X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW - wyniki sprzedaży koncernu w 2012 roku

2013-01-15
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

VW - wyniki sprzedaży koncernu w 2012 roku

Marka Volkswagen Samochody Osobowe zakończyła 2012 rok kolejnym rekordem

w ciągu dwunastu miesięcy przekazano klientom na świecie 5,73 mln samochodów (2011: 5,09 mln; + 12,7 procent). W grudniu sprzedaż wzrosła o 30,6 procent i wyniosła 517.900 sztuk (grudzień 2011: 396.600). W Polsce w 2012 roku zarejestrowano 22.640 samochodów, to o 16,2 procent więcej niż rok wcześniej (2012: 19.480 szt.). Udział w rynku wzrósł z 7,09 do 8,37 procent. Także koncern Volkswagen w 2012 roku po raz kolejny zwiększył światową sprzedaż osiągając wynik 9,07 mln samochodów (2011: 8,16; +11,2 procent). Miesiąc grudzień koncern zamknął wzrostem liczby sprzedanych aut o 20,7 procent (784.300 sztuk; grudzień 2011: 649.700).

„Marka Volkswagen Samochody Osobowe, mimo częściowo trudnej sytuacji na rynkach, znów wyraźnie zwiększyła sprzedaż. Doskonale zadebiutował nowy Golf, który znacznie poprawił pozycję Volkswagena na rynku” – powiedział Christian Klingler, Członek Zarządu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. sprzedaży i marketingu. „Rok 2013 będzie trudnym rokiem, który przyniesie nam nowe i niełatwe wyzwania, ale jesteśmy dobrze przygotowani.”

W Europie w 2012 roku sprzedanych zostało 1,7 mln osobowych Volkswagenów (2011: 1,72 mln, -1,2 procent). Znaczny wzrost odnotowany został w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 22,4 procent do 267.100 sztuk (2011: 218.100). W Rosji, będącej największym pojedynczym rynkiem w regionie, wielkość sprzedaży wzrosła do 164.700 aut (2011: 118.000; +39,6 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) ze względu na trudną sytuację całego rynku sprzedaż spadła o 6,9 procent do 844.500 samochodów (2011: 906.900). W Niemczech klienci odebrali w ubiegłym roku 586.100 osobowych Volkswagenów (2011: 593.300; - 1,2 procent).

W regionie Azji i Pacyfiku marka zanotowała w 2012 roku wyraźny wzrost sprzedaży, wynoszący 23,2 procent i przekazała nabywcom 2,37 mln pojazdów (2011: 1,93 mln). Na Chiny (z Hong Kongiem), jako największy rynek w regionie, przypadło 2,15 mln aut (2011: 1,72; +24,8 procent). Także na kontynencie amerykańskim sprzedaż rozwijała się bardzo zadowalająco. W regionie Ameryki Północnej osobowe Volkswageny wybrało 623.300 klientów (2011: 496.700; + 25,5 procent). Pozytywną tendencję można było zaobserwować przede wszystkim w USA, gdzie sprzedaż wzrosła o 35,1 procent do 438.100 sztuk (2011: 324.400). W Ameryce Południowej nabywców znalazło 836.600 osobowych Volkswagenów (2011: 772.600; + 8,3 procent), z tego 661.000 (2011: 591.700; +11,7 procent) w Brazylii.

W Polsce w 2012 roku zostało zarejestrowanych 22.640 nowych samochodów osobowych marki Volkswagen, to o 16,22 procent więcej niż rok wcześniej (2011: 19.480 szt.). Udział w rynku wzrósł w 2012 roku do 8,37 procent (2011: 7,09 procent). W grudniu 2012 roku zarejestrowano 1.789 osobowych Volkswagenów (grudzień 2011: 1.710, +4,62 procent). Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się modele: Golf (5.834 szt.), Passat (4.116 szt.) Polo (2.740 szt.) oraz Tiguan (2.707 szt.).

 

źródło: Volkswagen

Komentarze