X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Skoda Yeti 2.0 TDI 140 KM DSG 4x4 test

2012-01-22
Strona główna -> Skoda -> Yeti

2.0 TDI 140 KM rozpędza testowe Yeti do 100 km/h w 10,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 187 km/h. W trakcie manewrów wyprzedzania nie mogłem narzekać na brak mocy. Ważne, aby wyczuć pracę 6-biegowego automatu. Zbyt mocne wciśniecie pedału gazu uruchamiało „kickdown”. Silnik pracował wtedy w pełnym zakresie obrotów co niestety przekładało się negatywnie na dynamikę, gdyż w górnych zakresach jedynie dużo hałasował, a mniej przyspieszał. Zawsze do dyspozycji pozostawał tryb sportowy lub manualny. W tym drugim kierowca za pomocą ruchów dźwigni zmiany biegów do przodu lub tyłu sam decyduje o przełożeniach.


4x4: Będąc w górach obowiązkowo musiałem wybrać się na leśne drogi. Byłem pozytywnie zaskoczony jak Yeti radziło sobie na stromych podjazdach pełnych mokrego śniegu i błota. 18-centymetrowy prześwit (jedynie o 4 cm większy niż w modelu Octavia) pozwalał poczuć przedsmak jazdy po bezdrożach. Auto pewnie wdrapywało się w miejsca, które na pierwszy rzut oka wydawały się być poza jego zasięgiem. W trakcie stromego zjazdu po śliskiej i nierównej nawierzchni pomocny okazywał się system kontrolujący prędkość.


Spalanie: W cyklu miejskim Yeti 2.0 TDI 140 KM DSG 4x4 spalało około 7,9l oleju napędowego na 100km. Przeprawa przez wyjątkowo mocno zakorkowane miasto w godzinach szczytu wiązała się ze spalaniem na poziomie 11l.


W warunkach pozamiejskich podróżując z prędkością około 110-120 km/h byłem zdumiony wartościami wskazywanymi przez komputer pokładowy Yeti. 6,5l to jak na ważące blisko 1,5 tony auto bardzo dobry wynik. Spalanie udało mi się obniżyć nawet do 4,8l, ale wiązało się to z ograniczeniem prędkości do 80-90 km/h.


Na autostradzie auto prowadziło się bez zastrzeżeń, ale pod warunkiem, że nie przekraczałem 140 km/h. Podróżując z prędkością 160 km/h we znaki dawało się wysokie nadwozie Yeti i dość uciążliwy hałas powietrza owiewającego auto, a także spalanie gwałtownie wzrastające do 11-12l (obrotomierz wskazywał 3.000 obr./min.).


W trakcie testu przejechałem 1.270km. Średnie spalanie na całym dystansie to 7,3l.

Podsumowanie: Po tygodniu ze Skodą Yeti w stu procentach przekonałem się do tego samochodu, jednak dalej nie potrafiłem jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie dotyczące grupy docelowej, której producenci dedykują prezentowanego SUV’a. Z uwagi na niezbyt funkcjonalny bagażnik na pewno nie są nią rodziny z małymi dziećmi, no chyba, że Skoda stanowić ma drugi samochód w rodzinie. Pozostali klienci z pewnością docenią Skodę Yeti. Szkoda tylko, że ceny testowej Yeti już na starcie mogą zniechęcać.


Cena wersji bazowej Skody Yeti Experience 2.0 TDI 140 KM (103 kW) DSG 4x4 to 110.950 PLN. Cena wersji testowej: 126.150 PLN.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze



mimi: Droga ale warto.Czuję się w niej pewniej i bardzo wygodnie.Poprzedno jeżdziłam golfem z mniej nowoczesnym silnikiem. Skoda yetii jest super
2013-03-13 |  14:51:45
Basia: Jeszcze nie powstało auto które wszystkim ludziom by się podobało. Skoda Yeti jest jednym z moich ulubionych samochodów. Wygodna, tania w eksploatacji i nie boi się wysokich krawężników :))))
2012-04-19 |  16:24:20
Krzychu: Yeti jest zajebistym samochodem nie docenianym przez polakow. wygodne i funkcjonalne jedzie fajnie w miescie i na trasie
2012-03-31 |  16:15:43
ola: wlasnie za sprawa tego portalu stalam sie wlascielka skody yeti.super autko.
2012-03-21 |  22:14:27
ola: do: ola tzn. przeczytany test i fotki przekonały mnie, że może jednak warto zamiast salonu VW odwiedzić salon Skody i przyznam, że bardzo się opłaciło :)
2012-03-22 |  11:19:01
Pokaż starsze komentarze