X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Zmiany w palecie silnikowej serii T5 i Amaroka

2013-02-05
Strona główna -> Volkswagen -> Amarok

Zmiany w palecie silnikowej serii T5 i Amaroka

Rodzina modeli T5 marki Volkswagen Samochody Użytkowe obejmuje wiele zróżnicowanych wersji

wyposażonych w mocne i jednocześnie oszczędne silniki wysokoprężne z systemem wtrysku Common Rail. Dostępny jako opcja pakiet BlueMotion Technology, w którego skład wchodzą system Start-Stop, funkcja odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja), opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia i tempomat, redukuje zużycie paliwa silników TDI o 0,5 litra na 100 km. Oferta serii T5 została poszerzona o pakiet BMT dla jednostki 2.0 TDI o mocy 180 KM. Zmiany w ofercie silnikowej dotyczą także Volkswagena Amaroka, który otrzymał nową jednostkę bazową. Poprzedni silnik o mocy 90kW (122 KM) został zastąpiony przez jednostkę o mocy 103 kW (140 KM), która zapewnia lepsze osiągi przy niezmienionym zużyciu paliwa.

Pakiet BlueMotion Technology dla modeli Transporter, Caravelle, Multivan i California dostępny jest teraz także w połączeniu z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym BiTurbo o mocy 132 kW/180 KM z momentem obrotowym 400 Nm. Pakiet BMT można połączyć zatem ze wszystkimi kombinacjami silnika i przekładni: z napędem na przednią oś z manualną skrzynią biegów lub DSG oraz z napędem na wszystkie koła 4MOTION.

Transporter Furgon z silnikiem 132 kW/180 KM z BlueMotion Technology, z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów zużywa zaledwie 7,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (Multivan 7,3 litra). Odpowiada to emisji CO2 na poziomie 187 g/km (Multivan 192 g/km).

Modele serii T5 z silnikiem TDI 132 kW z BlueMotion Technology w połączeniu z przekładnią DSG i komputerem pokładowym Plus posiadają funkcję wolnego biegu: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, silnik zostanie automatycznie odłączony od pozostałej części układu napędowego i będzie pracował na biegu jałowym. Dzięki temu samochód może toczyć się z mniejszymi oporami i zaoszczędzić paliwo. Funkcja wolnego biegu jest dezaktywowana m.in. przez wciśnięcie hamulca. To rozwiązanie, przy odpowiednio przewidującym sposobie jazdy, pozwala jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa.

Volkswagen Amarok otrzymał nową jednostkę bazową. Poprzedni silnik o mocy 90kW (122 KM) został zastąpiony przez jednostkę o mocy 103 kW (140 KM), która zapewnia lepsze osiągi przy niezmienionym zużyciu paliwa. Maksymalna moc dwulitrowej jednostki wykorzystującej wtrysk Common Rail dostępna jest przy 3.500 obr/min., natomiast maksymalny moment obrotowy wynoszący 340 Nm dostępny jest w zakresie od 1.600 do 2.250 obr/min. Dzięki takim wartościom Amarok z nowym silnikiem potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 12,6 s (poprzednik 13,2 s), a jego prędkość maksymalna wynosi teraz 168 km/h (poprzednio 162 km/h). Pomimo znacznej poprawy osiągów, średnie spalanie Amaroka z nowym silnikiem nie zwiększyło się, auto wyposażone w BlueMotion Technology zużywa średnio 6,8 l oleju napędowego na każde przejechane 100 km.

Ponadto wyposażenie dodatkowe Amaroka zostało wzbogacone o nowe elementy obejmujące min. system nawigacji RNS 510 z 6,5 calowym ekranem dotykowym i twardym dyskiem o pojemności 30 GB, kamerę cofania Rear Assist oraz ogrzewanie postojowe sterowane pilotem.

 

źródło: Volkswagen

Komentarze