X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

5 gwiazdek dla Zafiry Tourer i Astry GTC

2011-10-26
Strona główna -> Opel -> Astra -> J (2009-dziś)

5 gwiazdek dla Zafiry Tourer i Astry GTC

Nowe modele Opla otrzymały kolejne najwyższe oceny od niezależnej organizacji konsumenckiej Euro-NCAP

(European New Car Assessment Programme – Europejski Program Oceny Nowych Samochodów). Eksperci w dziedzinie testów zderzeniowych przyznali pięć gwiazdek pod względem bezpieczeństwa i zapobiegania wypadkom, zarówno Oplowi Astra GTC, jak i nowej Zafirze Tourer.

“Kwestia bezpieczeństwa pasażera zawsze zajmowała wysokie miejsce na liście priorytetów Opla” powiedziała Rita Forst, wiceprezes GME Engineering. “Jesteśmy dumni z ostatnich pięciogwiazdkowych wyników i usatysfakcjonowani nie tylko tym, że spełniliśmy standardy bezpieczeństwa, jeżeli chodzi o Zafirę Tourer i Astrę GTC, ale także tym, że je przekroczyliśmy.” We wszystkich kategoriach testowych (bezpieczeństwo pasażera dorosłego i dziecka, a także bezpieczeństwo przechodnia i systemy wspomagania kierowcy) oba samochody osiągnęły doskonałe wyniki. Oświadczenie NCAP nastąpiło prawie dwa miesiące po tym, jak pojazd elektryczny Opel Ampera również uzyskał pięć gwiazdek od Euro-NCAP.

Zarówno Zafira Tourer, jak i Astra GTC świetnie się spisały w testach zderzeniowych, dowodząc wysokiego stopnia stabilności nadwozia. Wnętrze kabiny i elementy bezpieczeństwa obu samochodów zostały zaprojektowane w taki sposób, że na przykład ryzyko urazu kolan, stykających się z tablicą rozdzielczą, jest zmniejszone do minimum. Wykazano również, że pasy bezpieczeństwa, przeznaczone dla dzieci oferują doskonały poziom ochrony w przypadku obu pojazdów.

Konsorcjum Euro-NCAP (European New Car Assessment Programme) z siedzibą w Brukseli składa się z przedstawicieli ministerstw transportu Unii Europejskiej, stowarzyszeń motoryzacyjnych, ubezpieczycieli samochodów i grup lobbystycznych konsumentów. Jej rygorystyczne standardy, dotyczące testowania pojazdów, wykraczają poza minimum wymagane przez prawo UE. Dlatego są postrzegane jako międzynarodowy wzorzec.

Organizacja Euro-NCAP ustanowiła znormalizowany test, który sprawdza ryzyko uszkodzenia ciała pasażerów i przechodniów w różnych scenariuszach wypadków. Do symulowania wpływu wywieranego na różne części ludzkiego ciała wykorzystywane są manekiny. Symulacje wypadków uwzględniają testy, które obejmują pełne czołowe i boczne zderzenie z innymi pojazdami i nieruchomymi obiektami.

« < 1 2 3 > »

Komentarze