sprzęgła rośnie proporcjonalnie do momentu obrotowego, jaki powinien być przenoszony na tylną oś. Siła docisku pozwala płynnie regulować przenoszony moment obrotowy. Nawet przy szybkim ruszaniu i przyspieszaniu koła 300-konnego Golfa R nie buksują, ponieważ moduł sterowania reguluje rozdział momentu obrotowego odpowiednio do dynamicznego obciążenia osi. Stopień działania sprzęgła Haldex 5 jest przede wszystkim uzależniony od wywołanego przez kierowcę momentu obrotowego silnika. Dodatkowo, tak zwany analizator stanu jazdy w module sterowania napędem na wszystkie koła, ocenia takie parametry, jak prędkości obrotowe kół i kąt skrętu. W razie potrzeby prawie 100 procent momentu napędowego może być skierowane na tylną oś.

EDS na cztery koła jako blokada poprzeczna. Równolegle do sprzęgła Haldex działającego jako blokada podłużna, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) wbudowane w program kontroli stabilności jazdy funkcjonują jako blokady poprzeczne. Poprzez przyhamowanie koła, które wpadnie w poślizg, pozwalają one na utrzymywanie stabilnego przenoszenia siły napędowej przez przeciwległe koło. W Golfie R zastosowane zostały na obu osiach elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego jako tak zwane EDS na cztery koła.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze