X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volkswagen Taigun - zmodyfikowana wersja studyjnego SUVa

2014-02-05
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 4 (2001-2005)

Volkswagen Taigun

Zzmodyfikowana wersja studyjnego SUVa.

Volkswagen zaprezentował podczas Auto Expo 2014 (5-11 lutego) w Nowym Delhi zmodyfikowaną wersję zbliżonego do produkcji seryjnej studyjnego SUVa Taigun. W porównaniu z pierwszą koncepcją, przedstawioną w São Paulo w Brazylii, nowy Sport Utility Vehicle ma zmieniony tył z umieszczonym na zewnątrz kołem zapasowym. Takiego właśnie rozwiązania życzyli sobie przyszli kierowcy nowego Taiguna. Reakcja na zaprezentowane w São Paulo studyjne auto była doskonała. Mimo to Volkswagen dokładnie przeanalizował opinie napływające z całego świata, aby idealnie dopasować nowego SUVa do życzeń klientów. Jednym z tych życzeń był łatwiejszy dostęp do koła zapasowego, bez konieczności opróżniania bagażnika. I to właśnie życzenie spełnia udoskonalona wersja studyjnego Taiguna.

Kompaktowe wymiary i przestronne wnętrze. Taigun ma 3.859 mm długości; z zamontowanym kołem zapasowym 3.995 mm. Jego szerokość wynosi 1.728 mm, a wysokość 1.570 mm (z relingami dachowymi 1.605 mm). Rozstaw osi, wynoszący 3.470 mm, jest w stosunku do długości zewnętrznej dość duży. Rezultatem są krótkie zwisy i zwarte proporcje. W przestronnym wnętrzu studyjny model pokazuje, jak Volkswagen wyobraża sobie eleganckiego i wszechstronnego kompaktowego SUVa za przystępną cenę.

Efektywny nowoczesny silnik. Czteroosobowy Taigun będzie napędzany nowym, efektywnym silnikiem 1,0 l TSI (bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie) o mocy 81 kW/110 KM (od 5.000 obr./min). Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7 l/100 km (110 g/km CO2), a zasięg przekracza 1.000 km (przy pojemności zbiornika 50 litrów). Silnik Taiguna z turbodoładowaniem i wtryskiem paliwa bezpośrednio do komory spalania, uzupełnia spektrum trzycylindrowych silników benzynowych na bazie rodziny EA211 o bezpośredni wtrysk z turbodoładowaniem i tym samym otwiera nowy rozdział w strategii downsizingu Volkswagena. Jednostka napędowa jest bardzo oszczędna i już przy niskich prędkościach obrotowych rozwija wysoki moment obrotowy (175 Nm od 1.500 obr./min). Silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. Studyjne auto, o masie 998 kg, przyspiesza z nowym silnikiem do 100 km/h w zaledwie 9,2 sekundy. Na autostradach w Niemczech, na których w większości nie ma ograniczenia prędkości, Taigun mógłby się rozpędzić do 186 km/h.

Stworzony do miejskiej dżungli. Wyposażony w 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z oponami 205/50 R17 Taigun, dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu i dużemu prześwitowi poprzecznemu, bardzo dobrze sprawdzi się także na bezdrożach, mimo że Volkswagen zakłada, iż jego głównym miejscem poruszania się będzie miejska dżungla. O bezpieczeństwo aktywne zadba elektroniczny program stabilizacji ESC, który znacznie minimalizuje niebezpieczeństwo utraty kontroli nad samochodem.

« < 1 2 3 > »

Komentarze