6 (2008-2012)

VW Golf VI debiutował w 2008 roku i od razu został uznany za najlepszego Golfa wszechczasów, gdyż został doprowadzony do perfekcji w każdym detalu. Zespół Waltera de Silvy, głównego designera koncernu, nadał mu prezencji, ostrości i siły, które sprawiają jeszcze więcej przyjemności podczas oglądania nowego samochodu.

Wartości takie jak 4,5 litra średniego zużycia dla silnika TDI 110 KM sprawiają, że wzrost cen paliwa jest prawie niezauważalny. Na życzenie Golf w mieście zaparkuje prawie samodzielnie dzięki „Park Assist”, na autostradzie utrzyma zadaną odległość do jadącego z przodu pojazdu (ACC), a po wciśnięciu przycisku adaptacyjne zawieszenie DCC z majestatycznej limuzyny zmieni Golfa w auto sportowe.

Nad wszystkim góruje jakość, niespotykana dotychczas w tej klasie cenowej. Prof. Dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG, podsumował krótko: „Szósta generacja Golfa definiuje na nowo poziom jakości i komfortu w swojej klasie.”

 

Szósty Golf wygląda bardziej sportowo, niż jakikolwiek model z poprzednich generacji. Wszystkie płaszczyzny są jeszcze mocniej napięte, bardziej atletyczne.

 

Wysoka wartość charakteryzuje również ukształtowane na nowo wnętrze, które ze swoimi szlachetnymi powierzchniami i nowymi rozwiązaniami przekracza granice klas. Szczególnie jest to widoczne w obszarze kokpitu. Wygląd materiałów, detale takie jak chromowane, matowe aplikacje oraz zaczerpnięte bezpośrednio z Passata CC okrągłe zegary i kierownice sprawiają wrażenie, że znajdujemy się naprawdę w samochodzie wyższego segmentu.

Bezpieczeństwo. VW Golf VI jest wyposażony seryjnie w dwie poduszki przednie, dwie boczne i dwie kurtyny chroniące głowy. Ponadto po stronie kierowcy zastosowano poduszkę chroniącą kolana. Jej specjalna lokalizacja – poniżej strefy uderzenia kolan – zapewnia, że w momencie zadziałania poduszki nie dojdzie do kontaktu między jej obudową a podudziami.

W przypadku zderzenia poduszka ta otwiera się w ciągu mniej niż 20 milisekund przed kolanami kierowcy i razem z pasem bezpieczeństwa i frontową poduszką pochłania zasadniczą część energii w okolicach miednicy. Dzięki temu ruch górnej części ciała jest łagodniejszy a kąt klatki piersiowej i głowy optymalny. W takiej sytuacji poduszka powietrza w kierownicy lepiej amortyzuje siłę uderzenia.

Generalnie dolna poduszka chroni nogi kierowcy przed uderzeniem w kolumnę kierownicy i tablicę rozdzielczą. Ponadto w przypadku uderzenia pod ostrym kątem stopy są lepiej chronione przed wyłamaniem bocznym.

Bagażnik. Optymalny rozkład bagażnika piątej generacji Golfa został przeniesiony do jego następcy w stosunku 1:1. Przy pełnym wykorzystaniu pięciu miejsc siedzących bagażnik ma 828 milimetrów długości i 350 litrów pojemności. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy, dzielonego we wszystkich wersjach w stosunku 1/3 do 2/3, długość użytkowa bagażnika zwiększa się do 1.581 milimetrów. Najmniejsza szerokość między nadkolami wynosi 1.006 milimetrów.

1.4 o mocy 59 kW / 80 KM. Maksymalny moment obrotowy 132 Nm uzyskuje on przy 3.800 obr./min. Z dwudrzwiowym nadwoziem Golf z tym silnikiem w podstawowej wersji wyposażenia waży 1.142 kilogramy (zgodnie z DIN) i osiąga prędkość maksymalną 172 km/h. Z pięciobiegową przekładnią manualną przyspiesza do 100 km/h w 13,9 sekundy.

1.6 o mocy 75 kW / 102 KM. Podobnie jak silnik benzynowy 1,4 litra, także zmodyfikowany silnik 1,6 litra (1.595 cm3) o mocy 75 kW / 120 KM (5.600 obr./min) spełnia surową normę Euro 5. Ten czterocylindrowiec rozwija maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3.800 obr./min. Golf z tą jednostką napędową potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h 11,3 sekundy, jego prędkość maksymalna wynosi 188 km/h a średnie zużycia paliwa 7,1 litra na 100 km (166 g/km CO2) – co oznacza redukcję zużycia benzyny o 0,3 litra w porównaniu z poprzednią wersją. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest seryjnie pięciobiegowa przekładnia manualna.

1.4 TSI o mocy 90 kW / 122 KM
. Wprowadzony w 2007 roku do Golfa silnik 1.4 TSI o mocy 90 kW/ 122 KM. W Golfie VI zużywa on zaledwie 6,2 litra paliwa na 100 kilometrów (144 g/km CO2), czyli o 0,1 litra mniej, niż w poprzednim modelu. Seryjnie w tym przypadku stosowana będzie sześciobiegowa przekładnia. Jeszcze oszczędniejszy jest Golf 1.4 TSI – 122 KM w połączeniu z 7-biegową DSG. Tutaj średnie spalanie wynosi 6,0 litrów (138 g/km CO2).

Zarówno z manualną skrzynią, jak i z DSG Golf 1.4 TSI 122 KM przyspiesza do setki w 9,5 sekundy i osiąga w obu przypadkach maksymalnie 200 km/h.

1.4 TSI o mocy 118 kW / 160 KM. Jako najmocniejszą jednostkę benzynową w Golfie Volkswagen zastosował czterocylindrowy silnik doładowywany turbosprężarką i kompresorem o mocy 118 kw / 160 KM (przy 5.800 obr./min). Interesująca jest w tym przypadku moc jednostkowa: 84,3 kW lub 114 KM na litr pojemności. Już przy 1.500 obr./min dostępny jest maksymalny moment obrotowy 240 Nm.TSI o mocy 160 KM spala 6,3 litra na 100 km. W porównaniu z FSI 150 KM, który został przez niego zastąpiony, jest to oszczędność 1,7 litra! Jeżeli TSI 160 KM będzie połączony z 7-biegową DSG, zużycie spadnie do 6,0 litra (139 g/km CO2). Porównując z FSI 150 KM z 6-biegową przekładnią automatyczną spalanie jest mniejsze o 2,3 litra, czyli o 28 procent. W momencie wprowadzenia na rynek Golf o mocy 160 KM będzie oferowany wyłącznie z DSG.

Doskonałe są także osiągi jezdne Golfa 1.4 TSI z DSG: już po 8.0 sekundach Volkswagen z automatyczną przekładnią osiąga prędkość 100 km/h a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.


2.0 TDI o mocy 81 kW / 110 KM. Jego średnie zużycie paliwa wynosi tylko 4,5 litra (119 g/km CO2), co odpowiada redukcji o 0,6 litra i jest równe zużyciu dotychczasowego Golfa BlueMotion o mocy 77 kW / 105 KM. Przy tym Golf TDI ze swoimi 110 KM jest niezwykle „temperamentny”: przyspiesza Volkswagena do 100 km/h w zaledwie 10,7 sekundy a jego prędkość maksymalna wynosi 194 km/h. Ponadto już od 1.500 obr./min udostępnia on maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Moc 81 kW dostępna jest przy 4.200 obr./min.

2.0 TDI 103 kW / 140 KM. Golf 2.0 TDI napędzany tym silnikiem potrzebuje tylko 4,9 litra oleju napędowego na sto kilometrów (129 g/km CO2), a tym samym o 0,6 litra mniej, niż jego poprzednik o takiej samej mocy. Prędkość maksymalna wynosi przy tym 209 km/h a wartość przyspieszenia do setki 9,3 sekundy. Ponadto ten TDI przy prawie każdej prędkości obrotowej gwarantuje optymalną siłę ciągu, ponieważ jego maksymalny moment obrotowy 320 Nm jest dostępny już przy 1.750 obr./min.

 

źródło: Volkswagen