X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

opel mokka, dane techniczne i wymiary

Strona główna -> Opel -> Mokka

 



Opel Mokka

Auto zaprezentowano podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2012 roku. Wprowadzając model Mokka, Opel stał się pierwszym producentem, który gwałtownie wchodzi w dynamicznie rozwijający się segment kompaktowych SUV-ów (segment SUV-B). Wersję z silnikiem o pojemności 1,6 litra wariant ecoFlex o mocy 85 kw/115 KM można zamówić już od 67 900 PLN. Dodatkowo w ofercie rozwiązań przeniesienia napędu Opla Mokki umieszczono również turbo doładowany silnik benzynowy o mocy 103 kW / 140 KM oraz silnik diesla o pojemności 1,7 litra o mocy 96 kW / 130 KM.

Pomimo pozornie skromnej długości, bo 4,28 metra, Mokka jest w stanie pomieścić pięć osób. Niesie ze sobą również obietnicę Opla na połączenie atrakcyjnej stylizacji z nowoczesną technologią oraz luksusową funkcjonalnością, co czyni pojazd dostępnym dla szerszego segmentu klientów. Ponadto Opel Mokka po raz pierwszy wprowadza na rynek kompaktowych SUV-ów ergonomiczne siedzenia, uzupełniając propozycję o adaptacyjne reflektory (AFL+) oraz zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix. Wyposażenie, które znacząco podnosi komfort jazdy oraz bezpieczeństwo w Oplu Mokka obejmuje system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), system kontroli trakcji (TC), jak również asystenta ruszania pod górę (HSA) oraz asystenta ruszania w dół wzniesienia (HDC). Wersję podstawową z napędem na przednią oś (FWD) można wyposażyć w inteligentny napęd na cztery koła (AWD). Technologia zastosowana w opcjonalnym napędzie na cztery koła (AWD) automatycznie rozpoznaje, kiedy konieczna jest lepsza przyczepność i samoczynnie dołącza napęd stosownie do potrzeb.

Napęd na przednie koła lub napęd na cztery koła: dynamiczna jazda dla osób lubiących aktywny styl życia. Opel Mokka łączy w sobie funkcjonalność z wygodą. Wysoka pozycja, jaką zajmuje podróżny, daje posmak przygody. Jednym z głównych założeń projektowych Opla Mokka było podwozie, które zostało zaprojektowane i dopracowane w Niemczech. Podwozie modelu Mokka zostało dostosowane do codziennych potrzeb europejskiego klienta; doskonale nadaje się również do wypadów poza utwardzone drogi.

Wersję podstawową z napędem na przednią oś (FWD) można wyposażyć w technologię z napędem na cztery koła (AWD), która zapewnia lepszą przyczepność i prowadzenie. Technologia AWD jest wysoce wydajna, działa inteligentnie, a co najważniejsze, nie jest kosztowna. Głównymi elementami składowymi systemu AWD są mechanizm różnicowy osi przedniej, wał Cardana, napęd tylnej osi 4x4 oraz moduł sterujący. Wszystko to uzupełnia wielotarczowe sprzęgło elektromagnetyczne. Dodatkowo, czujniki nieustannie przekazują dane do modułów sterujących. Kiedy nawierzchnia jest sucha, przednie koła prowadzą samochód do przodu, co oznacza, że zużycie paliwa utrzymuje się na niskim poziomie. Zależnie od warunków panujących na drodze zakres rozdziału napędu waha się między 100% napędu przednich kół do maksymalnie 50 procentowego rozdziału między koła przednie i tylne, na przykład kiedy droga pokryta jest cienką warstwą wody.

« < 1 2 3 4 5 > »