X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti Q50 - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> Infiniti -> Q50

 



Infiniti Q50

Q50, pierwszy z nowej generacji modeli premium Infiniti, jest szczególnie ważnym samochodem marki stworzonym na rynek europejski. Inaugurujący nowy system nazewnictwa Infiniti Q, został zaprojektowany, skonstruowany, wyprodukowany i wyposażony tak, by z sukcesami rywalizować z odwiecznymi liderami segmentu D premium.

Niższą i szerszą sylwetką oraz sportową, opływową bryłą Infiniti Q50 wnosi zupełnie nową, emocjonalną stylistykę do grupy aut, w której znajdują się takie modele jak BMW serii 3 i Audi A4. Jego świeże oblicze zdaje się tryskać pewnością siebie, a to za sprawą reflektorów niezwykle podobnych do ludzkich oczu oraz charakterystycznego „podwójnego łuku” chłodnicy. Inne rozwiązania stylistyczne, inspirowane tryptykiem konceptów Infiniti, czyli modelami Essence, Etherea i Emerg-e, idą w parze z wnętrzem pojazdu, które oferuje niespodziewaną w tej klasie przestronność.

Q50 jest pierwszym Infiniti, który korzysta ze współpracy marki z firmą Daimler AG. Inżynierowe Infiniti zmodernizowali jej czterocylindrowy, 2,2-litrowy, turbodoładowany silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, aby zagwarantować dynamikę zgodną z filozofią Infiniti, nastawioną na osiągi. Silnik oferuje doskonałą moc i moment obrotowy, przy jednoczesnej niskiej emisji CO2 (poniżej 115 g/km). Te parametry stawiają Q50 w centrum rynku sedanów premium w Europie, a także gwarantują dynamizm napędu, jakiego oczekują właściciele Infiniti. Podobnie jak silnik, obydwie dostępne skrzynie biegów − sześciobiegowa manualna i siedmiobiegowa automatyczna − zostały dostosowane do specyficznych wymagań Infiniti.

Drugą wersją Q50 na rynek europejski jest hybryda z silnikiem o pojemności 3,5 litra i z systemem Direct Response Hybrid, której przyspieszenie zagwarantuje wysokie miejsce w rankingach europejskich sedanów sportowych. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h szacowanym na 5,5 sekundy prawdopodobnie pokona w tych rankingach nawet swojego starszego brata − Infiniti M35h, który jest obecnie odnotowany w Księdze Rekordów Guinessa jako najszybciej przyspieszająca na świecie hybryda.

Co prawda Q50 3.5 Hybrid wyposażony jest w ten sam system Direct Response Hybrid z podwójnym, inteligentnym sprzęgłem i taką samą siedmiobiegową przekładnię automatyczną co M35h, ale wprowadzone zmiany poprawiły jeszcze osiągi, spowodowały zwiększenie zasięgu samochodu w trybie elektrycznym i pozwoliły na powiększenie przestrzeni ładunkowej do wielkości niespotykanej w hybrydach tej klasy.

Zgodnie z charakterystyczną dla marki Infiniti bezkompromisowością, osiągom dorównuje niskie zużycie paliwa, które w cyklu mieszanym szacuje się na 6,2 l/100km oraz emisja CO2 poniżej 145 g/km. W Europie Q50 3.5 Hybrid będzie dostępny w wersjach zarówno z napędem na tylne, jak i na cztery koła.

« < 1 2 3 > »