X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Studyjny Golf GTI

2012-09-28
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Studyjny Golf GTI

Paryż stał się miastem Golfa GTI. Przed czterema laty zadebiutowała tutaj szósta generacja tego bestsellera – jeszcze jako wersja studyjna.

Podczas tegorocznego Mondial de l’Automobile w stolicy Francji po raz pierwszy – także jako model studyjny – Volkswagen prezentuje siódmego Golfa GTI.

Jeden GTI, dwa stopnie mocy. 220 KM i 230 KM. Nowy Golf GTI będzie napędzany udoskonalonym silnikiem z rodziny EA888 – dwulitrową jednostką benzynową z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 162 kW/220 KM. Po raz pierwszy w historii Golfa GTI oferowana będzie opcja zwiększenia mocy – pakiet Performance. W tej wersji moc maksymalna wyniesie 169 kW/230 KM. Oba warianty GTI są wyposażone seryjnie w system Start-Stop, spełniają obowiązującą dopiero od 2014 roku normę emisji spalin EU6 i z manualną, 6-biegową skrzynią biegów zużywają niewiele paliwa: wg normy DIN 6,0 l/100 km (CO2: 140 g/km). Średnie zużycie nowego Golfa GTI zostało obniżone w porównaniu z poprzednikiem (155 kW/210 KM) o 1,3 litra, czyli o 18 procent. Jako opcja dostępna jest dla obu wariantów 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG.

Powszechnie znana dynamika Golfa GTI została poprawiona w stosunku do poprzednika dwustopniowo:
Stopień 1 – seryjny GTI: Wersja podstawowa o mocy 220 KM jest o 10 KM mocniejsza, niż poprzednik. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy zwiększył się aż o 70 Nm – do 350 Nm, do wartości, która dotychczas przypisana była do Golfa R, który napędzany był inną generacją TSI. Nowy GTI może pochwalić się doskonałą elastycznością: od 80 do 120 km/h przyspiesza na czwartym biegu w 5 sekund, na piątym biegu jest to 6 sekund. Na przyspieszenie do 100 km/h tylko 6,6 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 246 km/h.

Stopień 2 – Performance GTI: Osoby decydujące się na Golfa GTI z pakietem Performance mogą korzystać z dodatkowych 10 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy jest identyczny, jak w wersji seryjnej. 230 KM pozwala rozpędzić się do 250 km/h* (*wartość prognozowana) i przyspieszyć do 100 km/h w 6,5 sekundy.

Nowa blokada poprzeczna przedniej osi i progresywny układ kierowniczy. Pakiet Performance oznacza nie tylko dodatkową moc, lecz także jeszcze lepsze właściwości jezdne: zamiast 16-calowych hamulców GTI z tym pakietem posiada 17-calowe tarcze (z logo GTI na zaciskach) oraz oferowaną po raz pierwszy w tej formie poprzeczną blokadę przedniej osi (VAQ).

Poprzeczna blokada przedniej osi. Elektronicznie regulowana blokada poprawia bezpieczeństwo czynne i dynamikę, ponieważ prawie eliminuje podsterowność związaną z mocą, występującą w mocnych samochodach z napędem na przednią oś, zwiększa precyzję zachowania się podczas jazdy i ma stabilizujące działanie przy nadsterowności wynikającej ze zmian obciążenia.

« < 1 2 3 > »

Komentarze