X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

seat ibiza 2001 crash test

2002-02-28
Strona główna -> Seat -> Ibiza -> 4 (2001-2008)

SEAT Ibiza

Kiedy Euro NCAP przedstawiła rano 26 listopada br. w Rzymie najnowsze wyniki prób zderzeniowych, nowy SEAT Ibiza uzyskał cztery gwiazdki

co sytuuje go w grupie najbezpieczniejszych samochodów w segmencie.


Nowa Ibiza została poddana ocenie w trzech różnych testach: zderzenie czołowe i boczne oraz bezpieczeństwo pieszych. Uzyskane wyniki pozwoliły uzyskać czterogwiazdkową ocenę w przypadku zderzenia czołowego i bocznego oraz dwie gwiazdki za bezpieczeństwo pieszych. Dzięki temu nowy SEAT Ibiza znalazł się w grupie najbezpieczniejszych samochodów w swoim segmencie.


Badanym pojazdem był 64-konny SEAT Ibiza Stella 1.2 12V, ponieważ jest to najczęściej sprzedawana wersja w Europie. Samochód był wyposażony w poduszki dla kierowcy i pasażera z przodu oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Zgodnie z regulaminem Euro NCAP, testom poddawane są samochody w wersji z minimalnym wyposażeniem w środki bezpieczeństwa. Ponieważ poziom wyposażenia jest inny prawie w każdym kraju, badany pojazd nie został wyposażony w poduszki boczne.


W zderzeniu czołowym samochód poruszał się z prędkością 64 km/h - 8 km/h powyżej wymaganej przez normę - uderzając w ulegającą odkształceniu przeszkodę uszkodzone zostało 40 % przedniej części pojazdu. W teście tym nowa Ibiza uzyskała 12 punktów.


W próbie zderzenia bocznego samochód zostaje uderzony przez ulegający odkształceniu przód innego pojazdu z prędkością 50 km/h. Nawet bez poduszki bocznej Ibiza uzyskała 14 punktów.
Ogólny wynik 26 punktów w obu testach pozwolił nowemu SEAT-owi Ibiza zdobyć cztery gwiazdki w klasyfikacji Euro NCAP.


Ibiza została poddana dodatkowej próbie zderzenia bocznego w celu dokonania oceny skuteczności poduszki bocznej. Tym razem pomiary wszystkich stref dokonane na manekinie wykazały wynik "zielony" - najlepszy, jaki można osiągnąć.


Mario Hurtado, który odpowiada za bezpieczeństwo bierne w firmie SEAT, komentuje to tak: "wyniki osiągnięte przez Ibizę w tych testach potwierdzają doskonały poziom ochrony pasażerów. Ponadto "zielony" manekin w próbie zderzenia bocznego z poduszką boczną jest doskonałym dowodem wielkiej pracy wykonanej przez nas, aby uczynić Ibizę jednym z najbezpieczniejszych samochodów w jej segmencie ". Test bezpieczeństwa pieszych jest próbą odtworzenia skutków uderzenia pieszego - dziecka lub osoby dorosłej - przodem samochodu przy prędkości 40 km/h. Poziom bezpieczeństwa ocenia się na podstawie wyników uzyskanych po uderzeniu różnymi elementami przedniej części pojazdu. W tej kategorii Ibiza uzyskała ocenę dwugwiazdkową.

 

źródło: SEAT

Komentarze