X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel Zafira Tourer wnętrze, pojemność bagażnika

2011-10-05
Strona główna -> Opel -> Zafira Tourer

Wnętrze nowego Opla Zafira Tourer

Innowacyjność, elastyczność, wysoka jakość i ergonomia: dzięki jeszcze bardziej rozwiniętemu systemowi foteli typu Flex,

a także szeregowi innych, charakterystycznych dla Opla właściwości Flex, Zafira Tourer definiuje nowe standardy w dziedzinie wewnętrznej wszechstronności i atmosfery.

Już w 1999 roku, wraz z pierwszą generacją Zafiry, Opel stworzył nowy segment siedmiofotelowych, kompaktowych pojazdów typu monocab. Obecnie dzięki trzeciej generacji modelu, Opel jest gotów kontynuować historię pełną sukcesów. Dzisiejsza zasada jest taka sama, jak ówczesna: maksymalna elastyczność na pokładzie pojazdu bez konieczności usuwania foteli. Oferując doskonałą mieszankę funkcjonalności i jakości podróżowania, nowy Opel Zafira Tourer wnosi walory Insignii do kompaktowego pojazdu typu monocab – wysokiej klasy właściwości, innowacyjne technologie i dynamiczną stylistykę.

Wraz z Merivą, europejskim modelem „numer jeden” w segmencie małych pojazdów typu monocab, Zafira Tourer sprawia, że Opel staje się wzorem elastyczności. Podczas gdy drugiej generacji Meriva, którą wprowadzono na rynek w 2010 roku, oferuje niezrównaną elastyczność w mniejszym formacie, nowa Zafira Tourer łączy jeszcze większą uniwersalność dzięki dodatkowym właściwościom wysokiej klasy, jeżeli chodzi o wewnętrzny komfort i atmosferę. Model staje się dzięki temu idealnym wyborem dla rodzin ze starszymi dziećmi lub dla ludzi biznesu, takich jak fotografowie lub architekci, którzy także muszą przewozić ogromne przedmioty niezbędne do wykonywania swojej pracy. Wszystko to jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek dzięki nowej Zafirze Tourer.

Uniwersalność: oddzielne fotele z tyłu dają maksymalną elastyczność i komfort
Podobnie jak w przypadku pierwszych dwóch generacji Zafiry, maksymalna elastyczność z licznymi możliwościami konfiguracji wnętrza bez konieczności usuwania foteli to podstawowa zasada Zafiry Tourer. Pojazd robi także wrażenie dzięki swojemu przestronnemu i panoramicznemu wnętrzu wysokiej jakości. W dodatku, inżynierowie Opla znacznie podnieśli standard inteligentnej koncepcji foteli Flex7.

Podczas gdy fotele w trzecim rzędzie nadal można złożyć do poziomu podłogi bagażnika, jak w przypadku poprzedniej generacji tego modelu, inżynierowie Opla całkowicie przekonstruowali drugi rząd, który już nie stanowi kanapy, ale składa się obecnie z trzech oddzielnych foteli, które można przesuwać wzdłuż o 210 mm (100 mm do przodu, 110 mm do tyłu) niezależnie jeden od drugiego i które można całkiem złożyć, tworząc w ten sposób równe podłoże bagażowe. W dodatku, oparcia trzech foteli mogą być odchylane do czterech różnych położeń (0, 16, 20 i 24 stopnie).

Wszystkie cechy systemu Opel Flex muszą spełniać zasadniczy wymóg Opla, czyli optymalną łatwość obsługi. Dzięki łatwo dostępnym uchwytom, którym nadano odpowiedni kolor, aby można było je łatwiej rozróżniać (czerwony do składania foteli, a czarny do wyprostowania foteli do pozycji pionowej), oparcia foteli można całkowicie złożyć wykonując jeden prosty ruch dla osiągnięcia maksymalnej wielofunkcyjności bez konieczności usuwania foteli i zagłówków.

System salonowych foteli: pasażerowie siedzący w drugim rzędzie odczuwają komfort pierwszej klasy

Główną atrakcją nowej Zafiry Tourer jest system salonowych foteli, który zapewnia pasażerom siedzącym w drugim rzędzie ogromną przestrzeń podobną do tej, jaką oferuje sedan wyższej klasy. Ta nowa konfiguracja wnętrza stanowi standardowe wyposażenie najwyższej klasy wersji Cosmo i opcjonalnej wersji Enjoy.

Wystarczy wcisnąć przycisk, aby trzy fotele w drugim rzędzie przekształciły się w dwa niezwykle wygodne fotele, co daje dużo dodatkowego miejsca na nogi i ramiona. Zewnętrzne fotele można przesuwać do tyłu o 280 mm. To najlepszy wynik w klasie i o 70 mm więcej niż w wersji standardowej. Następnie można przesuwać fotele o 50 mm do środka kabiny, co stanowi prawdziwą nowość w segmencie.

Ponadto inteligentny i łatwy w obsłudze mechanizm składania/obracania foteli przekształca oparcie środkowego fotela w wygodne podłokietniki dla pasażerów siedzących w fotelach zewnętrznych. Opel złożył wniosek patentowy na ten unikatowy w sektorze motoryzacyjnym system.

Wraz z dwufotelową konfiguracją tylnych siedzeń, Zafira Tourer oferuje pierwszej klasy komfort podróżowania „salonem na kółkach”. Pasażerowie siedzący w drugim rzędzie cieszą się maksymalną przestrzenią i komfortem.

Ten nacisk na osobistą wygodę sprawia, że Zafira Tourer to coś więcej niż samochód rodzinny. Projektanci Opla przeobrazili wewnętrzną elastyczność w miejsce relaksu i rozkoszowania się przestrzenną atmosferą, zarówno podczas podróży służbowej, jak i wycieczki z rodziną lub przyjaciółmi.

Innowacyjne fotele przednie: najwyższej jakości komfort i ergonomia
Przednia część kabiny jest wyraźnie zaaranżowana tak, aby oferowała kierowcy i pasażerowi najwyższy komfort. Całkowicie przekonstruowany przód ze smukłymi słupkami A, dużymi bocznymi oknami i lusterkami wstecznymi zainstalowanymi na drzwiach, znacznie poprawiają widoczność kierowcy.

Zafira Tourer jest również standardowo wyposażona w innowacyjne, duże i zaprojektowane z uwzględnieniem anatomii człowieka przednie fotele, które można konfigurować na wiele sposobów i które są wyposażone w aktywne zagłówki. Przednie fotele opracowane przez inżynierów Opla oferują wyjątkowy w segmencie komfort i najlepszy w klasie zakres możliwych ustawień. Oba siedzenia można przesuwać w tył o 180 mm. Wysokość fotela kierowcy także może być regulowana i zwiększana o 65 mm. Szczególną formę elastyczności stanowi także fakt, że zarówno w przypadku kierowcy, jak i pasażera siedzącego z przodu, fotele dostosowane do każdej osoby, o różnym wzroście i budowie zapewniają optymalne położenie, szczególnie dla bardzo wysokich kierowców, którzy często narzekają na ograniczoną przestrzeń w pojazdach z segmentu kompaktowego.

Ergonomiczne fotele są dostępne jako opcja dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, którzy mogą korzystać z foteli z regulacją nachylenia, regulacją odcinka lędźwiowego i z możliwością rozkładania. Fotele zostały zatwierdzone przez Aktion Gesunder Rücken e.V (Action for Healthy Backs), niezależne niemieckie stowarzyszenie lekarzy i ekspertów w dziedzinie ortopedii. Warunkiem przyznania certyfikatu AGR jest dokładne dopasowanie kształtu oparcia fotela do naturalnych krzywizn kręgosłupa, czyli uzyskanie cechy fotela, która sprawia znaczną różnicę podczas długich i krótkich wypraw.

Fotel pasażera siedzącego z przodu, który można składać w celu przetransportowania długich przedmiotów, jest dostępny na życzenie. Stabilna, składana pokrywa bagażnika FlexCover, która umożliwia zaoszczędzenie miejsca, może być przechowywana w tylnej części bagażnika na płaskiej podłodze, chroniąc oparcia foteli przed zabrudzeniem. Dwa zewnętrzne fotele w drugim rzędzie są wyposażone w mocowania ISOFIX i górne otwory na pasek do zabezpieczania dziecięcych fotelików bezpieczeństwa.

FlexRail: Innowacyjny system schowków w środkowej konsoli
Elastyczna konsola środkowa FlexRail (stanowiąca standardowe wyposażenie w wersji Cosmo i dostarczana jako opcja w wersji Enjoy) została jeszcze bardziej udoskonalona w porównaniu do systemu oferowanego w modelu Meriva. Jest skonstruowana jako system schowków podzielony na trzypoziomowe segmenty:

  • Dwie szyny wykonane z wysokiej jakości polerowanego aluminium zostały zainstalowane wzdłuż przednich foteli. Segmenty FlexRail przesuwają się po nich w tył i w przód.
  • Górna szyna jest wyposażona w duży podłokietnik, który można otworzyć i w którym można znaleźć dwa schowki, na przykład na płyty CD.
  • Poniżej znajduje się kolejny schowek na dwa pojemniki na napoje.
  • Na najniższym poziomie znajduje się kolejny, głęboki schowek, w którym można przechowywać przedmioty osobiste poza widokiem, przykryte przez podłokietnik i pojemniki na napoje. Ze względu na położenie w pobliżu portów AUX i USB, a także gniazdo 12 V, to idealne miejsce do przechowywania odtwarzacza MP3 lub przenośnego urządzenia do nawigacji, ukrytego bezpiecznie przed widokiem z zewnątrz.

Szczególnie praktyczną cechę stanowi fakt, że wszystkie elementy FlexRail można usunąć, każdy z osobna lub razem, na przykład w celu ich wyczyszczenia. Nowy system to kolejny przykład wysokiego poziomu elastyczności Opla Zafiry Tourer – jest łatwo dostępny i znajduje się dokładnie tam, gdzie jest najbardziej potrzebny. FlexRail jest połączony z oszczędzającym przestrzeń elektrycznym hamulcem parkowania.

FlexRail i kieszenie ze schowkami znajdujące się w przednich drzwiach są pośrednio podświetlone przez wiązki czerwonego światła (światło z otoczenia). Zatem oprócz poprawienia widoczności po ciemku, wytwarzana jest także przytulna atmosfera.

Perfekcyjne rozmieszczenie: ponad 30 schowków umieszczonych dokładnie tam, gdzie są najbardziej potrzebne

FlexRail to doskonały przykład na to, jak eksperci Opla w dziedzinie ergonomii wykorzystują wyniki badań rynkowych i badań przeprowadzanych wśród klientów w celu opracowania wnętrza, które jest wysoce postępowe pod względem funkcjonalności. Ponieważ wszystkie przedmioty, które są zazwyczaj przewożone w pojeździe mają teraz swoje łatwo dostępne miejsce, wnętrze pozostaje czyste i uporządkowane.

W nowej Zafirze Tourer jest to zapewnione przez system wyposażony w ponad 30 schowków. 1,5l butelki na napoje można bezpiecznie przechowywać w pozycji pionowej w kieszeniach przednich drzwi, a w kieszeniach tylnych drzwi można przewozić 1,0l butelki. W schowku znajdującym się powyżej jest miejsce na telefon komórkowy. Pasażerowie w trzecim rzędzie mają także do dyspozycji praktyczne schowki po bokach, a także konsolę z dwoma uchwytami na kubki, umieszczoną między fotelami.

W desce rozdzielczej po stronie pasażera siedzącego z przodu znajdują się dwa duże schowki. Oba są wyposażone w pokrywy umożliwiające trzymanie zawartości poza widokiem z zewnątrz. Dolny schowek ma także dodatkową przestrzeń na instrukcję obsługi pojazdu i schowki na monety i długopisy. Otwarta przestrzeń do przechowywania, znajdująca się pomiędzy dwoma schowkami, jest wyposażona w gumową okładzinę zapobiegającą przemieszczaniu się umieszczonych w niej przedmiotów.

Środkowa konsola w kabinie posiada kolejne praktyczne schowki: schowek z pokrywą z przodu środkowego wyświetlacza i otwartą, głęboką przestrzeń umieszczoną bezpośrednio pod gniazdem 12 V, portami USB i AUX, które znajdują się poniżej kontrolek systemu informacyjno-rozrywkowego / klimatyzacji.

Po stronie kierowcy znajduje się kompaktowy, wysuwany schowek idealny na drobne przedmioty, takie jak okulary słoneczne, portfel i telefon komórkowy. W dodatku, schowki pod fotelem kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są dostarczane jako opcja.

Obszerny bagażnik: pojemność do 1 860l, inteligentny pakiet FlexOrganizer
W konfiguracji pięciofotelowej Zafira Tourer zapewnia przestrzeń bagażową o pojemności 710l, czyli o 65l więcej niż obecna Zafira. Maksymalna przestrzeń bagażowa wynosząca 1 860l (dodatkowe 40l) jest dostępna po złożeniu trzech foteli w drugim rzędzie.Utrzymanie uporządkowanej przestrzeni bagażowej jest teraz łatwiejsze dzięki pakietowi Opel FlexOrganizer, który składa się z siatki na bagaż z dwoma drążkami, kolejnej mniejszej siatki na bagaż, czterech złączek i szyn instalowanych po bokach bagażnika. System zawierający elementy do transportowania i przechowywania umożliwia klientom dzielenie obszaru bagażowego według uznania, stosownie do określonych potrzeb. Cztery otwory do mocowania sprawiają, że unieruchamianie bagażu jest bezpieczne i łatwe. Pokrywa bagażnika jest doskonale dopasowana do wnęki za trzecim rzędem, gdzie można ją przechowywać, gdy nie jest wykorzystywana.

Nowej generacji system do przewożenia rowerów FlexFix: teraz można przewieźć nawet do czterech rowerów
Na ogół zwiększenie pojemności transportowej pojazdu wymaga wielkiego wysiłku. W przypadku Zafiry Tourer tak nie jest. W pełni zintegrowany, ekskluzywny system Opla do przewożenia rowerów FlexFix drugiej generacji, który występuje po raz pierwszy w nowej Zafirze Tourer, teraz jest jeszcze łatwiejszy w obsłudze i oferuje dalszą funkcjonalność.

Cechą znaną już z poprzedniej generacji systemu do przewożenia rowerów FlexFix jest to, że system drugiej generacji jest także gotowy do zastosowania w kilka sekund i niemal w niewidoczny sposób znika za tylnym zderzakiem, gdy nie jest używany. Tak jak w przypadku wszystkich cech Opel Flex, łatwość obsługi bez stosowania specjalnych narzędzi stanowiła priorytet.

Nowy system FlexFix, który obecnie debiutuje także w Astrze Sports Tourer, został tak samo jak w wersji poprzednika, zaprojektowany do transportowania dwóch rowerów. Te dwa rowery mogą obecnie ważyć do 30 kg każdy (uprzednio 20 kg). Kolejną nowością jest złączka dostępna jako dodatkowe wyposażenie, która teraz umożliwia transportowanie dwóch dodatkowych rowerów, z których każdy może ważyć do 20 kg.

FlexFix został zaprojektowany do przewożenia bagażu o całkowitym ciężarze wynoszącym 100 kg, dlatego można przy jego użyciu przewozić także coraz bardziej popularne e-rowery. Dzięki małej wysokości systemu FlexFix, rowery mogą być instalowane na jego szynach z łatwością i bez nadmiernego wysiłku. Nowy wspornik transportera został wyposażony w gumowe wkładki na zaciskach mocujących dla solidnego zaczepienia każdej ramy rowerowej. Teraz można także przypiąć rowery do transportera.

Kolejna nowość. Obecnie można także przechylić transporter z zamontowanymi rowerami, który jest teraz zamykany na klucz, pod takim kątem, że pokrywa bagażnika może być otwarta, co umożliwia dostęp do bagażnika Zafiry Tourer z zewnątrz.

Panoramiczna szyba przednia i okno dachowe
Kolejnym punktem kulminacyjnym w nowej Zafirze Tourer jest lekko wypukła panoramiczna szyba przednia, która wypełnia wnętrze światłem. Ta innowacyjna opcja opatentowana przez Opla, wystąpiła po raz pierwszy w seryjnym modelu Astra GTC w 2006 roku i teraz jest także dostępna w nowym samochodzie Opla typu monocab.

Dopasowane do niej panoramiczne okno dachowe wypływa wprost z długiej, daleko sięgającej szyby przedniej i rozszerza się aż do tylnej części pojazdu, potęgując efekt i zwiększając, zwłaszcza pasażerom siedzącym z tyłu, przyjemną, przestrzenną atmosferę.

Panoramiczna szyba przednia, która nienagannie rozciąga się od tyłu maski dalej nad głowami pasażerów jest wyposażona w specjalne szyby, które oferują całkiem nowe odczuwanie przestrzeni, widoczności i doznanie podczas jazdy, zarówno w dzień słoneczny, jak i w dzień pochmurny. W przeciwieństwie do konwencjonalnych szyb przednich / szyberdachów, żadna przeszkoda nie psuje widoku, dlatego „pilot” i „drugi pilot”, a także “pasażerowie” siedzący z tyłu mogą się cieszyć niczym nieograniczonym widokiem, tak jakby siedzieli w kokpicie samolotu. Łatwy w obsłudze system żaluzji przekształca naturalnie dużą szybę w zwykły kokpit, umożliwiając w ten sposób elastyczne zmiany perspektywy w zależności od wymagań pasażerów.

Zarówno panoramiczna szyba przednia, jak i panoramiczne okno dachowe są wyposażone w specjalną folię pochłaniającą ciepło. System żaluzji Power Shade pod panoramicznym szyberdachem blokuje silne promienie słoneczne i utrzymuje wewnątrz przyjemną atmosferę i komfort. Przyciemnione, pochłaniające ciepło szyby Solar Protect, w tylnych bocznych oknach, również chronią wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem.

 

źródło: General Motors

Komentarze