X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Koleos 2011 dane techniczne

2011-09-12
Strona główna -> Renault -> Koleos -> 2 (2011-dziś)

Renault Koleos 2011

Nowe Renault Koleos wyróżnia się dynamiczną sylwetką z nowym, bardziej wyrazistym i eleganckim przodem,

a niezwykle starannie wykończone wnętrze podkreśla wyrafinowany charakter samochodu.

Przód Koleosa został zmodyfikowany, aby nadać nadwoziu bardziej zdecydowany i wyrazisty charakter, eksponujący solidną konstrukcję auta. Rozmieszczone w poprzedniej wersji auta po obu stronach logo Renault dwa wloty powietrza zostały zastąpione eleganckim, chromowanym grillem. Reflektory o zmienionym, smuklejszym kształcie podkreślają dynamiczny styl samochodu. Bardziej nowoczesne lusterka boczne posiadają teraz wbudowane diodowe kierunkowskazy.

Sylwetka samochodu odzwierciedla jego solidną konstrukcję z typowymi dla auta z napędem 4x4 cechami takimi jak: podwyższony prześwit, wyraźnie zaznaczone nadkola, nowoczesne felgi o sportowym wyglądzie.

Zachowany został charakterystyczny styl tyłu nadwozia. Mocno pochylona tylna szyba podkreśla dynamikę auta, stanowiąc jednocześnie oryginalny wyróżnik tego modelu. W zależności od kraju, Nowe Renault Koleos będzie oferowane w nowym, podkreślającym jego energiczną i nowoczesną sylwetkę kolorze Orange Cayenne.

W kabinie wiele uwagi poświęcono zapewnieniu wysokiej jakości wykończenia. Przy wsiadaniu do auta uwagę zwraca czysta linia wzorowanego na sedanach, zdecydowanie wysokiej klasy miejsca kierowcy. Współgra ono z wrażeniem elegancji i solidności, jakie budzi zewnętrzna linia nadwozia. Panoramiczny szklany dach o powierzchni 0,75 m2 zapewnia doskonałe doświetlenie kabiny.
Nowe tapicerki i elementy wystroju wnętrza podkreślają elegancję i wyrafinowany styl samochodu. Zmieniona została również deska rozdzielcza i jej podświetlenie, a zespół zegarów i wskaźników otrzymał nowy, bardziej nowoczesny kształt.


Zmniejszona emisja  CO2
Dostępne zależnie od rynku w wersji z napędem 4x2 i 4x4, Nowe Renault Koleos posiada silnik benzynowy 2.5 l o mocy 126 kW lub silnik wysokoprężny 2.0 dCi o dwóch poziomach mocy – 110 i 127 kW. Emisja CO2 diesla została znacznie obniżona - do 148 g dla wersji dCi 150 4x2.
Jest to niezwykle wszechstronny crossover: komfortowy i zwrotny w jeździe miejskiej, a jednocześnie zdolny do pokonywania przeszkód terenowych dzięki przeniesieniu napędu na obie osie.

Nowe Renault Koleos, zależnie od rynku, jest oferowane w dwóch wersjach silnikowych zapewniających mu doskonałe właściwości dynamiczne, jak na crossover o długości 4,52 m
i szerokości 1,85 m. Samochód jest wyposażony w silnik benzynowy 2.5 l (TR25) o mocy 126 kW (170 KM) lub silnik wysokoprężny 2.0 dCi (M9R) w dwóch odmianach mocy: 110 i 127 kW, czyli odpowiednio 150 i 175 KM. Na polskim rynku samochód oferowany jest z silnikami wysokoprężnymi, z napędem 4x4.

Dzięki dopracowaniu aerodynamiki pojazdu, a także wprowadzeniu modyfikacji w silniku (posiada on obecnie system ESM (Energy Smart Management) służący do odzyskiwania energii przy hamowaniu) czy też w skrzyni biegów, uzyskano znaczne obniżenie poziomu emisji CO2 w silnikach wysokoprężnych. Samochód z napędem 4x2 wyposażony w silnik dCi 150 wykazuje się emisją na poziomie 148 g oraz spalaniem 5 ,7 l/100 km w cyklu miejskim. Emisje silników dCi 150 i 175 KM w wersji z napędem 4x4 również uległy zmniejszeniu do 166 g/km przy zużyciu paliwa wynoszącym 6,4 l/100 km (w cyklu mieszanym NEDC).

Silnik M9R
W jednostce 2.0 dCi (1 995 cm3) zastosowano najnowsze technologie w dziedzinie silników wysokoprężnych: wspólna listwa wtrysku paliwa pod ciśnieniem 1600 bar, piezoelektryczne wtryskiwacze, zmieniony kształt tłoków, a także turbosprężarka o zmiennej geometrii łopat, to rozwiązania stawiające ten silnik wśród najbardziej wydajnych czterocylindrowych jednostek wysokoprężnych.

Silnik 2.0 dCi wyposażono w dwa wałki wyrównoważające, aby zapewnić tłumienie drgań i hałasów pracy do poziomu typowego dla silników benzynowych. Jednostka posiada również filtr cząstek stałych o automatycznym okresowym oczyszczaniu bez potrzeby stosowania żadnych dodatków. Cząsteczki zanieczyszczeń nagromadzone w filtrze są wypalane co 300 do 1200 km przebiegu, zależnie od warunków eksploatacji. W celu przyspieszenia i ułatwienia rozruchu w silniku 2.0 dCi zastosowano świece żarowe skracające do minimum czas potrzebny na ich rozgrzanie. W wersji 150-konnej (110 kW) jednostka ta uzyskuje moment obrotowy 320 Nm dostępny już przy
2000 obr./min. Współpracująca z silnikiem 6-biegowa skrzynia mechaniczna (skrzynia ND) pozwala na wykorzystanie tego momentu w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowej. Silnik 2.0 dCi 150 KM jest również oferowany z 6-biegową skrzynią automatyczną o symbolu AJ8. Została ona skonstruowana w ramach Aliansu Renault-Nissan. Wyróżnia się elastycznym działaniem, a jednocześnie zapewnia dynamiczne przyspieszenia.

Wszechstronny samochód.
W ruchu miejskim jego umiarkowane wymiary zewnętrzne, precyzyjne wspomaganie kierownicy
i stabilne zachowanie na drodze zapewniają zwrotność i wygodną jazdę. Mimo zwiększonego prześwitu Nowy Koleos trzyma się drogi podobnie jak klasyczny hatchback, a przy tym kierowca korzysta z wyższego poziomu bezpieczeństwa czynnego, jakie zapewnia przeniesienie napędu na obie osie. Konstrukcja układu jezdnego z przednim zawieszeniem typu McPherson i tylnym zawieszeniem niezależnym kół z drążkami skrętnymi, została opracowana z myślą o wysokim komforcie jazdy i pewnym trzymaniu się drogi. Konstruktorzy zwrócili szczególną uwagę
na stabilizację nadwozia przy pokonywaniu zakrętów i ograniczenie jego bocznych przechyłów. Renault Koleos w zależności od kraju jest również oferowane w wersji z napędem na jedną oś, aby spełnić oczekiwania klientów zainteresowanych tym samochodem z innych względów niż właściwości terenowe pojazdu 4x4.

Off road Nowy Koleos przypomina, że jest autem silnym i zdolnym do pokonywania przeszkód terenowych. Podwozie Koleosa jest doskonale przystosowane do jazdy w terenie. Prześwit samochodu wynosi 206 mm (188 mm w wersjach z silnikiem wysokoprężnym), a kąt natarcia
i zejścia wynoszą odpowiednio 27 i 31°. W wersji 4x4 Renault Koleos posiada układ przeniesienia napędu na obie osie skonstruowany w ramach Aliansu Renault-Nissan.

Komfort i technologie.
Wciąż jednakowo komfortowe i praktyczne Nowe Renault Koleos dysponuje również szeregiem wysokiej klasy elementów wyposażenia. Zastosowano w nim wszystkie zaawansowane, użyteczne i intuicyjne technologie Renault, zapewniające bezstresową jazdę.     

Wnętrze.
Nowe Renault Koleos oferuje przestronne wnętrze oraz komfort na najwyższym poziomie
w segmencie crossoverów. W kabinie zastosowano szereg rozwiązań świadczących o bogatym know-how marki - pioniera w produkcji vanów. Wszystko zostało zaprojektowane tak, aby pięciu pasażerów mogło czuć się wygodnie: wysokość kabiny z przodu oraz ilość miejsca na wysokości kolan są rekordowe w tym segmencie, zapewniając optymalny poziom komfortu.


Miejsce kierowcy w Renault Koleos zostało dopracowane pod względem widoczności i odznacza się najwyższymi w segmencie crossoverów parametrami widoczności do góry (31°) i do przodu (36,3°). Wiele uwagi poświęcono również poprawie widoczności do tyłu, uzyskując jeden
z najlepszych parametrów widoczności w poziomie w tym segmencie (27,5°).
Pozycję za kierownicą można z dużą dokładnością dopasować poprzez odpowiednie ustawienie fotela oraz ustawienie regulowanej w pionie i w poziomie kierownicy. Nie zapomniano też
o komforcie pasażerów tylnych siedzeń – zostały one wyposażone w oparcia z regulacją kąta nachylenia. Do poczucia komfortu przyczynia się również ogrzewanie i automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja. Ich uzupełnieniem są oddzielne nawiewy powietrza skierowane na tylne siedzenia.  

Nowe Renault Koleos dysponuje rozmieszczonymi w całej kabinie schowkami o łącznej pojemności 70 litrów. Z przodu - umieszczony w desce rozdzielczej zamykany, chłodzony schowek o pojemności 15 litrów i wnęka w środkowej konsoli z wyjmowanym koszykiem. Szuflada umieszczona pod fotelem pasażera stanowi dodatkowe miejsce na przedmioty. Podłoga kryje dwa zamykane schowki o pojemności 5 litrów każdy. Środkowy podłokietnik na tylnych siedzeniach posiada schowek z uchwytem na kubki. Usytuowane pod podłogą bagażnika schowki oferują łączną pojemność wynoszącą 28 litrów. W oparcia przednich foteli wbudowane są rozkładane stoliki z uchwytami na kubki.

Dwuczęściowa tylna klapa typu clamshell ułatwia dostęp do bagażnika. Jej górna część zapewnia dostęp do bagażnika w przypadku niewielkiej ilości wolnego miejsca za pojazdem oraz umożliwia transport przedmiotów o szerokości ponad jednego metra. Dolna część klapy ułatwia po jej opuszczeniu załadunek ciężkich lub wielkowymiarowych przedmiotów bez ryzyka ubrudzenia się. Część ta pełni wówczas rolę solidnej platformy o nośności do 200 kg – jest to niezwykle praktyczne rozwiązanie.

Tylna dzielona w układzie 1/3 - 2/3 kanapa z systemem Easy Break daje się składać jednym ruchem ręki, pozwalając uzyskać przestrzeń ładunkową o objętości 1 380 dm3 VDA (w porównaniu do 450 dm³ w konfiguracji 5-miejscowej). Objętość bagażnika można swobodnie regulować dzięki licznym uchwytom służącym do mocowania wielopołożeniowej siatki bagażowej. Jako auto do rekreacji na wolnym powietrzu, Renault Koleos jest wyposażone w tylną kanapę z zamykanym otworem na narty. Oparcie przedniego fotela pasażera daje się składać do położenia stolika, tworząc przestrzeń ładunkową o długości 2,6 m.

Nowe Renault Koleos wyposażone jest w szereg wysokiej klasy prostych w użyciu urządzeń. Świetnie dopracowana ergonomia ułatwia oswojenie się z tym autem, umożliwiając w pełni bezstresowe prowadzenie. Pilot i przełączniki do sterowania radiem, systemem nawigacji
i dwustrefową klimatyzacją są usytuowane w zasięgu ręki i intuicyjne w obsłudze.

W ofercie crossovera znajdują się takie elementy jak: karta Renault Hands Free pozwalająca na otwieranie i uruchamianie auta, automatyczny hamulec postojowy, automatyczne włączanie świateł mijania i wycieraczek, impulsowy kierunkowskaz czy też regulator-ogranicznik prędkości.

Auto posiada też przydatny w codziennym użytkowaniu system wspomagania ruszania pod górę (w wersji 4x4). Układ ten jest automatycznie aktywowany przy ruszaniu pod górę na drodze
o nachyleniu powyżej 10%, uniemożliwiając cofnięcie się auta.

Dla większego bezpieczeństwa jazdy w terenie Renault Koleos wyposażone zostało w system kontroli prędkości przy jeździe w dół (w wersji 4x4). Aktywacja systemu następuje poprzez wciśnięcie przycisku na środkowym panelu sterującym na desce rozdzielczej. System ten umożliwia bezpieczną jazdę w dół po stokach o nachyleniu powyżej 10% z automatycznie utrzymywaną, stałą prędkością 7 km/h.

Nowe Renault Koleos oferuje swym użytkownikom wbudowany, zapewniający łączność ze światem system nawigacji Carminat TomTom Live (zależnie od kraju) sterowany joystickiem.

Najwyższa jakość.
Nowe Renault Koleos wyróżnia się najwyższym poziomem jakości godnym segmentu D. Jest produkowane w fabryce Renault Samsung Motors w Busan, korzystającej z bogatego know-how Renault w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego i biernego dla zapewnienia bezpiecznej jazdy w każdych warunkach drogowych i w terenie.

Standardy produkcyjne.
Renault należy do najlepszych producentów samochodów wszystkich segmentów pod względem niezawodności. Wynik ten uzyskano dzięki globalnej ofensywie jakościowej Renault podjętej
w 2003 roku. W każdej dziedzinie działalności koncern Renault wprowadza i stosuje trwałe
i rygorystycznie przestrzegane procesy, aby zapewnić niezawodność swoich samochodów.

Wysokie wymagania jakościowe są również stawiane fabryce montującej Nowego Koleosa
w Busan, w Korei Południowej. Ten nowoczesny zakład powstał w 1996 roku, a przed uruchomieniem produkcji Koleosa w 2007 roku przeprowadzono w nim szeroko zakrojone inwestycje. Fabryka posiada certyfikat ISO 9001 oraz ISO 14001 i stosuje System Produkcji Renault oparty na najlepszych praktykach Aliansu Renault-Nissan.

W Renault jakość jest widoczna i wyczuwalna. Dlatego też konstruktorzy Nowego Koleosa zwrócili szczególną uwagę na nienaganne wykończenie i zastosowanie materiałów wysokiej jakości takich jak skóra czy tkaniny obiciowe. Również właściwości akustyczne samochodu były przedmiotem szczegółowych prac i starań, aby podróż Koleosem była wyjątkowym przeżyciem, tak w mieście jak i poza utwardzonymi drogami. Podwójne koło zamachowe tłumi szumy mechaniczne, natomiast hałasy pracy układu jezdnego wyciszono stosując specjalnie dobrane materiały izolujące i dźwiękochłonne.

Bezpieczeństwo czynne: Nowe Renault Koleos posiada bardzo precyzyjnie działający układ jezdny i mocny układ hamulcowy. Tarcze hamulcowe średnicy 320 mm z przodu i 292 mm z tyłu pozwalają na zatrzymanie Koleosa na odcinku 41 metrów podczas hamowania przy prędkości
100 km/h.


W celu ułatwienia kierowcy panowania nad samochodem w sytuacjach gwałtownego hamowania, omijania przeszkody, czy utraty przyczepności, Renault Koleos jest wyposażone w system ABS
z elektronicznym korektorem siły hamowania, w system wspomagania nagłego hamowania oraz elektroniczny system korygujący tor jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności pojazdu. Jeszcze przed załączeniem się układu, system sterujący przeniesieniem napędu na obie osie dokonuje korekty pierwszych objawów podsterowności samochodu poprzez zmianę rozdziału momentu obrotowego silnika między przednią a tylną osią.

Nowe Renault Koleos może być wyposażone w reflektory biksenonowe ze stałymi światłami kierunkowymi znacznie polepszającymi widoczność w nocy. Te dodatkowe żarówki w lampach zespolonych oświetlają wewnętrzną stronę zakrętu i umożliwiają kierowcy wcześniejsze zauważenie ewentualnej przeszkody. W ten sposób zwiększa się pole widzenia kierowcy zwłaszcza w niebezpiecznych miejscach (skrzyżowania, zakręty), co przyczynia się do podniesienia komfortu i bezpieczeństwa jazdy nocą. W razie gwałtownego hamowania następuje automatyczne włączenie świateł awaryjnych.

Bezpieczeństwo bierne: nadwozie Renault Koleos ze strefami kontrolowanego zgniotu z przodu
i z tyłu skonstruowano z wykorzystaniem wszystkich rozwiązań opracowanych przez Renault na przestrzeni wielu lat w oparciu o badania rzeczywistych wypadków drogowych. Elementy konstrukcyjne kabiny zaprojektowano tak, by stanowiła ona kapsułę chroniącą pasażerów w razie wypadku. Dzięki tym rozwiązaniom, Renault Koleos uzyskało maksymalną ocenę 5 gwiazdek
w teście zderzeniowym Euro NCAP już w momencie wprowadzenia go do sprzedaży w 2008 roku.

Nowe Renault Koleos posiada oczywiście wszelkie urządzenia chroniące pasażerów i kierowcę
w przypadku zderzenia: 6 poduszek powietrznych, pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem napięcia na fotelach przednich i na bocznych miejscach z tyłu, napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu. W razie uderzenia w tył samochodu, zagłówki i fotele zamontowane w kabinie Renault Koleosa gwarantują optymalną ochronę kręgów szyjnych przed urazem (tzw. whiplash).


Produkcja.
W 2011 roku Renault Koleos powraca z nową siłą, aby zdobyć uznanie klientów na światowych rynkach. Ten oferowany od 2008 roku w blisko 40 krajach crossover odnotował w pierwszym kwartale br. znaczny wzrost sprzedaży, a jego nowa wersja wyraźnie świadczy o wysokich ambicjach producenta.   

Renault Koleos jest autem przeznaczonym na rynki całego świata, sprzedawanym na 5 kontynentach. Jest to pierwsze auto Aliansu Renault-Nissan, zaprojektowane przez Renault,
z zastosowaniem napędu 4x4 stworzonego przez Nissana. Znalazło już uznanie na rynkach wielu krajów, takich jak Chiny, Meksyk czy Kolumbia, gdzie stanowi symbol samochodu wysokiej klasy marki Renault. Koleos – pierwszy crossover 4x4 Renault – odniósł sukces zdobywając znaczące miejsce w tym stale rosnącym i odznaczającym się bardzo silną konkurencją segmencie rynkowym. Między pierwszą połową 2010 a pierwszą połową 2011 roku liczba sprzedanych egzemplarzy wzrosła o 51%.

- Na rynkach pozaeuropejskich Koleos pozwolił Renault osiągnąć sukces w stale rozwijającym się i istotnym dla wizerunku marki segmencie rynkowym, zwłaszcza w Chinach, największym rynku dla tego modelu, ze sprzedażą 15 000 egzemplarzy w 2010 roku oraz w Ameryce Łacińskiej, gdzie jego sprzedaż w 2010 roku wyniosła blisko 6 000 egzemplarzy. W obydwu regionach Koleos stanowi ponad 85% sprzedaży wysokiej klasy modeli tej marki. W roku 2010 aż 65% ogólnej liczby sprzedanych Koleosów przypadło na rynki pozaeuropejskie. Wynik ten powinien jeszcze wzrosnąć po wprowadzeniu Nowego Koleosa do sprzedaży na rynku indyjskim, co będzie miało miejsce jeszcze w tym roku.


- W Europie Koleos utrzymał swoją pozycję na rynku, a jego zalety zdobyły uznanie licznych nabywców. Jego sprzedaż w pierwszej połowie 2011 roku znacznie wzrosła – o blisko 40%
w porównaniu do 2010 roku.

 

źródło: Renault

Komentarze