X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

audi a5 sportback dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A5

 



Silniki
Rodzina A5 wyznacza nowe standardy sportowego charakteru i efektywności. Wszystkie silniki mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa i dysponują dużą siłą ciągu. Już najmniejszy silnik osiąga 320 Nm. System Start-Stop i rekuperacja są seryjne dla wszystkich jednostek napędowych – żaden inny producent nie jest tak konsekwentny w temacie efektywności. Oferta obejmuje trzy silniki benzynowe i cztery TDI. Emisja CO2 została obniżona nawet o 22 procent.

Już 1.8 TFSI, całkowicie zmodyfikowany, w pełni prezentuje kompetencję Audi w dziedzinie budowy silników. Innowacje, które znajdziemy w tej jednostce, to sterowanie zaworami i ich skokiem, innowacyjny system zarządzania temperaturą, nowe rozwiązania w układzie wtryskowym oraz turbosprężarce. W modelu A5 Coupé ten nowoczesny czterocylindrowy silnik zużywa średnio tylko 5,7 litra paliwa na 100 km (134 g CO2 na km), czyli o 21 procent mniej, niż dotychczas. Jest to najlepsza wartość w tej klasie jednostek. Moc 1.8 TFSI w A5 wynosi 125 kW (170 KM).

Silnik 2.0 TFSI dysponuje tak jak wcześniej mocą 155 kW (211 KM). Nowością w ofercie Audi A5 jest 3.0 TFSI – silnik V6 z doładowywany kompresorem i rozwijający moc 200 kW (272 KM).

Również jednostki wysokoprężne imponują swoją efektywnością; agregaty czterocylindrowe zostały poddane szeroko zakrojonym modyfikacjom. Silnik 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 130 kW (170 KM) zadowala się w A5 Coupé średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km (122 g CO2 na km) i jest kamieniem milowym w segmencie coupé.

Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) jest najoszczędniejszym sześciocylindrowym silnikiem w swojej klasie: w A5 Coupé z multitronic jego średnie spalanie wynosi 4,9 litra paliwa na 100 km (129 gramów CO2 na km). Trochę później pojawi się wyjątkowo czysta wersja clean diesel. A5 z tą jednostką będzie pierwszym coupé na rynku z silnikiem wysokoprężnym spełniającym wymagania normy Euro 6.

 

Głównymi konkurentami Audi A5 są BMW serii 3 Coupé oraz Mercedes-Benz CLK.

 

Audi A5 Sportback
Modelem A5 Sportback Audi - „wynalazca” Avanta, wytycza nowe trendy stylistyczne. Charakter tego pięciodrzwiowego coupé definiują eleganckie linie. W porównaniu z A4 Limousine jest ono o 36 milimetrów niższe; krótki zwis przedni, długi rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i czworo pozbawionych ram drzwi ze smukłą grafiką okien tworzą obraz sportowej elegancji.

Wnętrze jest przestronne, komfort na wszystkich czterech miejscach siedzących nie pozostawia nic do życzenia. Dużą pokrywę bagażnika harmonijnie zintegrowano z długim tyłem i płaskimi słupkami C, krawędź obrysowa podkreśla rozciągniętą sylwetkę. Pojemność bagażnika – 480 litrów, jest prawie porównywalna z bagażnikiem A4 Avant. Przy rozłożonych oparciach tylnej kanapy wzrasta nawet do 980 litrów.

W A5 Sportback konsekwentnie zastosowano innowacyjne technologie napędu Audi. Wszystkie silniki są efektywnymi jednostkami z bezpośrednim wtryskiem. Silniki wysokoprężne to pracujące spokojnie TDI, benzynowe – FSI. Każdy spełnia normę emisji spalin Euro 5. Wszystkie warianty wyposażone są w system rekuperacji, który podczas hamowania i zwalniania odzyskuje energię i magazynuje ją w akumulatorze.

« < 1 2 3 > »