X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowa ŠKODA Octavia – bezpieczeństwo

2013-02-05
Strona główna -> Skoda -> Octavia -> 4 (2013-dziś)

Nowa ŠKODA Octavia – bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo od zawsze jest wpisane w DNA marki ŠKODA, dlatego osiągnięcie jego najwyższego poziomu było głównym celem

przy projektowaniu nowej ŠKODY Octavia.

Wprowadzone po raz pierwszy innowacyjne funkcje wspomagania, nowe zawieszenie i większa sztywność nadwozia, zadecydowały o uzyskaniu rewelacyjnego poziomu bezpieczeństwa. Jak powiedział dr Frank Welsch: „Nigdy dotąd kierowca i pasażerowie ŠKODY nie byli tak bezpieczni jak w nowej Octavii”.

Teraz nawet dla najniższej wersji wyposażenia ŠKODY Octavia przewidziano funkcję elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP) z hamulcem antykolizyjnym, 7 poduszek bezpieczeństwa, wyłącznik poduszki pasażera oraz światła dzienne.

W bogatej ofercie funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa jest zastosowany po raz pierwszy przez markę ŠKODA hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake), który automatycznie hamuje samochód po rozpoznaniu kolizji – nawet gdy kierowca nie naciśnie hamulca. Automatycznie włączają się wtedy światła awaryjne i hamowania.

Kolejna innowacja, wprowadzona w nowej ŠKODZIE Octavia, to funkcja kontroli odstępu z awaryjnym hamowaniem (Front Assistant). Uaktywnia się w przypadku niebezpieczeństwa najechania na poprzedzający pojazd. Odstęp jest kontrolowany dzięki czujnikowi radarowemu. Funkcja ta działa czterostopniowo: im mniejszy odstęp od poprzednika, tym bardziej zdecydowanie Front Assistant ingeruje w przebieg wydarzeń.

Kierowca podczas długiej podróży może liczyć na wsparcie ze strony specjalnej funkcji wykrywania zmęczenia (Driver Activity Assistant), również debiutującej w nowej ŠKODZIE Octavia. Na podstawie analizy ruchów kierownicą zostaje zapamiętany charakterystyczny sposób prowadzenia auta. Jeśli wystąpią wyraźne różnice w kierowaniu, funkcja optycznie sygnalizuje konieczność przerwy w dalszej jeździe.

W trosce o kierowcę i siedzącego obok pasażera wprowadzono aktywną ochronę jadących (Crew Protect Assistant). Funkcja ta przygotowuje kierowcę i pasażera na grożący wypadek i w razie niebezpieczeństwa – na przykład podczas hamowania awaryjnego lub sytuacji jezdnej ocenionej jako krytyczna – automatycznie zostają napięte pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera.

Podobnie asystent pasa ruchu (Lane Assist) polepsza bezpieczeństwo jazdy i minimalizuje ryzyko przypadkowej zmiany pasa ruchu. Funkcja ta wykorzystuje kamerę. W stopce lusterka wewnętrznego na przedniej szybie, od prędkości 65 km/h śledzi ona pasy na jezdni przed samochodem.

Czasem kolizja jest nieunikniona i wtedy bardzo istotna staje się ochrona przed jej skutkami. Po raz pierwszy w ŠKODZIE Octavia zastosowano kolanową poduszkę bezpieczeństwa kierowcy i boczne poduszki z tyłu.

Działanie poduszek jest zintegrowane z ochroną zapewnianą przez 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Ograniczniki siły napięcia pasów zabezpieczają jadących przed przeciążeniem klatki piersiowej.

Dla bezpieczeństwa jazdy ogromne znaczenie ma też stabilne, wyważone zawieszenie przy zachowaniu dynamiki pokonywania zakrętów. Rozstaw osi jest teraz większy o 108 mm, co podnosi również komfort podróżowania.

 

źródło: Skoda

Komentarze