X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

volkswagen scirocco, dane techniczne

2011-05-27
Strona główna -> Volkswagen -> Scirocco -> 3 (2008-dziś)

Skoczkowie w pucharze Scirocco R

Sven Hannawald i Thomas Morgenstern wystartują gościnnie w najbliższym wyścigu Scirocco R-Cup na torze Red Bull Ring

w miejscowości Spielberg w Austrii. Po raz kolejny znani sportowcy ustawią się na polach startowych obok zawodników na stałe walczących w pucharze.

W pierwszym wyścigu w tym sezonie, na torze Hockenheim w Niemczech, zwyciężył Polak – Mateusz Lisowski, który z kompletem punktów prowadzi w klasyfikacji generalnej. Adam Gładysz choć wyścig ukończył jako siódmy, punkty zdobył za piątą pozycję – przed Tarnowianinem linię mety minęło dwóch zawodników startujących gościnnie.

Kolejne wyścigi pucharu Sccirocco R odbędą się 4 i 5 czerwca. Na polach startowych w austriackim Spielbergu, obok startujących w pucharze kierowców, ustawią się sportowcy znani z zimowych igrzysk. Sven Hannawald i Thomas Morgernstern zmierzą się tym razem nie na skoczni, a na wyścigowym torze za kierownicą pucharowego Volkswagena Scirocco. Stawkę gościnnie startujących gwiazd uzupełniają mistrz świata w biegu zjazdowym Michael Walchhofer oraz olimpijski srebrny medalista w supergigancie Hans Knauß.

Podczas weekendu odbędą się dwa wyścigi, w sobotę i niedzielę, w obu zobaczymy olimpijskich medalistów. O kolejności na polach startowych do pierwszego z nich zdecydują sobotnie kwalifikacje. W niedzielę kierowcy wystartują do zawodów w kolejności adekwatnej do zdobytych pozycji w sobotnim wyścigu, przy czym pierwsza ósemka będzie ustawiona w odwrotnej kolejności.

Puchar Volkswagen Scirocco R-Cup, obok stawki zawodników składającej się z młodych, wschodzących talentów i uznanych profesjonalnych kierowców, prezentuje innowacyjne koncepcje pod względem technologicznym i sportowym. Jako paliwo stosowany jest biogaz pozwalający na redukcję emisji CO2 w bilansie ogólnym o 80 procent w porównaniu z konwencjonalnym paliwem. Kolejną nowością w pucharze jest system Push-to-pass umożliwiający, ograniczone pod względem ilości i czasu, zwiększenie mocy silników o 50 KM.

 

źródło: Volkswagen

Komentarze