X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi tron, dane techniczne, modele

2013-06-04
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Rodzina Audi tron

Nowe rozwiązania dla mobilności przyszłości.

Jednym ze strategicznych celów Audi jest rozwój i wdrażanie rozwiązań łączących w sobie radość z jazdy ze zrównoważonym rozwojem. Rozwiązań, które umożliwiają pełne równowagi połączenie indywidualnej mobilności z ekonomią jazdy, ekologią i oczekiwaniami klientów. Jak można pogodzić te pozornie sprzeczne wymagania? Najlepszym przykładem są tu samochody serii Audi tron. G-tron to zespoły napędowe wykorzystujące syntetyczny e-gaz Audi oraz gaz ziemny, cechujące się najlepszymi wskaźnikami emisji CO₂. Pierwszym modelem seryjnym, dzięki któremu Audi wkracza na drogę ku mobilności neutralnej pod względem emisji CO₂, jest Audi A3 Sportback g-tron. Z kolei pojęcie e-tron oznacza konsekwentne wprowadzanie napędu elektrycznego. Efektem projektów badawczych i rozwojowych w tym zakresie jest Audi A3 Sportback e-tron, pierwszy produkowany seryjnie kompaktowy samochód segmentu premium, z napędem hybrydowym typu plug-in.

Taki napęd łączy w sobie najlepsze cechy silnika spalinowego i elektrycznego.
W nim właśnie najlepiej ukazano kompetencje i wiedzę Audi z dziedziny techniki hybrydowej. Benzynowa jednostka napędowa 1.4 TFSI oraz potężny silnik elektryczny współdziałają ze sobą w układzie równoległym. Siły napędowe przenoszone są na przednie koła, za pośrednictwem nowej przekładni e-S tronic. Chłodzony cieczą akumulator umieszczono przed tylną osią. Bateria magazynuje 8,8 kWh energii. Wystarcza to na pokonanie odcinka 50 km, korzystając jedynie z napędu elektrycznego i zapewnia jazdę na krótszych odcinkach zupełnie bez emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Dysponujące mocą 150 kW (204 KM) i momentem obrotowym rzędu 350 Nm, Audi A3 Sportback e-tron to prawdziwie sportowy kompakt segmentu premium.
Od zera do 100 km/h przyspiesza w 7,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 222 km/h. Łączny zasięg hybrydy Audi to 940 km, a maksymalny wyłącznie na napędzie elektrycznym, to 50 km. Zużycie paliwa mierzone wg norm ECE wynosi średnio 1,5 l na 100 km, co odpowiada emisji 35 g CO2 na kilometr. Możliwość zamówienia nowego Audi A3 Sportback e-tron, pojawi się już z końcem 2013 roku.

A3 Sportback g-tron to nowy, pionierski sposób wdrażania zasady zrównoważonej mobilności. Jego silnik, jednostka TFSI o pojemności 1,4 l., wykorzystuje e-gaz Audi, czyli syntetyczne paliwo, które pod względem budowy chemicznej jest prawie identyczne z gazem ziemnym, dzięki temu można je dystrybuować za pośrednictwem ogólnodostępnej sieci gazowej. Paliwo to, produkowane w specjalnej wytwórni, którą Audi wybudowało w miejscowości Werlte w Dolnej Saksonii, jest neutralne pod względem emisji CO2. Składniki służące do jego produkcji to woda i dwutlenek węgla. Ich przetwarzanie odbywa się wyłącznie przy wykorzystaniu energii elektrycznej pozyskiwanej z odnawialnych źródeł. Nowe Audi A3 Sportback g-tron pojawi się na rynku jeszcze w tym roku.

Idealnym laboratorium badawczym dla nowych rozwiązań technicznych jest sport motorowy, a najtrudniejszym testem - 24-godzinny wyścig w Le Mans.
W ubiegłym roku Audi, wystawiając model R18 e-tron quattro, pierwszy wyścigowy pojazd hybrydowy, zdobyło historyczne podwójne zwycięstwo. To doskonały dowód tego, jaką moc posiada zelektryfikowany napęd.

« < 1 2 > »

Komentarze