X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Zespoły Audi gotowe do startu na torze Daytona

2013-01-22
Strona główna -> Audi -> R8

Zespoły Audi gotowe do startu na torze Daytona

Audi Sport customer racing wystawia silną reprezentację w 24-godzinnym wyścigu na torze Daytona na Florydzie, który odbędzie się 26 i 27 stycznia.

W ten sposób promuje model Audi R8 i przygotowaną na amerykański rynek wyścigową wersję tego sportowego samochodu z centralnie umieszczonym silnikiem.

Dzięki dodatkowemu wsparciu udzielonemu przez dział sportu Audi, amerykańskie zespoły Alex Job Racing, APR Motorsport i Rum Bum Racing, wystawią w wyścigu na torze Daytona aż cztery Audi R8 GRAND-AM. Amerykańska wersja samochodu, która na swoim koncie ma już wiele sukcesów, przed sezonem 2013 została jeszcze ulepszona. W należącym do klasyki wyścigu długodystansowym samochodów kategorii GT, ten wyczynowy bolid z pewnością napotka silną konkurencję.

„W tym roku spodziewamy się bardzo wyrównanej konkurencji w klasie GT. Przewidujemy, że wyniki będą tylko nieznacznie różnić się od siebie“ – stwierdził Romolo Liebchen, kierownik działu Audi Sport customer racing. „Dysponujemy niezawodnymi samochodami wyścigowymi i obraliśmy dobrą strategię, decydującą rolę odegrają jednak nasi kierowcy. Dlatego w tym roku wesprzemy zespoły jadące Audi w wyścigu Daytona, kadrą kierowców najwyższej klasy. Nasz cel jest jasny: każdy, kto będzie startował w serii GRAND-AM, powinien rozważyć wybór Audi R8 GRAND-AM.“

Kadra kierowców. Do trzech teamów startujących samochodami Audi w Daytona Race dołączą kierowcy, którzy tryumfowali już za sterami modelu Audi R8 GT3. Zespół Alex Job Racing reprezentować będą trzej kierowcy fabryczni Audi: Filipe Albuquerque, Oliver Jarvis i Edoardo Mortara. Filipe Albuquerque, prowadząc Audi R8 LMS w 2010 roku, został wicemistrzem Włoch. Oliver Jarvis, za kierownicą Audi R8 LMS ultra, zdobył w ubiegłym roku mistrzostwo świata w serii FIA-GT1. Edoardo Mortara, jadąc Audi R8, wygrał dwa razy z rzędu, w latach 2009 i 2010, wyścig GT-Cup w Makau, a w 2012 roku tryumfował podczas dwóch gościnnych startów w pucharze Audi R8 LMS w Chinach. W skład załogi wchodzi również Amerykanin Dion von Moltke, zwycięzca 12-godzinnego wyścigu w klasie GTC, rozgrywanego na torze w Sebring.

Równie silną obsadę ma Audi R8 GRAND-AM startujące w barwach Rum Bum Racing, aktualnego mistrza wyścigu Continental Tire Sports Car Challenge, rozgrywanego w ramach serii GRAND-AM. Pięciokrotny zwycięzca z Le Mans Frank Biela, od samego początku brał udział w pracach nad wersją wyścigową Audi R8. Christopher Haase i mistrz świata serii GT1 Markus Winkelhock, za kierownicą Audi R8 LMS ultra, wygrali w 2012 roku 24-godzinny wyścig na legendarnej Pętli Północnej toru Nürburgring. Startujący wraz z nimi Amerykanin Matt Plumb, w ubiegłym roku o mały włos zostałby zwycięzcą wyścigu Continental Tire Sports Car Challenge.

Zespół APR Motorsport, który już w zeszłym roku do startu w serii GRAND-AM wystawił Audi R8, w Daytona Race reprezentować będą dwa pojazdy. Za kierownicą Audi R8 GRAND-AM z numerem startowym „52“ zasiądą Marc Basseng, René Rast i Frank Stippler – kolejna trójka asów wyścigów długodystansowych. Frank Stippler, prowadząc Audi R8 LMS ultra, wygrał w ubiegłym sezonie 24-godzinny wyścig na Nürburgring i w Spa. Ponadto jest jednym z kierowców testowych quattro GmbH, biorących udział w pracach nad samochodami wyścigowymi. Marc Basseng był w 2012 roku jednym z kierowców zespołu Audi odnoszącego sukcesy na torze Nürburgring, a René Rast tryumfował w Spa. W skład czteroosobowego zespołu APR Motorsport wchodzi także Amerykanin Ian Baas, zwycięzca wyścigu GT w Daytona z 2006 roku. Załoga samochodu z numerem startowym „51“ to Amerykanie Matt Bell i Alex Figge oraz Kanadyjczycy David Empringham, John Farano i Dave Lacey.

„Mając do dyspozycji tak świetnych kierowców, wystawiamy naprawdę silną reprezentację“ – przekonuje Romolo Liebchen, po czym dodaje: „Pod względem technicznym model R8 GRAND-AM jest równie zaawansowany i niezawodny jak wersja GT3.“

« < 1 2 > »

Komentarze