X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Wzrost udziału Grupy Renault w polskim rynku w 2013

2014-02-03
Strona główna -> Renault -> Clio -> 5 (2012-dziś)

Wzrost udziału Grupy Renault w polskim rynku w 2013

W Polsce Grupa Renault odnotowała wzrost udziału obydwu marek (Renault + Dacia) w 2013 roku.

Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz piąte miejsce w całym rynku aut osobowych i dostawczych. Dacia po raz kolejny odnotowała wzrost sprzedaży i trafiła do pierwszej dziesiątki marek samochodowych w Polsce, zarówno w segmencie aut osobowych, jak i dostawczych.

Obydwie marki Grupy Renault (Renault i Dacia razem) w 2013 roku zarejestrowały 32315 samochodów (o 3860 samochodów więcej niż w poprzednim roku), co dało wzrost udziału w rynku o 0,6 p.p.

Na rynku samochodów osobowych Grupa Renault odnotowała znaczny wzrost sprzedaży. W 2013 roku zarejestrowano 14622 osobowe samochody Renault, czyli o 12,8% więcej niż u roku ubiegłym. Liderem sprzedaży w gamie Renault jest model Clio – 6551 sprzedanych łącznie Clio i Clio Grandtour zapewnia temu modelowi największy wzrost w segmencie B polskiego rynku. Doskonałym przyjęciem cieszy się najnowsze Renault – Captur. Debiutujący w segmencie małych crossoverów w połowie 2013 roku model ten już po trzech miesiącach zdobył pozycję lidera w swoim segmencie.

Także liczba rejestracji osobowych Dacii wykazała wzrost aż o 13%. W ostatnich trzech latach Dacia konsekwentnie odnawiała swoją gamę modelową, kończąc wprowadzeniem do sprzedaży odnowionego Dustera. W tym czasie Dacia w Polsce zwiększyła swoją sprzedaż ponad dwukrotnie – od 5506 samochodów w roku 2011 do 12225 samochodów w roku 2013 (osobowe i dostawcze). W 2013 roku Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce marek pod względem sprzedaży samochodów osobowych, z ilością 10812 zarejestrowanych aut.  Największy udział w tym wyniku miała odnowiona pod koniec roku 2013 Dacia Duster (ze sprzedażą 4669 szt.), która w segmencie małych SUV-ów zajęła 4 miejsce.  Innym samochodem z gamy Dacii, który uplasował się w 2013 roku w czołówce swojego segmentu (3 miejsce), jest minivan Dacia Lodgy, ze sprzedażą 1927 samochodów.  

Na polskim rynku samochodów dostawczych marki Renault i Dacia łącznie zwiększyły swój udział o 1,4 p.p., sprzedając 6881 samochodów (o 962 szt. więcej niż w 2012 roku). Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce z udziałem ponad 12%, a model Master zajmuje na rynku drugie miejsce w sprzedaży w swoim segmencie. W pierwszej dziesiątce polskiego rynku samochodów dostawczych  znalazła się także marka Dacia, której dostawczych modeli zarejestrowano 1412 szt., a model Dokker Van w segmencie lekkich samochodów dostawczych zajął 3 miejsce.
        
Renault od roku 2009 niezmiennie jest liderem rynku samochodów specjalistycznych w Polsce, osiągając na koniec 2013 roku prawie 29% udziału w tym specjalistycznym rynku. Do tego sukcesu znacznie przyczynia się 15 stacji PRO+ (Centra Obsługi Firm), dysponujących m.in. parkiem modyfikowanych samochodów pokazowych oraz specjalnym programem obsługowym, kierowanym do firm i klientów – przedsiębiorców.

Dane: SAMAR, rejestracje samochodów osobowych i dostawczych do 6t

 

źródło: Renault

Komentarze