X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mazda CX-5 bezpieczeństwo

2011-10-08
Strona główna -> Mazda -> CX-5

Mazda CX-5 - bezpieczeństwo

Pierwszy samochód z zastosowaniem wysokowytrzymałej stali 1800 MPa.

Mazda Motor Corporation, we współpracy z firmami Sumitomo Metal Industries, Ltd. i Aisin Takaoka Co., Ltd., jest pierwszym producentem w sektorze motoryzacji, który produkuje  komponenty samochodów z wykorzystaniem stali 1800 MPa, o dużej wytrzymałości na rozciąganie. Ta wysokowytrzymała odmiana stali zadebiutuje w całkowicie nowym modelu, Mazda CX-5, którego sprzedaż rozpocznie się na początku  2012 roku.


Nowa technologia produkcji Mazdy wykorzystuje stal 1800 MPa, o dużej wytrzymałości na rozciąganie, w produkcji belek mocowanych w przednim i tylnym zderzaku, które ulegają zniszczeniu w przypadku kolizji. Pręty zderzaka są o 20 procent mocniejsze i o 4,8 kg lżejsze niż w poprzednich wersjach. Są one kluczową częścią opracowanej przez Mazdę lekkiej, bardzo sztywnej konstrukcji nadwozia nowej generacji. Nowa budowa nadwozia jest częścią przełomowych technologii Mazdy - SKYACTIV - i obejmuje pochłaniającą energię strukturę oraz szersze zastosowanie stali o wyjątkowo dużej wytrzymałości na rozciąganie, co przyczynia się do redukcji masy pojazdu.


Dzięki zastosowaniu stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie części pojazdu mogą być cieńsze, zachowując przy tym taką samą wytrzymałość. Efektem jest znaczne obniżenie masy pojazdu. Mniejsza waga belek zderzaków ma tu szczególne znaczenie, ponieważ, ze względu na fakt, że są one umieszczone w najdalszych punktach od środka ciężkości samochodu, ich masa ma istotny wpływ na właściwości jezdne i reakcje pojazdu. Muszą być też odpowiednio wytrzymałe, aby zapewnić właściwą ochronę w wypadkach. Z tych powodów poszukiwano metody masowej produkcji części z wytrzymalszych odmian stali.


Wytrzymalsze materiały są jednak mniej giętkie, przez co pochłaniają mniejszą ilość energii podczas zderzenia. Aby rozwiązać ten problem, Mazda przeprowadziła intensywne badania nad reakcją belek zderzaków podczas zderzenia i opracowała nową konstrukcję, która skuteczniej pochłania energię. Ponadto, aby zapewnić, że zderzaki będą maksymalnie wytrzymałe w modelu CX-5, Mazda rozpoczęła współpracę z firmą Futaba Kogyo Co., Ltd. w celu zoptymalizowania technologii spawania i opracowania niezawodnego procesu technologicznego.


Myśląc o przyszłości, Mazda nadal angażuje się w ograniczanie masy pojazdów i doskonalenie ich właściwości jezdnych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej sztywności nadwozia i doskonałego zabezpieczenia w przypadku kolizji. Celem tych działań jest zapewnienie wszystkim klientom przyjemności z jazdy oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa.

 

źródło: Mazda

Komentarze