X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Sprzedaż i ofensywa modelowa ŠKODY

2013-03-22
Strona główna -> Skoda -> Citigo

Sprzedaż i ofensywa modelowa ŠKODY

W lutym 2013 roku ŠKODA sprzedała 67 100 samochodów.

Marka kontynuuje swoją ofensywę modelową rozpoczynając produkcję Nowej Octavii i prezentując Nową Octavię Combi.

ŠKODA dostarczyła w lutym 2013 roku 67 100 samochodów (luty 2012: 72 100 szt.). Wynik ten oznacza spadek sprzedaży aut o 6,9 proc., czego przyczyną są nieprzyjazne warunki gospodarcze oraz skupienie się na produkcji nowego modelu Octavia. Łącznie w pierwszych dwóch miesiącach tego roku marka dostarczyła 136 600 aut.

„Początek 2013 roku to dla nas debiut Nowej ŠKODY Octavia. Obecnie rozkręcamy produkcję tego modelu w naszym głównym zakładzie w Czechach. Auto zaczyna pojawiać się już w europejskich salonach sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że będziemy kontynuować ofensywę modelową marki, a nasza sytuacja będzie się stale poprawiać” – mówi Winfried Vahland, prezes ŠKODY.

W Europie Zachodniej w lutym 2013 roku marka sprzedała 25 500 samochodów (luty 2012: 27 700 szt.). Pomimo ogólnej tendencji spadkowej, w Niemczech – na drugim największym rynku dla ŠKODY – Producent odnotował wzrost na poziomie 0,2 proc., dostarczając ponad 9 900 aut. W Wielkiej Brytanii wzrost marki wyniósł 9 proc., w Szwecji – 10,1 proc., a w Danii – aż 79,8 proc.

W lutym 2013 roku w Europie Wschodniej ŠKODA sprzedała 8 700 aut (luty 2012: 8 900 szt.). W Rosji na samochody tej marki zdecydowało się aż 6 300 Klientów, co dało delikatny wzrost na poziomie 0,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.

W Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie ogólna tendencja spadkowa utrzymuje się już od dłuższego czasu, ŠKODA sprzedała w lutym 2013 roku 9 500 samochodów (luty 2012: 11 000 szt.). W Czechach, na swoim rodzimym rynku, marka dostarczyła 4 300 aut (luty 2012: 4 800 szt.).

W Polsce w lutym 2013 roku zarejestrowano 2 682 samochody osobowe marki ŠKODA, co stanowi 11,18 proc. udziału w rynku. Producent pozostaje liderem zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych.

Na swoim największym rynku – w Chinach – w lutym 2013 roku dostawy ŠKODY wzrosły o 3,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, osiągając poziom 17 700 szt. (luty 2012: 17 100 szt.).

Dostawy samochodów ŠKODA do Klientów na całym świecie w lutym 2013 roku (model; liczba; zmiana procentowa w porównaniu do roku poprzedniego):

ŠKODA Octavia (27 000; -19,1%)
ŠKODA Fabia (15 500; -21,6%)
ŠKODA Superb (8 800; +17,9%)
ŠKODA Yeti (5 700; -8,4%)
ŠKODA Roomster (2 400; -18,3%)
ŠKODA Rapid (4 100; +103,9%)
ŠKODA Citigo (tylko w Europie: 3 700; nowy model)

 

źródło: Skoda

Komentarze