X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Wyniki sprzedaży Peugeot w Polsce w 2012 roku

2013-01-22
Strona główna -> Peugeot -> 508

Wyniki sprzedaży Peugeot w Polsce w 2012 roku

Przy spadającym popycie na nowe samochody w 2012 roku w Polsce, Peugeot powiększył swój udział w rynku i śmiało wkracza w 2013 rok,

zapowiadając liczne premiery rynkowe w najważniejszych segmentach.


2012 rok był kolejnym, kiedy rynek motoryzacyjny w Polsce zanotował spadek. Sprzedaż nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych była niższa o 2,5 % w porównaniu z rokiem 2011. W tym niekorzystnym kontekście rynkowym marka Peugeot sprzedała 15 970 samochodów, co oznacza spadek o zaledwie 1,8 %. Przełożyło się to w konsekwencji na wzrost jej udziału w rynku do 5,12 % (w odniesieniu do 5,08 % w roku 2011).


W gamie samochodów osobowych Peugeot, które znalazły łącznie 11 797 nabywców, zapewniając marce udział w rynku na poziomie 4,31 % (+0,3 % w porównaniu z 2011 r.), motorem napędowym sprzedaży był model 208. Od swojej premiery w maju ubiegłego roku konsekwentnie pnie się w górę w segmencie B, zdobywając uznanie coraz większej liczby klientów. Potwierdza to globalny trend i olbrzymi sukces rynkowy 208-ki, która w Europie znalazła się w czołówce swojego segmentu. W ciągu 8 miesięcy obecności na rynku w Polsce nabywców znalazły 2 742 sztuki tego modelu, co plasuje go na szóstej pozycji w segmencie B pod względem rejestracji. Jeśli jednak dodatkowo uwzględnić zamówienia, złożone w 2012 roku, a wskutek popytu przewyższającego możliwości produkcyjne jeszcze niezrealizowane, z całkowitą liczbą 3 825 zamówień model 208 znalazłby się na koniec grudnia na podium w swoim segmencie. To najlepszy rynkowy debiut Peugeot w ostatnich latach, potwierdzający potencjał modeli z legendarnej serii „2”. Co warte podkreślenia, sukces modelu 208 znacząco przyczynił się do wzrostu udziału rynkowego marki Peugeot – sprzedaż w ostatnim kwartale 2012 roku pozwoliła osiągnąć aż 5,5-procentowy wynik, porównując z 5,12 % w kontekście całego roku.


Doskonale radzą sobie również dobrze zadomowione już na rynku modele 3008 (imponujący wzrost sprzedaży o 30 % w stosunku do 2011 roku) oraz 508 (+18,3 %). Biorąc pod uwagę trudną sytuację ekonomiczną pozytywnie zaskakuje także fakt, że niszowy model coupé RCZ zanotował wzrost sprzedaży o 26 % w porównaniu z rokiem 2011.


W segmencie lekkich samochodów dostawczych, w którym marka utrzymała miejsce na podium z udziałem w rynku na poziomie 10,84 %, największą popularnością cieszyły się modele Peugeot Boxer (2 259 zarejestrowanych sztuk) oraz Peugeot Partner (1 547 sztuk). Skutecznym orężem w walce o jak najlepszy wynik w tej kategorii rynku są duże kontrakty flotowe. Rok 2013 będzie czasem realizacji dostaw 1 257 samochodów dla Poczty Polskiej (dostawcze modele Partner i Boxer) w ramach wygranego przez Peugeot w ubiegłym roku przetargu.


Tomasz Chodkiewicz, Dyrektor Sprzedaży Peugeot Polska: „Skumulowany wynik Peugeot za rok 2012 pokazał, że pomimo spadku sprzedaży na rynku polskim nasza sieć poradziła sobie z tą negatywną tendencją. Główna zasługa to model 208 – jego premiera to jedno z ważniejszych i najbardziej oczekiwanych przez dealerów wydarzeń ubiegłego roku. Pozwoliło stworzyć atrakcyjną ofertę w segmencie B, w którym sprzedaż rozpoczęliśmy de facto dopiero w maju. Zakładany udział w segmencie małych samochodów, drugim co do wielkości pod względem sprzedaży w Polsce, został przekroczony i wyniósł 4,3%. Podsumowując, taka dynamika sprzedaży pozwala nam jeszcze bardziej skoncentrować działania w tym segmencie rynku, jednocześnie rozszerzając ofertę na równie ciekawy, sporo większy nowy model 301, oferowany w bardzo atrakcyjnej cenie. W rok 2013 patrzę z optymizmem, ponieważ pojawią się kolejne nowości, które pomogą osiągnąć jeszcze wyższy udział rynkowy.”


„Na 2013 roku marka Peugeot przygotowała wiele nowości rynkowych, w tym premiery w najważniejszych segmentach. Początek roku to wprowadzenie do sprzedaży modelu 301, który rozpoczyna nową erę w historii Peugeot, nawiązując jednocześnie do bogatej tradycji marki w tworzeniu eleganckich i funkcjonalnych sedanów. Kolejną zupełnie nową propozycją w gamie będzie miejski crossover – 2008 – który w połowie roku pojawi się w salonach Peugeot w całej Polsce. Emocjonujące coupé RCZ zostało właśnie poddane kuracji odmładzającej i w nowej odsłonie już za kilka miesięcy ruszy na podbój serc klientów. Wielbiciele dynamicznej jazdy z pewnością wyczekują także 208 GTi – następcy legendarnego 205 GTi. To nie wszystkie tegoroczne nowości – koniec roku to czas premiery następcy modelu 308. Jednym słowem: jest na co czekać!” – zapowiada Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska.

 

źródło: Peugeot

Komentarze