X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Clio - najbezpieczniejsze w swojej klasie

2013-01-29
Strona główna -> Renault -> Clio -> 5 (2012-dziś)

Nowe Clio - najbezpieczniejsze w swojej klasie

Renault zadbało w Nowym Clio o doskonały poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Rok 2012 był dla niezależnej organizacji Euro NCAP nowym etapem w ocenie bezpieczeństwa czynnego i biernego (obejmującej obecnie 4 kryteria). Wyniki Nowego Renault Clio okazały się modelowe: 88% za ochronę dorosłych, 89% za ochronę dzieci, 66% za ochronę pieszych i 99% za systemy wspomagające prowadzenie. Dzięki otrzymanej nocie 85%, Nowe Renault Clio uzyskało jeszcze lepszy wynik niż model poprzedniej generacji, plasując się na czele segmentu i może się wręcz poszczycić najlepszą w nim oceną za bezpieczeństwo dzieci, zderzenie z pieszym i wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo. Dzięki tym wynikom Nowe Renault Clio zostało uznane przez Euro NCAP najlepszym samochodem roku 2012.

Wszystkie wersje tego modelu są wyposażone w ESC, ASR, ABS i wspomaganie nagłego hamowania oraz zmienne, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i ogranicznik-regulator prędkości. W zakresie bezpieczeństwa biernego, wzmocniona konstrukcja nadwozia została wykonana ze stali o bardzo wysokim współczynniku sprężystości.

Lista systemów ochronnych, w który jest wyposażony ten samochód, jest imponująca: czołowe poduszki powietrzne o większej skuteczności działania, poduszki boczne chroniące głowę i klatkę piersiową z podwójnym czujnikiem zapewniającym szybsze wykrycie zderzenia, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia (na przednich siedzeniach), zagłówki chroniące przed skutkami zderzenia tylnego, ograniczniki napięcia pasów (na tylnych siedzeniach), poprzeczka przytrzymująca bagaże, siedzenia z systemem zapobiegania zjawisku nurkowania (Fix4Sure), 3-punktowy system mocowania fotelików dla dzieci na 3 miejscach (1 z przodu + 2 bocznych z tyłu) i 4 homologowane możliwe ustawienia w przypadku mocowania fotelika pasami oraz sygnał przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa (SBR) na wszystkich miejscach (dźwiękowy i świetlny). Dostępna w opcji kamera i radar cofania pomagają w obserwacji najbliższego otoczenia. Nowe Renault Clio oferuje również wspomaganie ruszania pod górę dla niemal wszystkich dostępnych silników.

Renault prowadzi od ponad 50 lat badania i prace rozwojowe nad technologiami podnoszącymi poziom bezpieczeństwa w samochodach marki. W swoich działaniach Renault opiera się na doświadczeniu dotyczącym rzeczywistego poziomu bezpieczeństwa uzyskanym dzięki analizie wypadków. W 2001 roku Renault Laguna jako pierwszy samochód w historii  uzyskała maksymalną ocenę 5 gwiazdek w crash-testach Euro NCAP. Od tamtej chwili podobny wynik uzyskało 12 modeli – w tym Clio 3 w 2005 roku – i to pomimo stałego zaostrzania kryteriów przez tę europejską organizację. Renault dysponuje więc gamą pojazdów reprezentujących najwyższy poziom bezpieczeństwa we wszystkich kategoriach oraz posiada uznaną pozycję w tej dziedzinie w europejskim sektorze samochodowym.

SAGA CLIO. Od 1990 roku, w którym została wprowadzona pierwsza generacja Clio, trwa nieprzerwany sukces tego małego miejskiego samochodu. 22 lata sukcesów i ponad 11 mln sprzedanych egzemplarzy. Jaki jest przepis na sukces? Komfort, uniwersalny charakter, bezpieczeństwo, jakość wykonania, ale również wysoki poziom wyposażenia plasują ten model w awangardzie segmentu. Krótko mówiąc, Clio nieustannie wprowadzało standardy dużych samochodów do segmentu małych aut.


W 1990 roku Clio zastąpiło bardzo popularne Renault 5 w segmencie małych samochodów. Nowy model był zdecydowanie wyżej pozycjonowany. Jego design spodobał się i nie trzeba było długo czekać na nagrody, poczynając od tak cenionego tytułu jak „samochód roku 1991”. Clio szybko stało się modelem, który wyznacza standardy w swojej kategorii.

« < 1 2 > »

Komentarze