VW Eos — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

VW Eos powstał na płycie podłogowej Golfa. Jednak gabaryty zewnętrzne plasują go pomiędzy Golfem a Passatem. Jego dach stanowi stalowo-szklana konstrukcja, która umożliwia oglądanie nieba także przy zamkniętym dachu. Przemiana z coupé na cabrio trwa 25 sekund.

Oficjalna premiera VW Eos’a miała miejsce 12 września 2005 roku na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie.

Eos – imię greckiej bogini jutrzenki – budzi asocjacje z wyidealizowaną sytuacją jazdy kabrioletem: pogodnym, wczesnym letnim rankiem. Fonetycznie Eos jest krótką, jasną i łatwą do wymówienia na całym świecie nazwą. Koncepcyjnie Eos kontynuuje nazewnictwo modeli wywodzące się z mitologii greckiej. Zgodnie z greckimi mitami, bogini Eos wyłania się co rano ze swoim zaprzęgiem z głębi morza, aby przynieść ludziom światło dnia. Ponadto Eos jest matką wiatrów oraz Gwiazdy Porannej. Poranny brzask, wiatr, gwiazdy – wszystko to doskonale pasuje do fascynującego kabrioletu.

Koncepcja nadwozia Eosa nie wywodzi się z zamkniętego modelu, lecz została stworzona specjalnie dla kabrioletu – coupé. Wiele elementów technicznych, takich jak paleta jednostek napędowych (85 kW / 115 KM do 184 kW / 250 KM) oraz zawieszenie pochodzi z nowego Passata.

źródło: Volkswagen