X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nissan 350Z dane techniczne

Strona główna -> Nissan -> 350Z

 



Nissan 350Z

Model 350Z zdobył swoimi osiągnięciami serca kupujacych samochody w Europie, jako bezkompromisowy samochód sportowy.

Silnik. Jak wypada na czysto sportowy samochód, zmiany dotyczyły osiągów tej jednostki napędowej zwiększając jej możliwości. Po raz pierwszy w limitowanej edycji wypuszczonej na 35-lecie firmy, zmiany w silniku pozwoliły na podniesienie poziomu mocy z 280PS do 300PS oraz limitu obrotów z  6,600 rpm do mocnych 7,000 rpm. Szczyt mocy jest teraz uzyskiwany przy obrotach 6,400 rpm, czyli o jakieś 200 rpm wyższych niż uprzednio.

Zmiany spowodowały nieznaczne zmniejszenie szczytu momentu obrotowego, który spadł z  363Nm do 353Nm przy obrotach 4,800rpm. Jednakże, zrewidowana krzywa momentu obrotowego jest daleko bardziej płaska aniżeli uprzednio i zapewnia większą rezerwę momentu obrotowego przy wyższych rpm. Dostarczanie momentu obrotowego w oryginalnym silniku modelu 350Z spadało w porównaniu z obecnym pionowo (a więc szybko) gdy przy obrotach 4,800rpm została już osiągnięta szczytowa wartość tego momentu. W ostatnich rozwiązaniach ewolucyjnych tego silnika krzywa momentu obrotowego jest bardziej liniowa gdy podnoszą się obroty silnika: np., przy obrotach 6,000rpm, nowy silnik dostarcza o pełne 20Nm więcej momentu obrotowego, aniżeli jego poprzednik mógł uzyskać.

Przyśpieszenie (badanie Benchmark) wyrażone jako czas potrzebny dla uzyskania prędkości 0-100km/h (0-62mph) zostało obcięte z wartości 5.9 sek. do 5.8 sek. (z 6.4 sek. do 6.3 sek. w przypadku badania Roadster).

Nadwozie. Jedna znacząca zmiana została wykonana w nadwoziu multi-link modelu 350Z’s race-bred: dopasowanie prędkości zależnie od wspomagania kierownicy (power steering). Zaprojektowano to tak, aby uzyskać zwiększone wspomaganie przy małych prędkościach stosowanych przy parkowaniu, w celu uzyskanie lepszych możliwości manewrowania, a system elektryczny zostaje zawieszony przy większych prędkościach, w celu uzyskania lepszych możliwości sterowania, z większym wyczuciem i lepszym sprzężeniem zwrotnym (feedback).

Bryła zewnętrzna. Model docelowy 350Z i sportowa sylwetka pozostają w znacznym stopniu niezmienione w modelu  2006, chociaż zdaje się on mieć zupełnie inny wygląd, a to dzięki subtelnie i celowo zmienionemu widokowi z przodu (‘face’). Nowy zderzak przedni zawiera zrewidowany dolny ruszt chłodnicy (lower grille) a gładszy profil wyposażony w głębsze muszelkowate rowki przed kołami przednimi nadają mu bardziej agresywny wygląd.

Powyżej zderzaka, reflektory przednie zostały znacznie zmienione. Chociaż ogólny kształt zespołu lamp pozostał niezmieniony, to jednak zostały zaadoptowane nowe lampy z bi-xenonowymi projektorami, powiększone przez boczne światła LED. Z tyłu, dramatyczne trójkątne światła tylne (tail-lights) cechują się teraz nie mniejsza liczbą niż 42 lamp typu LED, po każdej stronie pojazdu.

Wnętrze. Oprócz silnika, prawdopodobnie największe zmiany w nowym 350Z zostaną odkryte we wnętrzu kabiny pojazdu. Udoskonalone miękkie w dotyku materiały zastosowane dla C-Cluster oraz konsoli centralnej oraz zupełnie nowe panele wykładzin progowych drzwi wprowadzają poczucie wysokiej jakości wnętrza, podczas gdy jest tam jeszcze nowy materiał, a mianowicie tkanina tapicerki zastosowana dla siedzeń we wszystkich modelach tej klasy. Aluminiowe wykończenie towarzyszące wszystkim elementom regulacyjnym klimatyzacji (air conditioning) także dodaje pewnego dodatkowego wrażenia extra tej klasie.

Nowością jest także dla modelu 350Z roku 2006 dostępność fabrycznie montowanego satelitarnego systemu nawigacji. Ostatnio wprowadzono we wszystkich nowych modelach Nissana Pathfindera system bazowany na DVD, a cechujący się udoskonaloną grafiką procesora. Szeroki ekran (screen display) może być podzielony w celu ukazania zestawów map oraz realistycznie prezentowanych wizualnych reprezentacji dróg widocznych przed nami. Satelitarny system nawigacji, dający spojrzenie ‘z lotu ptaka’, zawiera także kanał TMC (Traffic Message Channel) komunikujący o trudnościach w ruchu na drodze i spiętrzeniu pojazdów i oferujący alternatywne drogi w celu uniknięcia ‘korków’. Na koniec, model 2006 350Z cechuje się standardową integracją telefonu komórkowego kierowcy poprzez technologię Bluetooth dla obydwu zakresów częstotliwości (tylko w wersji Coupé).

 

źródło: Nissan