E89 (2009-dziś)

BMW Z4 reprezentuje wysmakowaną radość z jazdy połączoną z maksymalnym sportowym potencjałem.
Pierwszy roadster BMW z chowanym twardym dachem. Nowy model jest następcą BMW Z4 Roadster i BMW Z4 Coupé.


Stylistyka: Nowe BMW Z4 z długą maską silnika, szeroko wykrojonymi nadkolami, dużym rozstawem osi i niewielkimi zwisami. Rozpoznawalny wygląd z płaskim frontem, charakterystyczną linią barkową i tyłem podkreślającym szerokość auta. Charakterystycznymi elementami są też maska silnika nachodząca na nadkola, duże „nerki” BMW, boczne „skrzela”, czarne słupki A, konturowany dach i lampy tylne w innowacyjnej technologii.


Dwuczęściowy, składany elektrohydraulicznie, chowany dach sztywny w lekkiej konstrukcji aluminiowej. Otwieranie i zamykanie odbywa się całkowicie automatycznie w ciągu 20 sekund. Kompaktowe składanie elementów dachowych w komorze dachowej pozwala zachować płaski, odpowiadający tradycyjnym proporcjom roadstera tył i daje stosunkowo dużą pojemność bagażnika wynoszącą od 180 do 310 l. Wysokogatunkowa, jasna podsufitka oraz duża powierzchnia przeszkleń wraz z ogrzewaną szklaną tylną szybą zapewniają ekskluzywny klimat wnętrza i doskonałą widoczność dookoła.


Wnętrze: Komfort jazdy i wrażenie przestronności w nowym BMW Z4 są na niespotykanym w tym segmencie poziomie. Przestrzeń na wysokości głowy i łokci oraz komfort wsiadania są znacznie wyższe niż w poprzednim modelu. Niska pozycja siedzenia blisko osi tylnej gwarantuje typowe dla roadstera BMW wrażenia z jazdy. Wysokiej jakości materiały, pierwszorzędna jakość wykonania oraz zorientowana na kierowcę deska rozdzielcza i konsola środkowa zapewniają pełne emocji wrażenia z jazdy w doskonałym otoczeniu.


Liczne schowki wewnątrz auta i pojemna półka za siedzeniami. Opcjonalny pakiet schowków i otwór do bagażnika oraz worek transportowy na większy bagaż, taki jak sprzęt narciarski czy torba golfowa zwiększa wszechstronność auta.


Wyposażenie: Pierwsze zastosowanie systemu obsługi BMW iDrive w roadsterze. Nowa generacja systemu obsługi obejmuje w połączeniu z systemem nawigacyjnym Professional zoptymalizowany pod względem ergonomicznym kontroler do wyboru i sterowania funkcji poprzez obracanie, naciskanie i przechylanie, przyciski funkcyjne przy kontrolerze do bezpośredniego dostępu do menu, trzy dowolnie programowane przyciski ulubionych funkcji dla jeszcze łatwiejszej obsługi oraz rozkładany 8,8-calowy monitor o wysokiej rozdzielczości i zoptymalizowanej strukturze menu. System nawigacyjny z rozszerzonym zakresem funkcji wpisywania punktów docelowych, planowania tras i wyświetlania map. Opcjonalny system audio z pamięcią na twardym dysku. Nieograniczony dostęp do Internetu w pojeździe jako opcja z systemem nawigacyjnym Professional.


W chwili wprowadzenia nowego BMW Z4 na rynek oferowane będą trzy sześciocylindrowe silniki rzędowe. Zakres mocy: 150 kW / 204 KM do 225 kW / 306 KM. Wszystkie wersje mają doskonałą relację między przyspieszeniem i zużyciem paliwa w poszczególnych klasach mocy danego segmentu. Standardowe, specyficzne dla danego modelu zastosowanie elementów strategii BMW EfficientDynamics: adaptacyjna regulacja zaworów VALVETRONIC i bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection, odzysk energii hamowania, sterowanie agregatami pomocniczymi według zapotrzebowania, pompa olejowa sterowana wykresowo, wskaźnik zmiany biegu, aluminiowa bądź magnezowo-aluminiowa skrzynia korbowa, zoptymalizowana aerodynamika, inteligentna lekka konstrukcja, opony o zmniejszonych oporach toczenia. Wszystkie wersje silnikowe spełniają przyszłą normę emisji spalin EU 5.

Siedmiobiegowa sportowa skrzyniaautomatyczna z podwójnym sprzęgłem jako opcja w BMW Z4 sDrive35i. Zmiana biegów bez przerywania transmisji napędu daje jedyne w swoim rodzaju połączenie komfortu skrzyni automatycznej BMW i maksymalnej dynamiki. Po raz kolejny zoptymalizowane parametry przyspieszania i zużycia paliwa w porównaniu ze skrzynią manualną. Sześciobiegowa sportowa skrzynia automatyczna o ulepszonej dynamice przełączania, bardziej bezpośrednim połączeniu z silnikiem i zminimalizowanym poślizgu konwertera opcjonalnie w modelach BMW Z4 sDrive30i oraz BMW Z4 sDrive23i. Wszystkie sportowe skrzynie automatyczne z dźwigienkami zmiany biegów przy kierownicy.


Doskonała dynamika jazdy poprzez równomierny rozkład masy na osie, napęd tylny z lekkim aluminiowym układem jezdnym: oś przednia z dwuprzegubowymi amortyzatorami i wahaczami wleczonymi i oś tylna z wahaczem centralnym. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, wysokowydajny układ hamulcowy, układ stabilizacji jazdy DSC najnowszej generacji. Standardowy układ kontroli dynamiki jazdy pozwala wybrać przez naciśnięcie przycisku jedną z trzech konfiguracji pojazdu. Układ kontroli dynamiki jazdy wpływa na charakterystykę pedału gazu, sterowanie silnika, progi zadziałania układu DSC, charakterystykę wspomagania kierownicy, dynamikę zmiany biegów opcjonalnej sportowej skrzyni automatycznej, a przy wyposażeniu pojazdu w opcjonalny adaptacyjny sportowy układ jezdny typu M również charakterystykę elektronicznej regulacji amortyzatorów.


Szeroko zakrojona koncepcja bezpieczeństwa z ekstremalnie wytrzymałą strukturą karoserii, zdefiniowanymi ścieżkami przeniesienia obciążeń, odpowiednim zastosowaniem wysokowytrzymałych stali i specjalnymi elementami deformacyjnymi. Przednie i boczne poduszki powietrzne, poduszki chroniące głowę i tułów w oparciach foteli, trzypunktowe pasy automatyczne z nowymi napinaczami pasów, masywne wzmacniane słupki A i pałąk antykapotażowy za zagłówkami, opony Runflat i sygnalizacja uszkodzenia opony w standardzie, podwójne reflektory biksenonowe w standardzie.

Wersje silnikowe:
    
BMW Z4 sDrive35i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), pojemność: 2.979 cm3, moc: 225 kW / 306 KM przy 5800 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1.300-5.000 obr/min,    
przyspieszenie (0–100 km/h): 5,2 s (siedmiobiegowa sportowa skrzynia automatyczna z podwójnym sprzęgłem: 5,1 s), prędkość maksymalna: 250 km/h,     
średnie zużycie paliwa wg UE: 9,4 l (9,0 l) / 100 km,  emisja CO2 wg norm UE: 219 g (210 g) / km.    

BMW Z4 sDrive30i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z zespoloną magnezowo-aluminiową skrzynią korbową, układ VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 2.996 cm3, moc: 190 kW / 258 KM przy 6600 obr/min, maks. moment obrotowy: 310 Nm przy 2750 obr/min, 
przyspieszenie (0–100 km/h): 5,8 s (sportowa skrzynia automatyczna: 6,1 s), prędkość maksymalna: 250 km/h,     
średnie zużycie paliwa wg UE: 8,5 l (8,3 l) / 100 km, emisja CO2 wg norm UE: 199 g (195 g) / km.    

BMW Z4 sDrive23i:
sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z zespoloną magnezowo-aluminiową skrzynią korbową, układ VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 2.497 cm3, moc: 150 kW / 204 KM przy 6200 min-1, maks. moment obrotowy: 250 Nm przy 2950 obr/min,    
przyspieszenie (0–100 km/h): 6,6 s (sportowa skrzynia automatyczna: 7,3 s),  prędkość maksymalna: 242 km/h (239 km/h),     
średnie zużycie paliwa wg UE: 8,5 l (8,2 l) / 100 km, emisja CO2 wg norm UE: 199 g (192 g) / km.

źródło: BMW