X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Wyniki ŠKODY wciąż rosną

2012-07-27
Strona główna -> Skoda -> Praktik

Wyniki ŠKODY wciąż rosną

Marka ŠKODA kontynuuje swój wzrost sprzedaży samochodów.

Ilość dostaw w pierwszym półroczu 2012 roku wzrosła o 8,4 proc. i wyniosła aż 493 000 sztuk.

Marka ŠKODA odnotowuje coraz większą sprzedaż oraz polepszające się wyniki finansowe. Od stycznia do czerwca 2012 roku producent dostarczył aż 493 000 sztuk samochodów, co przekłada się na 8,4 proc. wzrostu w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Przychody ze sprzedaży podniosły się o 6,6 proc., osiągając poziom 5,7 mld euro. Zysk operacyjny pierwszego półrocza tego roku wzrósł o 9 proc., sięgając 449 mln euro.

"Utrzymywana przez markę ŠKODA strategia wzrostu doprowadziła do bardzo korzystnych rezultatów w pierwszej połowie 2012 roku” – mówi Winfried Vahland, prezes ŠKODY. "Poprawiliśmy nasze dotychczasowe wyniki w niemal wszystkich regionach sprzedaży, tworząc tym samym dobrą podstawę do rozpoczęcia ofensywy w kolejnym półroczu. Druga połowa 2012 roku będzie niewątpliwym wyzwaniem dla branży motoryzacyjnej, głównie ze względu na sytuację gospodarczą" – dodaje Vahland.

Wzrost przychodów producenta w pierwszej połowie tego roku do poziomu 5,7 miliarda euro (pierwsza połowa 2011 roku: 5,4 mld euro), podyktowany jest głównie zwiększeniem ilości dostaw samochodów oraz udziału w niemal wszystkich regionach sprzedaży.

W ramach trwającej ofensywy modelowej marki ŠKODA, w minionym półroczu producent zainwestował w swoje nowe produkty aż 217 mln euro, w porównaniu z 80 mln euro w analogicznym okresie ubiegłego roku.

"W pierwszej połowie 2012 roku marka odnotowała korzystne wyniki finansowe oraz poczyniła niezbędne i bardzo ważne inwestycje na przyszłość” – mówi Winfried Krause, dyrektor finansowy ŠKODY. "Było to możliwe dzięki rosnącym dostawom do klientów oraz efektywnemu zarządzaniu kosztami" - dodał Krause.

 

źródło: Skoda

Komentarze