X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volkswageny Użytkowe 4Motion

2012-06-28
Strona główna -> Volkswagen -> Amarok

Volkswageny Użytkowe 4Motion

Pełna paleta samochodów użytkowych Volkswagena z napędem na cztery koła.

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe od wielu lat oferuje wybrane modele z napędem na cztery koła, od tego roku w salonach dostępna jest pełna paleta produktów z 4MOTION. Najdłuższej z napędem na cztery koła sprzedawany jest Transporter, który w serii T3 w 1985 roku został wyposażony w napęd Syncro. W 2009 roku paletę wzbogacił produkowany w Poznaniu Caddy 4MOTION, a od 2010 roku dostępny jest pickup Amarok. W tym roku we współpracy z austriacką firmą Achleitner Volkswagen wprowadził do sprzedaży Craftera 4MOTION. Tego rodzaju samochodami zainteresowane są przede wszystkim firmy, których siedziby mieszczą się w trudno dostępnych regionach np. obszary górzyste, przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją energii ze źródeł alternatywnych, firmy budowlane oraz służby ratunkowe. W Europie udział samochodów z napędem na cztery koła w całej sprzedaży marki Volkswagen Samochody Użytkowe wynosi około 20%.

Crafter 4MOTION z napędem firmy Achleitner
Volkswagen Samochody Użytkowe wyposażył w tym roku swój największy model w napęd na wszystkie koła. Duża masa Craftera z ładunkiem wymagała zastosowania specjalnej konstrukcji napędu. Skorzystano z systemu firmy Achleitner z przełożeniem terenowym (2,5:1). System ten rozdziela siły w sposób stały między obie osie w stosunku 50:50 i posiada seryjną blokadę mechanizmu różnicowego w przekładni rozdzielczej i na tylnej osi. Jako opcję można zamówić także blokadę przedniej osi. Z takim wyposażeniem granice możliwości Craftera 4MOTION wyznaczają tylko prawa fizyki, bowiem gdy włączone są wszystkie blokady, każde z kół może przenosić samodzielnie do 100 procent momentu napędowego. Poślizg występuje tylko w najsłabszym miejscu: między bieżnikiem opony a podłożem.

Firma Achleitner wprowadziła wiele zmian do przedniej osi z niezależnym zawieszeniem kół i sztywnej osi tylnej. Wzmocnione zostały sprężyny z większą drogą ugięcia, amortyzatory z progresywną charakterystyką są bardziej twarde, zmodyfikowane zostały także stabilizatory. Zmiany te spowodowały podwyższenie nadwozia o około dziesięć centymetrów, w zależności od rodzaju opon (terenowe lub drogowe).

Crafter 4MOTION jest napędzany wyłącznie najmocniejszym silnikiem bi-turbo o mocy 120 kW (164 KM). Znana również z Amaroka i Transportera 2-litrowa jednostka (odpowiednio zmodyfikowana na potrzeby potężnego Craftera) rozwija maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 1800 obr./min. To wystarczająca siła, aby w razie potrzeby po wciśnięciu przycisku na zredukowanym pierwszym biegu pokonać najtrudniejszy teren z pełnym obciążeniem 3,5 lub 5 ton.

Podstawę oferty Craftera tworzy kilka wersji nadwozia. Do wyboru jest Crafter w wersji kombi z maksymalnie dziewięcioma miejscami siedzącymi, Crafter furgon i skrzyniowy oraz samo podwozie z pojedynczą lub podwójną kabiną, przeznaczone do zabudowy specjalnej. Do tego dochodzą trzy rozstawy osi od 3250 mm (krótki rozstaw) przez 3665 mm (średni rozstaw) do 4325 mm (długi rozstaw). W zależności od zabudowy i rozstawu osi dopuszczalna masa całkowita Craftera 4MOTION wynosi od 3500 kg (Crafter 35) do 5000 kg (Crafter 50).

« < 1 2 3 > »

Komentarze