Dokker Van

Dacia Dokker Van – to niezawodna i trwała furgonetka. Jej możliwości ładunkowe należą do najlepszych w segmencie dzięki pomysłowo zaprojektowanemu składanemu fotelowi pasażera (opcja Dacia Easy Seat). Załadunek ułatwiają szerokie przesuwne drzwi boczne. Aby jak najlepiej spełnić oczekiwania klientów prowadzących działalność gospodarczą, Dokker Van oferuje bogate możliwości aranżacji wnętrza oraz duży wybór akcesoriów.

Podobnie jak w Dacii Lodgy, wnętrze Dokkera i Dokkera Van jest zdecydowanie nowoczesne i praktyczne. Oba modele mogą być wyposażone w multimedialny system Media Nav składający się z dużego, 7-calowego ekranu dotykowego (18 cm), nawigacji, radia, zestawu głośnomówiącego Bluetooth oraz dodatkowych gniazd umożliwiających podłączenie urządzeń zewnętrznych. Wśród opcji znajdziemy również ograniczniki prędkości i radar cofania.

Nazwa „Dokker” pochodzi od angielskiego terminu „dockworker”, oznaczającego robotników zatrudnionych przy załadunku i rozładunku statków zawijających do portu. Podkreśla imponujące zdolności ładunkowe obu modeli, ich solidną konstrukcję i możliwości zmiany konfiguracji.

Linia i proporcje Dacii Dokker i Dacii Dokker Van świadczą o dużej ilości miejsca w środku. Obszerne wymiary: długość – 4,36 m, szerokość – 1,75 m (bez lusterek) i wysokość – 1,81 m (bez relingów) świadczą o dużej ilości miejsca w środku. Wrażenie to potęgują pionowe boki nadwozia o stonowanej, gładkiej linii. Szerokość przesuwnych drzwi bocznych oraz asymetrycznych drzwi tylnych ułatwia dostęp do środka.

Podobieństwo do innych modeli Dacii jest widoczne w charakterystycznej stylistyce osłony chłodnicy i szerokich świateł. Ich nowoczesny kształt kojarzący się z zaawansowanymi technologiami doskonale pasuje do nowej stylistyki samochodów Dacii wprowadzonej w modelu Lodgy.

Proste bryły, pełne kształty i stonowana linia świadczą o wysokiej jakości i solidności, stanowiących jedne z podstawowych zalet marki. Wrażenie solidności wzmaga wysoko zarysowana linia boków i duże klamki drzwi. Dacia Dokker i Dokker Van są wyposażone w standardzie w czarne zderzaki o ziarnistej fakturze (w Dokker Laureate w kolorze nadwozia), sięgające aż pod światła. Do tego należy dodać tylne zderzaki, których obszerny kształt dobrze zabezpiecza tylne światła oraz boczne listwy ochronne (w zależności od wersji).

W opcji dostępne są zderzaki w kolorze nadwozia, bardziej typowe dla samochodów osobowych. Pojawiają się one w wyższych wersjach wyposażenia kombivana.

Wnętrze zostało zaprojektowane wokół nowoczesnej i funkcjonalnej deski rozdzielczej, wyposażonej w liczne schowki ułatwiające intensywne użytkowanie pojazdu. Obszerne, zaokrąglone powierzchnie potęgują wrażenie solidności. W zależności od poziomu wykończenia dwukolorowe pokrycie deski rozdzielczej pojawia się również na płatach drzwi. Nowa stylistyka zegarów, taka jak w Dacii Lodgy, i wbudowany system multimedialny Media Nav dodają nowoczesności wystrojowi wnętrza, wnosząc akcent zaawansowanych technologii.

Modele Dokker i Dokker Van skorzystały również na postępie poczynionym w Lodgy pod względem ergonomii. Pojawiły się w nich te same przełączniki wycieraczek i świateł. Przełączniki podnośników szyb znajdują się w zasięgu ręki na podłokietniku w drzwiach. Panel sterowania klimatyzacją jest wyjątkowo łatwo dostępny.

Poprzez odmienną kolorystykę kombivan przybliża się pod względem pozycjonowania do samochodów osobowych. W wyższych wersjach wyposażenia centralna konsola zyskuje metaliczne szare wykończenie. Pojawiają się również chromowane wstawki na klamkach przednich drzwi, obramowaniach zegarów i przyciskach ogrzewania, jak również na gałce dźwigni zmiany biegów.


Dacia Dokker Van – jeden z najbardziej praktycznych samochodów w tej kategorii
Dzięki swoim wymiarom (długość: 4,36 m, szerokość: 1,75 m i wysokość: 1,81 m) Dacia Dokker Van może poszczycić się dużą pojemnością ładunkową wynoszącą 3,3 m3 oraz długością załadunku równą 1,9 m.

Pojemność ładunkową można zwiększyć dzięki pomysłowej opcji Dacia Easy Seat. Jest to wielofunkcyjne siedzenie pasażera – można je złożyć do położenia stolika lub ustawić pionowo przy schowku w desce rozdzielczej, uwalniając w ten sposób przestrzeń ładunkową o długości 2,42 m. Siedzenie to można również wyjąć z samochodu – przestrzeń ładunkowa zwiększa się wówczas do 3,9 m3. Ta ostatnia konfiguracja ułatwia załadunek przedmiotów o długości do 3 metrów (długość załadunku: 3,11 m). Są to najlepsze parametry na rynku i plasują Dacię Dokker Van wśród najbardziej funkcjonalnych samochodów w tym segmencie. Te różne konfiguracje można uzyskać nie zmniejszając komfortu pasażera, ponieważ Dacia Easy Seat posiada również regulację położenia wzdłużnego i kąta pochylenia oparcia. Maksymalna ładowność Dacii Dokker Van sięga 750 kg.

W zależności od wersji i przepisów obowiązujących w poszczególnych krajach, kabina może być oddzielona od części ładunkowej za pomocą przeszklonej ścianki działowej na całej swojej szerokości, uchylnej kraty lub osłony rurowej dostępnej w niektórych krajach. Te dwa ostatnie rozwiązania pozwalają na złożenie siedzenia pasażera (opcja Dacia Easy Seat) i zwiększenie pojemności użytkowej przy jednoczesnym zabezpieczeniu miejsca kierowcy.

Dacia Dokker Van jest w standardzie wyposażona w szerokie przesuwne drzwi boczne. Drugie drzwi są dostępne w opcji. Są bardzo solidne, ale otwiera się je bez wysiłku. Ułatwiają one dostęp do części ładunkowej.

Dwuskrzydłowe, asymetryczne drzwi tylne otwierają się pod kątem 90°. Posiadają specjalną blokadę, która uniemożliwia zatrzaśnięcie drzwi przez podmuch wiatru. Blokadę można w prosty sposób zwolnić za pomocą klamki umieszczonej na wewnętrznej stronie drzwi i otworzyć je pod kątem 180°.

Liczne schowki
Aby ułatwić korzystanie z samochodu na co dzień, został on wyposażony w liczne funkcjonalne i ergonomiczne schowki. Ich łączna pojemność w kombivanie wynosi 44,2 litra. Duży, otwarty schowek w desce rozdzielczej może pomieścić laptopa lub dokumenty w formacie A4. Dokker może być również wyposażony w zamykany schowek w desce rozdzielczej (w zależności od wersji) o pojemności 6,6 litra oraz łatwo dostępny schowek nad przednią szybą (w zależności od wersji) o pojemności 12 litrów. Po lewej stronie kierowcy w zasięgu ręki znajduje się mały zamykany schowek – bardzo praktyczne miejsce np. na monety. W przednich drzwiach jest miejsce na butelkę o pojemności 1,5 litra. Pasażerowie mają również do dyspozycji dwa uchwyty na kubki oraz kieszeń w konsoli centralnej.

Kombivan jest wyposażony w uchwyt na butelkę o pojemności 0,5 litra w tylnej części konsoli centralnej oraz dodatkowe nieduże schowki w drzwiach i kieszenie w oparciach przednich siedzeń (w zależności od wersji).

W Dacii wykorzystano również know-how Renault w zakresie dodatkowych adaptacji przeznaczonych dla klientów z różnych branż. Marka współpracuje z autoryzowanymi przez Renault producentami zabudowy, oferującymi liczne wersje specjalistyczne. Karetki, pojazdy do przewozu osób niepełnosprawnych, izotermy/chłodnie, samochody warsztatowe lub interwencyjne – możliwe są różne zabudowy Dacii Dokker Van, zgodnie z filozofią marki. Gama ofertowa specjalnych adaptacji jest aktualnie opracowywana.

Aby spełnić zróżnicowane oczekiwania klientów, Dacia oferuje bogatą gamę akcesoriów oraz wyposażenia wnętrza. Jest wśród nich wyposażenie podnoszące komfort lub zwiększające możliwości ładunkowe: centralny podłokietnik, system DVD, organizer montowany na oparciu przedniego siedzenia, foteliki dla dzieci, przenośna lodówka, box dachowy, krata montowana za tylnymi siedzeniami (w kombivanie) itd.

Oferta wersji dostawczej jest wzbogacona o liczne akcesoria przydatne w pracy: drewniane zabezpieczenia ścian, osłony nadkoli, schowki, drewniane szafki, stalowe relingi, kraty na szyby tylnych drzwi itd.

Od momentu pojawienia się Dacii Lodgy obserwujemy stałą tendencję wzrostową w kwestii zalet użytkowych pojazdów tej marki – są one coraz bardziej komfortowe, nowoczesne i praktyczne. Dotyczy to również najnowszych modeli – Dacii Dokker i Dokker Van.

Media Nav – technologia prosta w obsłudze
Dacia Dokker i Dokker Van mogą być wyposażone w multimedialny system Media Nav, który pojawił się po raz pierwszy w Dacii Lodgy. Ten idealnie wbudowany w panel deski rozdzielczej system posiada bardzo prosty w obsłudze ekran dotykowy o przekątnej 18 cm (7’’). Obejmuje on nawigację, radio i zestaw głośnomówiący Bluetooth®.

Menu główne zapewnia łatwy dostęp do sześciu najważniejszych funkcji Media Nav. Do gniazd USB i Jack umieszczonych w panelu czołowym można podłączyć przenośne odtwarzacze, a następnie obsługiwać je wykorzystując ekran dotykowy lub przełączniki umieszczone pod kierownicą.

Intuicyjna w obsłudze i wyposażona w ekran dotykowy nawigacja posiada funkcję wyświetlania 2D i Birdview (3D). Dzięki portowi USB i dedykowanemu interfejsowi internetowemu klienci mogą wzbogacać i aktualizować system.

W celu jak najlepszego spełnienia indywidualnych potrzeb klientów oprócz systemu Media Nav dostępne są również dwa alternatywne rozwiązania multimedialne:

  • System Dacia Plug & Radio, na który składa się duży wyświetlacz, radio, odtwarzacz CD z możliwością odczytu plików MP3, Bluetooth®, gniazda USB i Jack oraz przełączniki przy kierownicy.
  • System Dacia Plug & Music, model podstawowy radia o nieco mniejszych wymiarach (1 DIN), który pozwala na wygospodarowanie dodatkowego schowka. Ma on te same funkcje, co system Dacia Plug & Radio, z wyjątkiem odtwarzacza CD.

We wszystkich trzech rozwiązaniach dźwięk przetwarzany jest przez system 3D Sound by Arkamys®, będący elementem oferty audio Renault. Dzięki programowi cyfrowej obróbki dźwięku, opracowanemu z uwzględnieniem akustyki konkretnego modelu pojazdu, system Arkamys® pozwala na uzyskanie znacznie wyższej jakości dźwięku i wysokiej wierności odtwarzania. Dźwięk płynący z czterech głośników jest przestrzenny dzięki odpowiednim ustawieniom uwzględniającym wymiary wnętrza i użyte materiały.

Wygodne i ergonomiczne stanowisko kierowcy
Dacia Dokker i Dokker Van oferują fotel kierowcy z umieszczonym wyżej o 3,5 cm siedziskiem w stosunku do modelu Logan MCV. Dzięki możliwości regulowania wysokości fotela i kierownicy, kierowca ma zapewnioną doskonałą ergonomię, czemu sprzyja również szeroka podpórka pod stopę.

Dacia Dokker i Dokker Van otrzymały także nową, bardziej nowoczesną i ergonomiczną deskę rozdzielczą, zapożyczoną z modelu Dacia Lodgy. W jej centrum umieszczony jest prędkościomierz, z lewej strony – obrotomierz, a z prawej – wyświetlacz ze wskaźnikiem poziomu paliwa oraz przebiegiem całkowitym i dziennym. W wersjach z komputerem pokładowym ekran ten wyświetla również ilość zużytego paliwa i przejechaną odległość, średnie i chwilowe zużycie paliwa, przewidywany zasięg w kilometrach, średnią prędkość, liczbę kilometrów do następnego przeglądu, prędkość ustawioną na ograniczniku prędkości oraz godzinę.

Tak jak w modelu Lodgy, pojawiło się nowe wyposażenie wspomagające kierowcę. Ogranicznik prędkości służy do ustawienia prędkości, której kierowca nie chce przekraczać, zapewniając mu komfortową jazdę. Włącza i wyłącza się go przyciskiem na panelu centralnym, a steruje przyciskami „+” i „-” na kierownicy, aż do uzyskania żądanej prędkości. System wyłącza się również po zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu.

W modelach Dacia Dokker i Dokker Van dostępny jest również system wspomagania parkowania tyłem. Dzięki czujnikom umieszczonym w tylnym zderzaku sygnał dźwiękowy informuje kierowcę o odległości do przeszkody. Funkcja ta jest włączana i wyłączana ręcznie za pomocą przycisku po lewej stronie kierownicy.

Wydajność klimatyzacji jest najlepsza wśród pojazdów z segmentu kombivanów. System został dopasowany do wielkości wnętrza i powierzchni szyb. W celu poprawienia przepływu powietrza i zwiększenia jego mocy bez zwiększania poziomu hałasu, inżynierowie z Grupy Renault zainspirowali się systemem klimatyzacji z modelu Renault Megane. Dzięki jednoczesnemu nawiewowi na przód i na tył powietrze schładza się szybciej i bardziej równomiernie.

Wiele uwagi poświęcono również akustyce. Powierzchnia elementów wygłuszających, znajdujących się pod maską, pod nadwoziem, w nadkolach i na styku nadwozia z przednią szybą została zwiększona o 30% w porównaniu z modelem Dacia Duster. Nowe wtryskiwacze silnika 1.5 dCi zmniejszają jego poziom hałasu. Zredukowano również szumy aerodynamiczne poprzez dopracowanie kształtu lusterek zewnętrznych oraz relingów dachowych. Wkłady z pianki, uszczelki oraz wzmocnienie niektórych części mające na celu wyeliminowanie rezonansu odgrywają również ważną rolę w zapewnieniu lepszej akustyki podczas jazdy.

Silniki.
Dacia Dokker i Dokker Van zostały wyposażone w pełną gamę oszczędnych i niezawodnych silników o wysokich osiągach, pozwalających zaspokoić potrzeby wszystkich użytkowników.  W chwili wejścia tych modeli na rynek oferowane będą następujące silniki: nowy silnik benzynowy 1.2 TCe 115 (na polskim rynku dostępny w późniejszym terminie), silnik benzynowy 1.6 MPI 85 i silnik wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 75 KM lub 90 KM.

Silnik 1.2 TCe 115 oferowany po raz pierwszy w Nowych Renault Mégane i Scénic jest pierwszym silnikiem Grupy Renault, który otrzymał bezpośredni wtrysk turbo. Dzięki lekkiemu blokowi z aluminium łączy przyjemność jazdy, oszczędność i niską emisję CO2, zapewniając jednocześnie moc 115 KM, porównywalną z mocą silnika 1.6. Duży moment obrotowy 190 Nm odpowiadający mocy, jaką dysponuje jednostka 2.0 l, jest w 90% dostępny już od 1 500 obr./min, a w pełnej wartości w zakresie od 2 000 do 4 000 obr./min, gwarantując doskonałe przyspieszenia. Połączony z 5-biegową skrzynią mechaniczną, silnik ten, będący typowym przykładem downsizingu zużywa tylko 6,1 l* paliwa na 100 km (6,2 l* w wersji dostawczej) w europejskim cyklu mieszanym, a jego emisja CO2 wynosi 140 g/km* (143 g/km* dla wersji dostawczej). Dzięki tak niskiemu zużyciu paliwa koszty eksploatacji są zdecydowanie niższe.

* Dane wstępne, do potwierdzenia w trakcie homologacji.

Bezobsługowy łańcuch rozrządu, który zastąpił tradycyjny pasek rozrządu, przyczynia się również do zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych, tak ważnych dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.

1.6 MPI 85
Ten oferowany w modelach podstawowych silnik benzynowy o mocy 60,5 kW jest dostępny z 5-biegową skrzynią mechaniczną. Zużywa 7,5 l/100 km** w cyklu mieszanym, a jego emisja CO2 wynosi 175 g/km**.

1.5 dCi 75 i 90
Znany ze swojej niezawodności, osiągów i niskich kosztów eksploatacji, jak również przyjazny dla środowiska, silnik 1.5 dCi jest dostępny w wersjach 75 KM i 90 KM. Te dwa silniki ze znakiem Dacia eco² są bardzo oszczędne i w cyklu mieszanym NEDC osiągają zużycie paliwa 4,5l/100 km** oraz emisję CO2 118 g/km**. Obie wersje są dostępne z 5-biegową skrzynią mechaniczną. Wersja 90 KM dysponuje momentem obrotowym o wielkości 200 Nm, dostępnym od 1 750 obr./min, który oferuje prawdziwą przyjemność jazdy, pozwalając na zdecydowane przyspieszenia już od niskiego zakresu obrotów. Natomiast Energy 1.5 dCi 75 dysponuje 180 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1 750 obr./min.

** Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2.

Tak jak Dacia Lodgy, modele Dokker i Dokker Van są zbudowane na nowej płycie podłogowej M0, zintegrowanej z nowo zaprojektowaną komorą silnika i z nową częścią tylną.

Przednie zawieszenie typu McPherson z wahaczami trójkątnymi jest typowe dla modeli Dacii. Tylne zawieszenie z osią sprężystą o programowanym ugięciu wraz ze sprężynami śrubowymi zostało przejęte z modelu Renault Kangoo. Wersja kombivana jest wyposażona w stabilizator poprzeczny o średnicy 20,3 mm. To solidne zawieszenie, szczególnie przystosowane do przewożenia ciężkich ładunków, jest doskonale dopasowane do nadwozia i zwiększa stabilność modelu Dacia Dokker na zakrętach. Dzięki temu różnica pomiędzy przechyłami bocznymi samochodu „na pusto” oraz obciążonego praktycznie nie istnieje, co zapewnia przewidywalne i bezpieczne zachowanie na drodze we wszystkich konfiguracjach.

Rozmiar i ustawienia zawieszenia są specyficzne dla każdej wersji ze względu na różne ich zastosowanie. Rozstaw osi wynosi 2,81 m, tj. prawie o 10 cm mniej niż w modelu Logan MCV, i zapewnia dużą zwrotność. Promień skrętu wynosi 11,1 m. Samochody Dacia Dokker i Dokker Van posiadają prześwit odpowiednio 190 mm i 186 mm, co pozwala im na poruszanie się po różnego typu drogach.

Dacia Dokker i Dokker Van odziedziczyły niezawodność i wysoką jakość produktów marki Dacia, które zyskały uznanie wśród klientów i prasy. Te silne atuty bazują dodatkowo na bogatym doświadczeniu Renault – od 1998 roku europejskiego lidera na rynku pojazdów dostawczych.

Wiele części Dacii Dokker i Dokker Van zostało opracowanych zgodnie ze specyfikacjami Renault, właściwymi dla pojazdów użytkowych. Podwozie i nadwozie zostały wykonane zgodnie z takimi samymi wymaganiami, jak w modelu Renault Kangoo. Samochody te mogą przejechać 300 000 kilometrów bez pogorszenia parametrów użytkowych.

Przednie zawieszenie typu McPherson z trójkątnymi wahaczami zostało wzmocnione zgodnie z wymaganiami Renault dla lekkich pojazdów dostawczych. Zawieszenie tylne, zapożyczone z Renault Kangoo, znane z komfortu i trwałości, zostało specjalnie dostosowane do przewożenia ciężkich ładunków. Aby sprostać różnorodnym warunkom użytkowania przez klientów, samochód Dacia Dokker przejechał w ramach jazd testowych 1,9 miliona kilometrów w ekstremalnych warunkach. Utwardzone i dziurawe drogi, bruk, brody, drogi piaszczyste, jazda w tumanach kurzu, ekstremalne temperatury – Dacia Dokker przeszła wszystkie te próby, aby zagwarantować wysoki poziom właściwości jezdnych i niezawodności.

Natomiast model Dacia Dokker Van został poddany specyficznym testom właściwym dla pojazdów użytkowych Renault. Jego wytrzymałość została potwierdzona na nawierzchni typu „tarka” – najtrudniejszym stanowisku testowym Renault, które symuluje najbardziej skrajne warunki użytkowania pojazdu. Przesuwne drzwi boczne oraz drzwi tylne, wielokrotnie otwierane podczas codziennej eksploatacji, zostały także przetestowane podczas 100 000 cykli otwierania i zamykania. Wytrzymałość modelu Dacia Dokker Van była również testowana w typowych warunkach eksploatacyjnych. Testy te, zastosowane po raz pierwszy dla modelu Renault Mégane III, polegają obecnie na 3-miesięcznej jeździe w Rumunii, w zaostrzonych warunkach eksploatacyjnych, trzydziestu pojazdów z produkcji seryjnej.

Dokker Van przejechał prawie 850 000 kilometrów w różnych warunkach eksploatacyjnych, co odpowiada starzeniu się pojazdu w okresie użytkowania od 4 do 6 lat. Wykryte błędy projektowe są szybko usuwane, a proces produkcyjny poprawiony. Takie postępowanie dodatkowo zwiększa dopasowanie produktu do wysokich wymagań klientów prowadzących działalność gospodarczą i potrzeb firm.

Cała gama Dacii Dokker posiada gwarancję na 3 lata lub 100 000 km.

Bezpieczeństwo czynne
Dacia Dokker i Dokker Van mają ten sam układ hamulcowy co Dacia Lodgy. Składa się on z systemu ABS z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania i ze wspomagania nagłego hamowania. Dostępny w opcji system kontroli toru jazdy ESC – Continental Mark 100 – jest produktem najnowszej generacji firmy Continental. Jest on również montowany w Dacii Lodgy. Wyposażony w moduł kontroli trakcji system antypoślizgowy i zapobiegający wywróceniu się auta pomaga utrzymać tor jazdy pojazdu w ekstremalnie trudnych warunkach, takich jak konieczność ominięcia przeszkody, utrata przyczepności podczas pokonywania zakrętów lub jazda po śliskiej nawierzchni.

Bezpieczeństwo bierne
Aby zapewnić maksymalną ochronę pasażerów, Dacia Dokker i Dokker Van wykorzystują wzmocnione nadwozie, zatwierdzone przez inżynierów Grupy Renault. Jest ono podstawowym elementem ochrony pasażerów. W przypadku modeli Dokker i Dokker Van nadwozie zostało zbudowane ze stali oraz z materiałów, które w optymalny sposób pochłaniają i rozpraszają energię.

Pasy bezpieczeństwa są wyposażone w ograniczniki napięcia w celu ochrony klatki piersiowej w momencie zderzenia. Dla Dacii Dokker produkowanej na rynek europejski pasy bezpieczeństwa kierowcy są ponadto wyposażone w pirotechniczne napinacze, które w przypadku gwałtownego hamowania dociskają progresywnie pas do klatki piersiowej i miednicy optymalizując siłę nacisku. Standardowo pojazd wyposażony jest w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, jak również w poduszki boczne chroniące głowę i klatkę piersiową.

Punkty mocowania ISOFIX wbudowane w każde z trzech miejsc tylnej kanapy pozwalają na bezpieczne zamocowanie fotelików dziecięcych lub specjalnych podkładek.

Dacia Dokker i Dokker Van zostały tak skonstruowane, aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony pieszych. Grubość i sztywność przedniego zderzaka zostały tak dobrane, aby chronić kończyny dolne w razie zderzenia. Maska i błotniki zostały odpowiednio zaprojektowane, aby pochłonąć maksymalną energię i zamortyzować uderzenie pieszego. Dlatego też pod maską nie ma żadnych twardych elementów w miejscach, o które może uderzyć głowa.

 

źródło: Renault