X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTI 160KM test

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2011-08-10
Strona główna -> Opel -> Astra -> J (2009-dziś)

W pierwszej chwili przerażający wydaje się ogrom różnych przycisków w środkowej części deski rozdzielczej. Jednak wystarczy kilka minut i od razu widzimy, że każdy z przełączników został bardzo logicznie rozmieszczony, a znalezienie każdego z nich w trakcie jazdy nie stanowi najmniejszego problemu. Na samej górze środkowej części deski rozdzielczej znajduje się duży i czytelny wyświetlacz nawigacji satelitarnej, audio i klimatyzacji itp.

Miejsca na tylnej kanapie jest wystarczająco dużo, pod warunkiem, że przodu nie siedzi osoba o wzroście powyżej 185cm. Również nad głową znajduje się bardzo dużo miejsca mimo opadającej linii dachu – w podsufitce znajduje się wycięcie dzięki któremu nad głowami nawet wysokich pasażerów jest sporo miejsca.

Bagażnik. Duża pokrywa bagażnika oraz niska linia podłogi ułatwia załadunek nawet ciężkich przedmiotów. Jego pojemność to 500 litrów. Używając dwóch przycisków zlokalizowanych w bagażniku oparcie tylnej kanapy kładzie się samoczynnie, a przestrzeń bagażowa powiększa się do 1550 litrów. Do naprawy uszkodzonej opony używa się specjalnego płynu oraz mini kompresora podłączanego do gniazda zapalniczki dlatego pod podłogą bagażnika zamiast koła zapasowego znajduje się około 70 litrów dodatkowej przestrzeni ładunkowej. Idealne miejsce np. na laptopa czy sprzęt tenisowy.


Producenci pomyśleli także o specjalnej wykładzinie bagażnika, która standardowo jest złożona na pół, jednak gdy zechcemy położyć oparcie tylnej kanapy w celu przewiezienia np. roweru, wówczas wykładzinę można rozłożyć na całej podłodze przestrzeni ładunkowej, dzięki temu będzie ona zabezpieczona przed zabrudzeniami czy przetarciami, a jej śliska powierzchnia jest łatwa do wyczyszczenia.


Naszym zdaniem oświetlenie bagażnika zamiast na lewej ścianie powinno się znaleźć na suficie. W nocy lampka delikatnie oślepia osobę zaglądającą do bagażnika, a w przypadku gdy bagażnik jest zapakowany po brzegi łatwo ją zasłonić ładunkiem.


Napęd. Uruchamiamy silnik. Automatycznie włącza się oświetlenie do jazdy dziennej. We wnętrzu Astry panuje przyjemna cisza. Wrzucamy pierwszy bieg i ruszamy. Przy starcie silnik potrzebuje trochę więcej obrotów. 6-biegowa skrzynia biegów pracuje bardzo precyzyjnie. Przyspieszamy bardzo dynamicznie, a frajda jaką dostarcza 160KM w pełni rekompensuje brak pomruku kojarzonego z jednostkami benzynowymi.


Aby auto nie straciło dynamiki warto utrzymywać około 2.000 - 2.200 obr/min. Wyprzedzanie testową Astrą ST mimo masy własnej przekraczającej znacznie 1.600kg nie stanowi najmniejszego problemu. Co ciekawe, gdy podróżujemy z prędkością 180km/h na szóstym biegu obrotomierz wskazuje jedynie 3.000 obr/min.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze



adam: Jeździlem tą astrą wszystko jest ok ale elektryczny ręczny jest poyebany
2013-02-08 |  18:37:48
MaryMary: Bardzo mi się podoba ta Astra. Tańsza wersja pewnie nie jest tak wypasiona. Na żywo łatwo pomylić ją z Insignią
2011-08-17 |  07:59:41
Przemo76: udał się GM ten opel. tak jak nie przepadam za oplami tak nowa Astra bardzo mi się podoba
2011-08-10 |  11:10:32
Łaaaj: widziałem ostatnio identyczną na drodze do Poznania, a może i tą samą? jeśli ma rejestrację GD to ta sama. faktycznie fajna bryczka
2011-08-09 |  22:48:35
: do: Łaaaj To nie ta sama :)
2011-08-09 |  22:49:28
Pokaż starsze komentarze