X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowy seat ibiza zawieszenie

2009-09-08
Strona główna -> Seat -> Ibiza -> 5 (2008-dziś)

SEAT Ibiza - zawieszenie i podwozie

Cztery czynniki bezpośrednio wpływają na sportowy charakter nowego SEAT-a Ibizy - szerszy rozstaw kół, szerszy rozstaw osi

większa średnica kół oraz poprawiona koncepcja "zwinnego nadwozia" ("Agile Chassis"), która wpływa na wszystkie elementy mocowane do nadwozia, takie, jak zawieszenie, układ kierowniczy oraz układ hamulcowy.

Do tego wszystkiego należy dodać możliwość dodania elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy ESP (na wybranych rynkach - w Polsce opcjonalnie), który w tym segmencie samochodów był po raz pierwszy dostępny w modelu SEAT Ibiza Cupra, w 2000 roku oraz system kontroli trakcji TCS.

System kontroli trakcji TCS wpływa na układ sterujący silnikiem, zapobiegając poślizgowi kół na śliskich nawierzchniach. Co więcej, nową Ibizę można wyposażyć również w układ wspomagania hamowania EBA (występuje razem z ESP) , który zwiększa siłę hamowania w sytuacjach awaryjnych, wykorzystując pełne możliwości systemu.

Poprawione właściwości dynamiczne
Nowy, szerszy rozstaw kół wpłynął bezpośrednio na potrzebę wprowadzenia modyfikacji w obydwu osiach. Oś przednia jest o 30 mm szersza, co spowodowało konieczność wprowadzenia zmian w konstrukcji przekładni kierowniczej, elementów przedniego podwozia, drążków stabilizatora, drążków wahacza oraz przegubu kulowego osi napędowej.

W poprzednim modelu Ibizy, konstrukcja przedniego podwozia składała się z trzech oddzielnych elementów, głównej, centralnej części oraz z dwóch dodatkowych, bocznych elementów. W przypadku nowej Ibizy, konstrukcja przedniego podwozia to jeden element, zapewniający lepsze pasowanie w obszarach, w których jest on mocowany do nadwozia, na poziomie dolnych belek poprzecznych, prowadząc w rezultacie do większej kinematycznej precyzji.

Zespół zawierający przegub kulowy osi napędowej oraz poprzeczną rozporę spowodował przesunięcie środka koła o pięć mm, zwiększając odległość pomiędzy osiami i umożliwiając zastosowanie kół o średnicy zwiększonej o 2%.

Nowe drążki wahacza są mocowane do konstrukcji przedniego podwozia za pomocą zmodyfikowanych silent-bloków, co zapewnia przedniej części samochodu większą zwinność.

W przypadku zespołów amortyzatorów ze sprężynami, dzięki zastosowaniu nowej podkładki skorygowano ich położenie oraz skorygowano ruchy sprężyny, a wewnętrzne zawory amortyzatora olejowego pozwoliły poprawić prowadzenie i komfort jazdy.

Główna różnica, w przypadku tylnej osi, jest również związana ze zwiększonym rozstawem kół. Zwiększenie rozstawu o 33 mm doprowadziło do zmiany konstrukcji układu oraz do konieczności zastosowania nowych silent-bloków, mocujących go do nadwozia.

Aby uzupełnić zmiany wprowadzone w związku z szerszym rozstawem kół oraz nowym położeniem pompy hydraulicznej, charakterystyka pracy zasilanego elektrycznie hydraulicznego układu kierowniczego EPHS (Electrically Powered Hydraulic Steering) została zmodyfikowana, w celu uzyskania większej czułości, zmniejszenia nadążania, optymalnego prowadzenia, zmniejszenia wysiłku w trakcie parkowania oraz zwiększenia różnicy pomiędzy normalną i sportową charakterystyką.

« < 1 2 > »

Komentarze



szynalu: Bawią mnie te filozofie o ograniczeniu masy pedałów itd lapią się na to naiwniacy rozstaw można zmodyfikować bez większych problemów jedyne co może poprawić starszy model to poduszka amortyzatoza ten element był zdecydowanie za twardy przez co podatny na uszkodzenia
2012-10-25 |  16:53:20