X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Subaru XV - pomarańczowa rewolucja

2012-04-22
Strona główna -> Subaru -> XV

Subaru XV - pomarańczowa rewolucja

Dynamiczny rozwój segmentu samochodów typu SUV, ze szczególnym uwzględnieniem kategorii crossover sprawił, że również Subaru

wprowadziło do swojej oferty model aspirujący do miana uniwersalnego auta sportowo-użytkowego.

Światowa premiera Subaru XV miała miejsce podczas 64. Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a w Polsce zaprezentowano go na targach Fleet Market 2011. Samochód jest dostępny z trzema silnikami w układzie bokser: benzynowymi o pojemności 1,6 i 2 litrów oraz 2-litrowym dieslem. Dwa pierwsze należą do nowej generacji jednostek, charakteryzujących się zmodyfikowaną konstrukcją, między innymi zastosowaniem większego skoku tłoków. Dzięki temu nastąpiło zwiększenie momentu obrotowego, a także poprawiła się reakcja na gaz. W modelach benzynowych nowością jest też system Auto Start Stop, który pozwala zmniejszyć zużycie paliwa dzięki wyłączaniu silnika podczas postoju na skrzyżowaniu czy w korku. Wszystkie jednostki spełniają normy Euro 5 i cechują się niską emisją dwutlenku węgla. Najbardziej oszczędny jest oczywiście model z 2-litrowym silnikiem Diesla dostępny wyłącznie z manualną, 6-biegową skrzynią, natomiast wersje z jednostkami benzynowymi mogą być wyposażone zarówno w ręczne przekładnie, jak i bezstopniową skrzynię biegów Lineartronic (CVT) nowej generacji.

Subaru XV dysponuje stałym napędem wszystkich kół Symmetrical AWD, co w połączeniu z dynamiczną geometrią zawieszenia (Subaru DC3) sprawia, iż szybko i pewnie reaguje na polecenia kierowcy, niezależnie od warunków drogowych i stanu nawierzchni. O wysoki poziom bezpieczeństwa dbają system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS) oraz 4-kanałowy ABS z funkcją EBD, dostępne w standardzie dla każdej wersji wyposażenia, podobnie jak 17-calowe felgi aluminiowe o charakterystycznym kształcie.

Wyposażeniem standardowym są przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny przednie i tylne, a także poduszka powietrzna, chroniąca kolana kierowcy. W teście Euro NCAP Subaru XV otrzymał najwyższą ocenę 5 gwiazdek, legitymując się między innymi bardzo wysoką, 90% skutecznością w kategorii ochrony dzieci. Podobnie jak inne modele Subaru dostępne na polskim rynku, także XV będzie wyposażony w Inteligentny System Ratunkowy (ISR), który w sytuacji awaryjnej za pomocą sygnału GPS automatycznie przekazuje informacje do stale funkcjonującego centrum monitoringu. Umożliwia to natychmiastowe zweryfikowanie zdarzenia i powiadomienie właściwych służb w celu szybkiej i sprawnej organizacji pomocy.

Samochód jest oferowany w polskich salonach w trzech wersjach wyposażenia: Active (wszystkie jednostki napędowe) oraz Comfort i Exclusive (2-litrowe silniki benzynowe i diesle). Cena podstawowego modelu z silnikiem o pojemności 1,6 litra kształtuje się na poziomie 21 600 Euro.

 

źródło: Subaru / Mototarget

Komentarze