X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Jetta Hybrid - seryjna wersja w Los Angeles

2012-11-30
Strona główna -> Volkswagen -> Jetta -> 6 (2011-dziś)

VW Jetta Hybrid w Los Angeles

Volkswagen of America wprowadza na rynek jeden z najbardziej efektywnych samochodów na świecie: nową Jettę Hybrid.

Za napęd odpowiedzialne jest oszczędne i przyjazne dla środowiska połączenie nowoczesnego silnika benzynowego z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem (TSI o mocy 110 kW/150 KM) i silnika elektrycznego (o mocy 20 kW). Napęd jest przenoszony przez jedną z najnowocześniejszych automatycznych skrzyń biegów: 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG skonstruowaną przez Volkswagena. Mimo że napęd hybrydowy umożliwia uzyskanie doskonałych osiągów (przyspieszenie od 0-60 mph w czasie poniżej 9 sekund), nowa Jetta Hybrid może pochwalić się ekstremalnie niskim zużyciem paliwa 5,2 l/100 km (w cyklu mieszanym). Ta sportowa limuzyna potrzebuje zatem o około 20 procent mniej paliwa, niż samochód o podobnej mocy z tradycyjnym napędem.

Ekstremalnie cicha. Po Touaregu Hybrid nowa Jetta Hybrid jest drugim modelem największego europejskiego producenta samochodów z hybrydowym napędem składającym się z silnika benzynowego i elektrycznego, łączącym minimalne zużycie paliwa z doskonałymi osiągami. Spokojnie pracujący silnik TSI, nowy układ wydechowy, zastosowanie nowej przedniej szyby z folią wyciszającą, grubsze szyby boczne z przodu i liczne inne rozwiązania sprawiają, że Jetta Hybrid jest jednym z najcichszych samochodów, jakie Volkswagen oferuje w tej klasie aut.

TSI jest jednym z najnowocześniejszych na świecie silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Efektywność w czystej postaci. W modelu Jetta Hybrid Volkswagen po raz pierwszy zastosuje silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,4 litra. Silniki TSI Volkswagena zdobyły liczne wyróżnienia, między innymi w 2011 roku jedno z najważniejszych na świecie wyróżnień przyznawanym silnikom za ich konstrukcję czy innowacyjność: „Engine of the Year ”.

Sprawdzony silnik o małej pojemności. Z pojemności 1395 cm3 ten czterocylindrowy, zgodny z zasadą downsizingu i niezwykle wytrzymały silnik, już przy prędkości obrotowej niewiele wyższej od prędkości biegu jałowego (od 1400 obr./min) rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Pod tym względem przewyższa nawet pięciocylindrową, benzynową wolnossącą 2,5-litrową jednostkę, oferowaną w Stanach Zjednoczonych dla VW Jetta. Maksymalny moment obrotowy tego niezwykle cichego TSI utrzymuje się na wysokim poziomie aż do 3500 obr./min. Ważący tylko 98 kilogramów silnik TSI razem z silnikiem elektrycznym tworzy zespół napędowy, który sprawia, że Jetta Hybrid staje się sportową i wygodną limuzyną

Moduł hybrydowy składający się z silnika TSI, sprzęgła i silnika elektrycznego. Nowoczesny zespół. Silnik TSI razem z silnikiem elektrycznym i sprzęgłem wbudowanym między tymi dwoma jednostkami napędowymi tworzy moduł hybrydowy. Sprzęgło całkowicie odłącza silnik benzynowy, przy jeździe z wykorzystaniem energii elektrycznej lub tzw. „żeglowaniu” dzięki funkcji wolnobiegu (rozłączenie skrzyni biegów pozwala na swobodne toczenie się bez efektu hamowania silnikiem).

Najnowocześniejsza technologia baterii. Energię do napędu silnika elektrycznego dostarcza bateria litowo-jonowa. Kompaktowy system akumulatorów umieszczony został pod tylną kanapą i nie zmniejsza przestrzeni we wnętrzu samochodu. Bateria o masie 35,8 kg składa się z 60 pojedynczych ogniw o pojemności 5 Ah, dzięki którym uzyskuje się napięcie nominalne 220 V i 1,1 kWh. Nieustanna zmiana z trybu ładowania i rozładowania w napędzie hybrydowym wymaga bardzo skutecznego chłodzenia baterii, które w tym przypadku zapewnione jest przez wentylator umieszczony bezpośrednio przy akumulatorach. Bateria musi być ponadto wyposażona we własny system sterowania przejmujący funkcję bezpieczeństwa, diagnozy i monitoringu oraz sterujący gospodarką cieplną. Odpowiednia do potrzeb regulacja wentylatora (między innymi w zależności od temperatury zewnętrznej i poboru mocy) umożliwia pracę baterii w optymalnym zakresie temperatur. W stanie spoczynku lub przy ewentualnej kolizji specjalne systemy zabezpieczające odłączają baterie.

« < 1 2 3 > »

Komentarze