X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Siódmy z kolei rekordowy kwartał dla Chevroleta

2012-07-20
Strona główna -> Chevrolet -> Malibu

Siódmy z kolei rekordowy kwartał dla Chevroleta

W drugim kwartale 2012 roku Chevrolet sprzedał na całym świecie blisko 1,3 miliona samochodów, co oznacza wzrost o 2,3%

w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2011, a także siódmy z kolei rekordowy kwartał dla marki. Jest to jednocześnie najlepszy kwartał w historii Chevroleta pod względem sprzedaży.

„Siódmy z kolei rekordowy kwartał pod względem sprzedaży to doskonały dowód na to, że Chevrolet oferuje produkty wysokiej jakości, technologie przyjazne użytkownikowi oraz ekspresyjną stylistykę, która trafia w gusta klientów na całym świecie”, powiedział Chris Perry, wiceprezes ds. globalnego marketingu. „Wraz z wejściem na rynek nowych, świetnych produktów, liczymy na bardzo dobrą drugą połowę roku”.

Najpopularniejszym modelem Chevroleta na świecie pozostaje Cruze, który od początku roku sprzedał się w liczbie ponad 350 000 egzemplarzy, natomiast od momentu debiutu rynkowego trafił w ręce ponad 1,65 miliona klientów. Sprzedaż miejskiego modelu Aveo/Sonic oraz sedana Malibu sukcesywnie rośnie wraz ze zwiększaniem liczby samochodów dostępnych w salonach dilerskich na świecie.

Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku na czterech z pięciu największych rynków:

  • W Stanach Zjednoczonych Chevrolet sprzedał w drugim kwartale 513 538 samochodów, co oznacza wzrost o 5,2%. Sprzedaż samochodów osobowych i sportowych utrzymywała się na wysokim poziomie.
  • W Chinach Chevrolet sprzedał w drugim kwartale 141 758 pojazdów, co oznacza wzrost o 2,3%.
  • Sprzedaż modeli Chevroleta w Brazylii spadła o 4,2% w drugim kwartale tego roku, jednak w tym czasie sprzedaż wszystkich nowych samochodów na rynku brazylijskim spadła o 4,8%. Ogólnie, marka poczyniła postępy w tym regionie, notując wzrost sprzedaży w czerwcu tego roku o 7,5%. Chevrolet utrzymuje konkurencyjną pozycję na rynku, pomimo spadku sprzedaży w drugim kwartale o 4,2% do 153 759 pojazdów.
  • Rosja jest obecnie czwartym największym rynkiem zbytu Chevroleta, dzięki 13,4% wzrostowi sprzedaży w drugim kwartale roku do 57 286 pojazdów. W najbliższych miesiącach marka wprowadzi do sprzedaży w tym regionie kilka nowych modeli.
  • W Meksyku Chevrolet sprzedał w drugim kwartale 41 435 pojazdów, co oznacza wzrost o 11,7%.

W drugim kwartale roku w Europie Centralnej i Zachodniej Chevrolet sprzedał 61 865 samochodów, o 13,6% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym czasie sprzedaż w całej branży motoryzacyjnej spadła o 6,9%. W pierwszej połowie roku marka sprzedała w Europie Centralnej i Zachodniej rekordową liczbę ponad 117 500 samochodów – w tym ponad 34 000 egzemplarzy modelu Aveo – co oznacza wzrost o 10,9% w porównaniu z zeszłym rokiem.

Najważniejsze premiery Chevroleta obejmują debiut modeli Spark i Malibu w Stanach Zjednoczonych, średniej wielkości SUV-a Trailblazer oraz średniej wielkości pickupa Colorado w Tajlandii i na innych rynkach, wielozadaniowego modelu Spin w Brazylii oraz modelu Cruze Kombi w Europie. W czwartym kwartale roku na rynkach całego świata zadebiutuje także niewielki SUV o nazwie Trax. Chevrolet, tradycyjnie amerykańska marka, ponad 60 procent sprzedaży odnotowuje obecnie poza rynkiem amerykańskim.

 

źródło: General Motors

Komentarze