X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Wyniki sprzedaży Renault - pierwszy kwartał 2013

2013-04-29
Strona główna -> Renault -> Clio -> 2 (1998-2005)

Wyniki sprzedaży Renault - pierwszy kwartał 2013

Wobec trudniejszej niż oczekiwano sytuacji na rynkach europejskich spadają sprzedaż i obroty.

Niemniej dzięki sukcesowi nowych produktów Grupa umocniła swoją pozycję na najważniejszych rynkach i kontynuowała wzrost poza Europą.

Wyniki handlowe: istotne fakty w pierwszym kwartale 2013 r. W sytuacji wzrostu światowego rynku samochodowego o 0,7%, sprzedaż Grupy Renault wyniosła 608 455 samochodów – co oznacza spadek o 4,7% ze względu na utrzymujący się spadek na rynku europejskim. Grupa kontynuuje rozwój na rynkach pozaeuropejskich (które stanowią 50% jej sprzedaży wobec 46% w pierwszym kwartale 2012 r.). Sprzedaż wzrosła tu o 3,5% pomimo wstrzymania produkcji w Brazylii na okres pięciu tygodni w związku z pracami prowadzonymi w celu zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu w Kurytybie. Nowe Clio i Nowa Dacia Sandero, wprowadzone pod koniec 2012 r., potwierdziły swój sukces handlowy. Duster – flagowy model napędzający rozwój Renault na rynkach pozaeuropejskich, stał się najlepiej sprzedającym się modelem Grupy na świecie.

W Europie, na znacznie trudniejszym rynku niż oczekiwano (-10,0%), w szczególności we Francji (-13,9%), sprzedaż spadła o 11,6%. Udział Grupy w rynku wyniósł 8,9%, co oznacza spadek o -0,2 punktu. Jest on związany z restrukturyzacją oferty sprzedaży w Wielkiej Brytanii, bo jednocześnie Grupa odzyskała udziały w rynku w innych krajach, zwłaszcza we Francji, Niemczech i Hiszpanii. Marka Renault uplasowała się na trzecim miejscu w Europie z udziałem 7,1% (-0,5 p.) w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Marka utrzymała pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych dzięki udziałowi w rynku na poziomie 14,3% (-2,2 p.).


W kilka miesięcy po swoim debiucie rynkowym Nowe Clio odniosło oczekiwany sukces. We Francji jest najlepiej sprzedającym się modelem na rynku. Marka Dacia uzyskała 1,8% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych, co oznacza wzrost (0,4 p.) w stosunku do roku 2012 r. Nowa Dacia Sandero zaliczyła udany debiut rynkowy dzięki 70 tys. złożonych zamówień.

W regionie Ameryki Środkowej i Południowej sprzedaż spadła o 8,0% przy wzroście na rynku o 1,6%. Spadek ten był zresztą przewidywany w związku z okresowym zamknięciem zakładu w Kurytybie w celu rozbudowy i zwiększenia rocznych mocy produkcyjnych do 380 tys. samochodów (w porównaniu do 280 tys. poprzednio). Dlatego też sprzedaż w Brazylii spadła o 18,6% przed spodziewanym ponownym wzrostem w drugim kwartale. W Argentynie sprzedaż wzrosła o 1,6% pomimo spadku na rynku o 0,4%.

Sytuacja w regionie Eurazji potwierdziła słuszność przyjętej strategii Grupy – wzrost sprzedaży wyniósł 20,8% przy wzroście na rynku o 1,3%. W Rosji - drugim co do wielkości rynku Grupy w pierwszym kwartale - Renault jest drugą marką w kraju, po Ładzie. Udział Grupy w rynku wzrósł o 1,4 p. do poziomu 7,8%.

« < 1 2 > »

Komentarze