X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Master emisja CO2

2012-06-11
Strona główna -> Renault -> Master -> 3 (2003-dziś)

Renault Master - emisja CO2

Duży furgon ogranicza swoją emisję CO2.

W 2010 roku uruchomienie produkcji Nowego Mastera połączone było z wprowadzeniem nowego silnika M9T, specjalnie opracowanego dla dużych furgonów i montowanego w fabryce w Cléon (Francja). Silnik 2.3 dCi proponowany w 3 wersjach o mocy 100, 125 i 150 KM zmniejszy w tym roku swoje zużycie paliwa o 0,6 l/100 km1 i emisję CO2 o 16 g/km1, aby osiągnąć 7,5 l/100 km i 197 g CO2/km (furgon z przednim napędem w wersji L1H1 o mocy 125 KM Euro 5).

Aby to osiągnąć, inżynierowie Renault pracowali głównie nad następującymi punktami:

  • Zarządzanie ciepłem: z poprawą obwodu płynu chłodzącego pozwalającą na szybszy rozruch silnika.
  • Wybór nowych pomp olejowych i pompy układu kierownicy wspomaganej.
  • Wybór ogumienia obniżającego zużycie paliwa. 
  • Wybór nowego oleju do skrzyni biegów.

Dla poprawy komfortu w kabinie proponowana jest nowa gama odbiorników radiowych

  • prostsza i wzbogacona. Począwszy od poziomu Business, radio z Bluetooth, USB oraz wejściem line-in jest dostępne seryjnie. Dla poziomu wyposażenia Pack Clim proponowane jest w serii radio CD MP3 z gniazdem USB i wyjściem line-in (R-Plug&Radio+).

Zawieszenie pneumatyczne dostępne w Master z przednim napędem
Opcja zawieszenia pneumatycznego dostępna jest od tej chwili dla większości modeli gamy
z przednim napędem: furgony, samochody skrzyniowe, ramy z pojedynczą i podwójną kabiną, wszystkie silniki (poza dopuszczalną masą całkowitą 2,8 t). Zawieszenie to pozwala, dzięki swoim pneumatycznym elementom resorującym:

  • utrzymywać stały prześwit niezależnie od obciążenia i korygować różnice obciążenia lewej i prawej strony pojazdu,
  • zwiększać chwilowo prześwit samochodu lub kąt zejścia z tyłu,
  • opuszczać tylne zawieszenie aż do uzyskania najniższego progu (450 mm),
  • dostosowywać ręcznie wysokość ładunku z tyłu (+70 mm/-60 mm).

Inne modyfikacje w skrócie

  • Metalowa osłona pod silnikiem dostępna w opcji dla wszystkich wersji.
  • Pojawił się nowy kolor lakieru: czarny perłowy (lakier metalizowany).
  • Proponowane jest nowe akcesorium: stacja dokująca – smartfon. Stacja ta, dostępna w gamie po raz pierwszy, przyczynia się do rozwijania koncepcji mobilnego biura.

Renault Master w liczbach
Master osiąga sukcesy od chwili uruchomienia jego sprzedaży. Jego udział w rynku na koniec kwietnia 2012 roku wyniósł 15% segmentu dużych furgonów użytkowych w Europie. Pobił też historyczny rekord w lutym jako lider segmentu z udziałem w rynku wynoszącym 16,8%. Na polskim rynku Master od wielu lat zajmuje czołowe pozycje w segmencie samochodów dostawczych do 3,5 t. W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku Master utrzymuje drugą pozycję w tym segmencie z 20-procentowym udziałem.


Duży furgon jest produkowany, od chwili narodzin swojej pierwszej generacji w 1980 roku, w fabryce SOVAB w Batilly, w której 2 356 pracowników wytwarza również samochody Opel Movano/Vauxhall i Nissan NV 400.

 

źródło: Renault

Komentarze