X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW Concept Active Tourer, dane techniczne

2012-09-18
Strona główna -> BMW -> Serii 1 -> F20 (2011-dziś)

Nowy silnik trzycylindrowy BMW TwinPower Turbo oferuje korzyści typowe dla charakteru pojazdu: spokojna praca, wysoki moment obrotowy, spontaniczna reakcja silnika i dynamiczny, sportowy dźwięk. Ze względu na brak sił masowych pierwszego i drugiego rzędu silnik pracuje w znacznym stopniu bez emisji hałasu i generowania wibracji. Moment przechyłu jest niższy niż w przypadku silnika czterocylindrowego i jest całkowicie eliminowany przez jedyny wałek wyrównoważajacy. Ta cecha przyczynia się m.in. do tego, że silnik nawet w niskim zakresie obrotów pracuje niezwykle spokojnie.

Elektryczny silnik synchroniczny: dodatkowa, bezemisyjna moc. Elektryczny silnik synchroniczny zastosowany w BMW Concept Active Tourer jest produktem stworzonym przez BMW Group. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze maksymalny zasięg BMW Concept Active Tourer wynosi ponad 30 km przy wyłącznie elektrycznym trybie pracy. Dzięki temu większa część codziennych, lokalnych tras pokonywana jest całkowicie bezemisyjnie. Dzięki temu moc generowana przez elektryczny silnik synchroniczny przy wykorzystaniu funkcji boost może zapewnić imponujące przyspieszenie w zależności od sytuacji panującej na drodze. W obu przypadkach spontanicznie i bez opóźnienia można skorzystać z mocy napędu. Maksymalny moment obrotowy powyżej 200 Nm dostępny jest już z pozycji zatrzymania.

Akumulator litowo-jonowy BMW Concept Active Tourer można ładować przez każde gniazdko 220 V. W celu zwiększenia wydajności napędu hybrydy typu plug-in można pozyskiwać energię z obu osi BMW Concept Active Tourer i zasilać nią akumulator pojazdu. Przy każdym przyhamowaniu silnik elektryczny automatycznie odzyskuje maksymalną energię z tylnej osi, natomiast generator wysokowoltowy sprzężony z silnikiem spalinowym w razie potrzeby dodatkowo zasila zasobnik energii samochodu.

Inteligentne zarządzanie energią napędu hybrydowego. W ramach strategii Efficient Dynamics BMW Group w BMW Concept Active Tourer zastosowano pakiet rozwiązań zwiększających wydajność, specjalnie dostosowany do napędu hybrydowego typu plug-in. Dzięki temu rozsądna strategia pracy optymalizuje stopień sprawności napędu elektrycznego i wysokowydajnego akumulatora. System pobiera dane z systemu nawigacyjnego i już na wstępie wylicza najlepsze parametry napędu elektrycznego lub naładowania akumulatora dla danych odcinków trasy czy warunków drogowych. Dzięki tej zoptymalizowanej strategii ładowania można zaoszczędzić nawet do 10% energii i przedłużyć możliwy zasięg dostępny przy wyłącznie elektrycznym trybie pracy.

Szeroki zakres dodatkowych rozwiązań BMW EfficientDynamics. W nowym BMW Concept Active Tourer również zastosowano liczne dodatkowe rozwiązania w ramach bogatej strategii BMW EfficientDynamics. W przypadku BMW Concept Active Tourer koncentrują się one w szczególności na zwiększaniu zasięgu podczas jazdy w trybie elektrycznym. W tym celu optymalizowane jest zużycie energii agregatów pomocniczych. Każdy zaoszczędzony kilowat energii przetwarzany jest tym samym w napęd silnika elektrycznego. Inne rozwiązania BMW EfficientDynamics obejmują m.in. funkcję Auto Start Stop, dostosowaną specjalnie do wymogów napędu samochodu hybrydowego typu plug-in oraz drugą generację sterowania klapami powietrza.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze