X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW odnotowuje najlepszy lutowy wynik w historii

2012-03-12
Strona główna -> BMW -> X3 -> 2 (2010-dziś)

BMW odnotowuje najlepszy lutowy wynik w historii

Rekordowy luty również dla BMW Group Polska, która nadal pozostaje liderem rynku Premium.

W lutym tego roku na rynek globalny dostarczono 127 634 samochody BMW, MINI i Rolls-Royce (111 724 w lutym 2011, wzrost o 14,2%), co stanowi rekord w historii BMW Group. Od początku roku dostarczono klientom 239 800 samochodów (216 917 w poprzednim roku), co daje wzrost o 10,5% w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku.

„Luty to kolejny rekordowy miesiąc dla BMW Group, w związku z czym zamierzamy kontynuować ten pozytywny trend. Naszym celem na rok 2012 jest pobicie rekordu sprzedaży z roku 2011 oraz utrzymanie pozycji światowego lidera wśród producentów samochodów premium”, wyjaśnia Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Nowe BMW serii 3, które weszło do sprzedaży na rynkach całego świata w połowie lutego tego roku, odegra istotną rolę w dalszym rozwoju BMW Group. Liczba zamówień na ten model już teraz przerosła nasze oczekiwania. Dodatkowe nowe modele, jak BMW serii 6 Gran Coupe, które zaprezentowaliśmy podczas Salonu Samochodowego w Genewie, również przyczynią się do wzrostu sprzedaży w drugiej połowie roku.”

BMW: duże zapotrzebowanie na modele serii X
W lutym na całym świecie sprzedano 107 359 samochodów marki BMW (w lutym 2011 95 427), co oznacza wzrost o 12,5%. W stosunku rok do roku sprzedaż wzrosła o 9,3% do 203 545 pojazdów (186 285 egzemplarzy w ubiegłym roku). W zeszłym miesiącu zanotowano szczególnie wysoki popyt na modele BMW serii X: BMW X1, 9 059 (w zeszłym roku 7 531/+20,3%); BMW X3, 11 053 (w zeszłym roku 7 393/+49,5%); BMW X5, 8 194 (w zeszłym roku 7 022/+16,7%); BMW X6, 3 414 (w zeszłym roku 2 533/+34,8%). Nowe BMW serii 6 również zdobyło uznanie klientów, uzyskując wzrost sprzedaży o 500,9%, do 1 298 egzemplarzy (216 egzemplarzy w lutym 2011). Od czasu wprowadzenia na rynek w zeszłym roku, BMW serii 6 cieszy się dużą popularnością wśród nabywców, a sprzedaż tego modelu przekroczyła obecnie 10 000 sztuk. Sprzedaż flagowego BMW serii 7 wygląda również bardzo obiecująco, przy 5 294 sprzedanych samochodach uzyskano wzrost o 11,4% w porównaniu do lutego 2011 roku (4 754 samochody). BMW serii 1 w wersji 5-drzwiowej trafiło z kolei do 12 950 nabywców, co oznacza wzrost o 41,1% w stosunku do analogicznego miesiąca w zeszłym roku (9 176 egzemplarzy w lutym 2011).

MINI: Dobry wynik modelu Countryman
Również dla marki MINI luty był doskonałym miesiącem. Sprzedaż samochodów wzrosła o 24,8% i wyniosła 20 020 egzemplarzy (w lutym 2011 było to 16 045 egzemplarzy). Od początku roku do końca lutego 2011 samochody MINI trafiły do 35 788 klientów (w analogicznym okresie ubiegłego roku: 30 170 egzemplarzy, wzrost o 18,6%). W pierwszych dwóch miesiącach roku model MINI Countryman sprzedał się w liczbie 12 388 sztuk (wzrost o 61,2% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2011, w którym sprzedano 7 687 sztuk), co stanowi ponad jedną trzecią sprzedaży wszystkich modeli MINI.

„Sukces modelu MINI Countryman jest potwierdzeniem potencjału marki w walce o uznanie klientów w zupełnie nowych segmentach rynku. Z radością informujemy, że MINI Clubvan, który zadebiutował podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, uzupełni gamę naszych pojazdów już w drugiej połowie roku 2012.”

« < 1 2 > »

Komentarze