X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Styczniowa sprzedaż Forda

2014-02-17
Strona główna -> Ford -> Explorer -> Explorer II (1995-2001)

Styczniowa sprzedaż Forda

w Europie wyższa, niż tempo wzrostu całego rynku

Firma Ford of Europe ogłosiła, iż w styczniu 2014 roku sprzedaż modeli Forda wzrosła o 9,2 procenta w porównaniu z tym samym miesiącem w ubiegłym roku, przewyższając tym samym niemal dwukrotnie tempo wzrostu całego rynku, które wyniosło 4,7 procenta na 20* kluczowych rynkach europejskich. Styczeń był ósmym z kolei miesiącem, w którym Ford zanotował wzrost sprzedaży. W omawianym miesiącu wzrósł również udział firmy we wszystkich najważniejszych rynkach - ogólnym, detalicznym oraz samochodów użytkowych.


Udział Forda w rynku pojazdów w ujęciu ogólnym wyniósł 7,5 procenta, co oznacza wzrost o 0,3 punktu procentowego. Udział w rynku detalicznym - sprzedaż aut klientom indywidualnym - ukształtował się na poziomie 7,8 procenta**, czyli wzrósł o 0,4 punktu procentowego. Oznacza to, że Ford już po raz 12 z rzędu odnotował wzrost sprzedaży detalicznej. Udział producenta w rynku samochodów użytkowych wyniósł 10,4 procenta - to wzrost o 0,9 punktu procentowego, czyli najwyższa wartość odnotowana od 1998 roku. „Wzrost sprzedaży i udziału w rynku naszej firmy - szczególnie w segmencie detalicznym o wyższej wartości rynkowej - to w głównej mierze zasługa naszych nowych modeli aut i produktów”, powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „W ciągu ostatnich 15 miesięcy wprowadziliśmy na rynek 11 nowych pojazdów, a tylko w 2014 roku zaprezentujemy ponad 10 nowych modeli”.


W porównaniu ze styczniem 2013 roku, sprzedaż samochodów Forda klientom indywidualnym i flotowym wzrosła o 4 punkty procentowe do łącznie 78 procent - to o 6 punktów procentowych powyżej średniej dla całego rynku. Z kolei sprzedaż modeli Forda wypożyczalniom samochodów i dilerom rejestrującym swoje auta spadła do 22 procent z poziomu 28 procent uzyskanego w 2013 roku.


W styczniu w regionie Euro 20 Ford sprzedał 80 800 aut, a na wszystkich 50 rynkach europejskich - na których jest obecna firma - sprzedano 90 700 samochodów. Ford umocnił pozycję lidera w Wielkiej Brytanii - największym europejskim rynku zbytu firmy - notując wzrost sprzedaży samochodów o 11 procent oraz wzrost udziału w rynku o 0,6 punktu procentowego do 15,3 procenta. W Niemczech sprzedaż Forda wzrosła o 28 procent, co wywindowało udział producenta w rynku o 1,6 punktu procentowego do łącznie 7,4 procent. W 2014 roku Ford wprowadzi na rynek ponad 10 nowych modeli, w tym Forda Tourneo Courier, Forda Transit Courier, Forda Transit, Forda Mondeo, Forda Mondeo Hybrid i Forda C-MAX Energi plug-in hybrid oraz Forda Focus.

 

źródło: Ford

Komentarze